Před krátkou chvílí byl zveřejněn očekávaný podcast Xboxu, ve kterém Phil Spencer, Sarah Bond a Matt Booty rozebírají přístup k vydávání vlastních titulů na další platformy mimo Xbox a Windows. Hned v úvodu šéf Xboxu potvrdil, že se multiplatformními prozatím stanou pouze čtyři tituly, a co je podstatné, nebude mezi nimi Starfield ani Indiana Jones
První čtyři hry
Co se týče konkrétních her, Phil Spencer nechtěl jejich jména vyzradit proto, že je oznámí příslušní vývojáři, dá se však předpokládat, že některé z názvů, které zazněly v rámci spekulací, se co nevidět potvrdí. Důležité nicméně je, že Phil Spencer vyvrátil některé katastrofické scénáře fanoušků a potvrdil, že přístup k vydávání vlastních her na jiné platformy je v souladu se snahou i nadále zajišťovat plnohodnotný status konzole Xbox a její životaschopnost.
„Mluvíme o hrách, které jsou už rok staré a byly nějaký čas na Xboxu a PC,“ vrací se Spencer ke čtyřce titulů, kterým se otevřou dveře na další platformy. V prvních dvou případech jde o hry, které potenciálně načínají novou sérii, Microsoft chce do těchto značek dále investovat a váží si komunity, která za nimi stojí. Aby však mohly být tyto hry nadále podporovány a rozšiřovány, je podle Spencera nutné zachovat i byzyns, který je živí, i proto se měl Microsoft rozhodnout tyto dva tituly „pustit do světa“. Zbylé dvě hry pak jsou menší tituly, které nevznikaly se zájmem být platformovými exkluzivitami, ale rozvinuly svůj potenciál a bude příjemné vidět je i na dalších platformách.
Budoucí plány a Diablo IV na Game Passu
Co se týče případných dalších her, které by mohly ztratit status exkluzivních titulů pro Windows a Xbox, Phil Spencer podotknul, že v tomto ohledu se strategie Microsoftu nijak nemění. Pořád je zájmem Xboxu nabídnout hry co nejširšímu publiku hráčů, a za tímto účelem budou i nadále first party tituly vycházet i v Game Passu. Matt Booty poté potvrdil, že se chce Microsoft zaměřit na funkce cross-play a cross-save, aby sejmul všechny případné překážky a umožnil hráčům rychle střídat místa, odkud budou hry od Microsoftu hrát. Stále ovšem platí – a potvrdit to měl i nedávný Developer_Direct – že Microsoft bude nabízet exkluzivní tituly a staví na tom část své aktuální strategie.
Poté se slova ujala Sarah Bond, aby potvrdila, že se tento přístup váže na všechny hry, které má Microsoft pod svou střechou a konečně tak dochází na posun informací ohledně her od Activisionu a Blizzardu. Bond oznámila, že 28. března se v nabídce Game Passu objeví Diablo IV a bude tak pouze za cenu předplatného dostupné 34 milionům hráčů. To je, mimochodem, pokud se nepletu, nejčerstvější potvrzení, kolik hráčů si službu předplácí.
Dalších 20 let
Fanouškům, kteří ze spekulací vyvodili, že se Microsoft chce zbavit svého herního byznysu například tím, že ukončí vývoj vlastní konzole, Phil Spencer mezi řádky sdělil, že se pletou. Uvedl totiž, že on sám je v herní divizi Microsoftu zaměstnán 20 let a pevně věří, že je Xbox coby platforma skvěle nasměrován k dalším 20 letům. „To znamená zdravou komunitu hráčů, zdravou komunitu vývojářů a fungující byznys,“ uvedl Spencer. Doplnil také, že kritickou součástí veškeré snahy Microsoftu je hardware, který společnost plánuje vyvíjet i nadále.
Sarah Bond vysvětlila, že Xbox coby konzole je důležitý proto, že představuje cíl pro vývojáře a hlavně vlajkovou loď celého zážitku pro hráče. Naznačil rovněž, že během letošních Vánoc bude Microsoft sdílet nějaké důležité informace stran hardwaru a potvrdila, že již proběhly investice na vývoj další generace Xboxu. To vše tedy staví na hlavu místy až hysterické kroky fanoušků, kteří věštili platformě smrt a loučili se se vším, co může Xbox nabídnout. V závěru pak Spencer vyjádřil pochopení pro hráče, kteří se obávají vypnutí online služeb a nedostupnosti některých her, v tomto ohledu však mohl nabídnout jen obecné ujištění, že se Microsoft snaží nechat běžet vše tak dlouho, jak je to možné.
Další záležitosti spolu s informacemi o dalších titulech, které letos vyjdou, pak bude Microsoft prezentovat na své chystané červnové keynote. Do té doby platí, že se na Xbox letos exkluzivně chystá více než desítka titulů, mezi nimiž je Indiana Jones, rozšíření pro Diablo IV s podtitulem Vessel of Hatred, Hellblade II, Avowed nebo Ara.
Přesně.. Tenkrát bylo všechno lepší.. Tráva zelenější a všichni se kamarádili..
Tenkrát stačilo mít 16MB RAM a kuličkovou myš.. Žádné zlé multiplatformní hry, kde si můžeš vybrat, na čem si to zahraješ..
Ještě ti chybělo dodat, že vývojáři tenkrát dělali hry z dobrého srdce a nikoliv pro výdělek.. (facepalm)
Tak podle mě toho co Phill říká , já z toho cítím … dlouhodobou přípravu na to, že xbox spustíš všude (prohlížeč appka), a nezáleží na zařízeních Samozřejmě je tam velká otázka technické dostupnosti na obou koncích servery x koncové zařízení a všechno co je mezitím – podle mě je to otázka cca 5 let – takže minimálně ještě jednu generaci dedikovaného zařízení (spíš dvě ) /10 let/ ještě očekávám.
Ale přechod hráčů a množství různých zařízení si jinak vysvětlit nedokážu vysvětlit. Samozřejmě propustnost her na ostatní „konkurenční“ dedikované HW bude existovat. Pčíklad CoDko, byly by sami proti sobě – protože nástup a nárust Game Passu nebude tak masivní aby to udělali, a hlavně má to vždy limitace na straně uživatele. A aby uživili Game Pass potřebují další nárazový Income, který vyrovná výkyvy a Diablo IV to ukazuje volný prodej dosáhl toho co dokážou vytěžit tak to dají do GP. Navíc má teď Xbox studios spoustu multiplatformních týmů, a ten potencionál potřebují použít.
Samozřejmě to se děje ohledně HW a SW budu trochu předvídat.
tohle to povídání může naznačovat.
– sbližování s ostatními konzolemi – primárně Nintendo (jednak Xbox je v asii pořád nejméně chtěnou značkou navíc Switch má nejvíce zařízení ) Playstation si to musí trochu víc zasloužit a ekonomicky to vždy bude muset dát smysl
– možná se chystá vlastní HW jako handheld od Microsoftu nebo minimálně nějaké prostředí dostupné všude (HW může mít i podobu USB donglu který zapojíte přes USB-C někam a bude to HW sync celý cloud gaming (nemusí to mít zákonitě displey)
– Blizzard se zbaví battle.net launcheru a vše budou cpát na steam a xbox cloud
– čistě cloud gaming je tak za 10-15 let ale nějaká dedikovaná krabička si myslím , že vždy bude pro nejlepší domácí pohodlí otázka xbox ve Vision Pro od Apple apod.
Bude to rozhodně zábava a už lákají na HW a novinky v červnu super
Tak odtud vítr fouká. To si měl rovnou napsat „Líbí se mi jen japonské hry a protože jsem netolerantní pako, tak o všem ostatním si myslím, že to je odpad, i když mi chybí jakýkoli argument“.
Já z toho cítím, že se Microsoft stejně chystá víc naklonit modelu časově omezených exkluzivit. Starfield ani Jonese bych na PS nevylučoval. Jen to prostě nebude hned. Přijdou IMO s nějakým obecnějším modelem, kde budou ty exkluzivity vypouštěné na konkurenční konzole po nějakém odstupu. Nevím, jaké byly prodeje Starfieldu, ale třeba konkrétně tento megalomanský projekt, který sežral ohromné finance IMO nedopadl tak, jak si někteří z MSFT vysnili. Žádný nový Skyrim se jednoduše nekoná. Spousta lidí si to zahrála v GamePassu a bylo by asi naivní se domnívat, že se Microsoft nepokusí z té značky ještě nějaké prachy vytřískat. Přecejen Sony platforma není zanedbatelný byznys a jak sám Spencer už uvedl, Starfield není hrou, kvůli které bychom Playstationy vyhodili z okna a běželi pro XBOX. 🙂 Jen si prostě trochu počkáme. Otázka je, jaký ten časový úsek bude. Aby ten Starfield ještě někoho zajímal.
jj ten další HW může být stejně tak úplně inovativní jako udržitelný … umím si představit XBOX PC – kde jednou za 5 let vyměníte dvě komponenty a pojedete (zároveň to dá minimum do základních office aplikací atd) Nevím jak to. Microsoft musí vidět i ty problémy, které přidělává S a X verzí takže bude do budoucna standard sjednotit – aby mohli tvrdit musí to být XBOX PC kompatibilní – a vše důležitý může dořešit NVIDIA nebo AI co my víme 🙂
No čiže zase len kecy, kecy. A zbytočné haló pre nejaké 4 hry, s tým, že sa vôbec nič nezmenilo. Vedel som, že sa nemám na nič tešiť predčasne. Sú až príliš hrdí na to, aby po roku pustili nejaké exkluzivity aj konkurencii. To isté, čo Sony.
video se mi hodne libilo, par veci mi prislo docela vtipnych,
jako kdyz ta pani jen tak mimochodem rekla kolik maji predplatitelu,
jeste aby jenom tak medzi reci rekli kolik prodali konzoli serie x 😉
moc se nemeni, hezky si se vsema tema spekulanty vytreli zadnici 😉 vtipalci
Diky Zdenku za v podstate „zive“ shrnuti…opet jste potvrdili, proc jste u nas nejlepsi herni novinari! a ne jen amatersky blog, jako nektery weby.
Prezentace me nezklamala, v podstate mi potvrdila duvody, proc jsem dal prednost Xboxu. (Ale pokud je pravda ten leak o PS handheldu s knihovnou PS4, tak ten beru taky)
A Diablo je skvela zprava – pro me to neni hra/zanr, za kterou bych chtel platit plnou cenu, ale v game passu je to must play. Snad tam jednou bude i CoD, abych si po dlouhych letech opet zahral kampan.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tenkrát stačilo mít 16MB RAM a kuličkovou myš.. Žádné zlé multiplatformní hry, kde si můžeš vybrat, na čem si to zahraješ..
Ještě ti chybělo dodat, že vývojáři tenkrát dělali hry z dobrého srdce a nikoliv pro výdělek.. (facepalm)
Ale přechod hráčů a množství různých zařízení si jinak vysvětlit nedokážu vysvětlit. Samozřejmě propustnost her na ostatní „konkurenční“ dedikované HW bude existovat. Pčíklad CoDko, byly by sami proti sobě – protože nástup a nárust Game Passu nebude tak masivní aby to udělali, a hlavně má to vždy limitace na straně uživatele. A aby uživili Game Pass potřebují další nárazový Income, který vyrovná výkyvy a Diablo IV to ukazuje volný prodej dosáhl toho co dokážou vytěžit tak to dají do GP. Navíc má teď Xbox studios spoustu multiplatformních týmů, a ten potencionál potřebují použít.
Samozřejmě to se děje ohledně HW a SW budu trochu předvídat.
tohle to povídání může naznačovat.
– sbližování s ostatními konzolemi – primárně Nintendo (jednak Xbox je v asii pořád nejméně chtěnou značkou navíc Switch má nejvíce zařízení ) Playstation si to musí trochu víc zasloužit a ekonomicky to vždy bude muset dát smysl
– možná se chystá vlastní HW jako handheld od Microsoftu nebo minimálně nějaké prostředí dostupné všude (HW může mít i podobu USB donglu který zapojíte přes USB-C někam a bude to HW sync celý cloud gaming (nemusí to mít zákonitě displey)
– Blizzard se zbaví battle.net launcheru a vše budou cpát na steam a xbox cloud
– čistě cloud gaming je tak za 10-15 let ale nějaká dedikovaná krabička si myslím , že vždy bude pro nejlepší domácí pohodlí otázka xbox ve Vision Pro od Apple apod.
Bude to rozhodně zábava a už lákají na HW a novinky v červnu super
jako kdyz ta pani jen tak mimochodem rekla kolik maji predplatitelu,
jeste aby jenom tak medzi reci rekli kolik prodali konzoli serie x 😉
moc se nemeni, hezky si se vsema tema spekulanty vytreli zadnici 😉 vtipalci
Prezentace me nezklamala, v podstate mi potvrdila duvody, proc jsem dal prednost Xboxu. (Ale pokud je pravda ten leak o PS handheldu s knihovnou PS4, tak ten beru taky)
A Diablo je skvela zprava – pro me to neni hra/zanr, za kterou bych chtel platit plnou cenu, ale v game passu je to must play. Snad tam jednou bude i CoD, abych si po dlouhych letech opet zahral kampan.