Před krátkou chvílí byl zveřejněn očekávaný podcast Xboxu, ve kterém Phil Spencer, Sarah Bond a Matt Booty rozebírají přístup k vydávání vlastních titulů na další platformy mimo Xbox a Windows. Hned v úvodu šéf Xboxu potvrdil, že se multiplatformními prozatím stanou pouze čtyři tituly, a co je podstatné, nebude mezi nimi Starfield ani Indiana Jones
Co se týče konkrétních her, Phil Spencer nechtěl jejich jména vyzradit proto, že je oznámí příslušní vývojáři, dá se však předpokládat, že některé z názvů, které zazněly v rámci spekulací, se co nevidět potvrdí. Důležité nicméně je, že Phil Spencer vyvrátil některé katastrofické scénáře fanoušků a potvrdil, že přístup k vydávání vlastních her na jiné platformy je v souladu se snahou i nadále zajišťovat plnohodnotný status konzole Xbox a její životaschopnost.
„Mluvíme o hrách, které jsou už rok staré a byly nějaký čas na Xboxu a PC,“ vrací se Spencer ke čtyřce titulů, kterým se otevřou dveře na další platformy. V prvních dvou případech jde o hry, které potenciálně načínají novou sérii, Microsoft chce do těchto značek dále investovat a váží si komunity, která za nimi stojí. Aby však mohly být tyto hry nadále podporovány a rozšiřovány, je podle Spencera nutné zachovat i byzyns, který je živí, i proto se měl Microsoft rozhodnout tyto dva tituly „pustit do světa“. Zbylé dvě hry pak jsou menší tituly, které nevznikaly se zájmem být platformovými exkluzivitami, ale rozvinuly svůj potenciál a bude příjemné vidět je i na dalších platformách.
Co se týče případných dalších her, které by mohly ztratit status exkluzivních titulů pro Windows a Xbox, Phil Spencer podotknul, že v tomto ohledu se strategie Microsoftu nijak nemění. Pořád je zájmem Xboxu nabídnout hry co nejširšímu publiku hráčů, a za tímto účelem budou i nadále first party tituly vycházet i v Game Passu. Matt Booty poté potvrdil, že se chce Microsoft zaměřit na funkce cross-play a cross-save, aby sejmul všechny případné překážky a umožnil hráčům rychle střídat místa, odkud budou hry od Microsoftu hrát. Stále ovšem platí – a potvrdit to měl i nedávný Developer_Direct – že Microsoft bude nabízet exkluzivní tituly a staví na tom část své aktuální strategie.
Poté se slova ujala Sarah Bond, aby potvrdila, že se tento přístup váže na všechny hry, které má Microsoft pod svou střechou a konečně tak dochází na posun informací ohledně her od Activisionu a Blizzardu. Bond oznámila, že 28. března se v nabídce Game Passu objeví Diablo IV a bude tak pouze za cenu předplatného dostupné 34 milionům hráčů. To je, mimochodem, pokud se nepletu, nejčerstvější potvrzení, kolik hráčů si službu předplácí.
Fanouškům, kteří ze spekulací vyvodili, že se Microsoft chce zbavit svého herního byznysu například tím, že ukončí vývoj vlastní konzole, Phil Spencer mezi řádky sdělil, že se pletou. Uvedl totiž, že on sám je v herní divizi Microsoftu zaměstnán 20 let a pevně věří, že je Xbox coby platforma skvěle nasměrován k dalším 20 letům. „To znamená zdravou komunitu hráčů, zdravou komunitu vývojářů a fungující byznys,“ uvedl Spencer. Doplnil také, že kritickou součástí veškeré snahy Microsoftu je hardware, který společnost plánuje vyvíjet i nadále.
Sarah Bond vysvětlila, že Xbox coby konzole je důležitý proto, že představuje cíl pro vývojáře a hlavně vlajkovou loď celého zážitku pro hráče. Naznačil rovněž, že během letošních Vánoc bude Microsoft sdílet nějaké důležité informace stran hardwaru a potvrdila, že již proběhly investice na vývoj další generace Xboxu. To vše tedy staví na hlavu místy až hysterické kroky fanoušků, kteří věštili platformě smrt a loučili se se vším, co může Xbox nabídnout. V závěru pak Spencer vyjádřil pochopení pro hráče, kteří se obávají vypnutí online služeb a nedostupnosti některých her, v tomto ohledu však mohl nabídnout jen obecné ujištění, že se Microsoft snaží nechat běžet vše tak dlouho, jak je to možné.
Další záležitosti spolu s informacemi o dalších titulech, které letos vyjdou, pak bude Microsoft prezentovat na své chystané červnové keynote. Do té doby platí, že se na Xbox letos exkluzivně chystá více než desítka titulů, mezi nimiž je Indiana Jones, rozšíření pro Diablo IV s podtitulem Vessel of Hatred, Hellblade II, Avowed nebo Ara.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ale přechod hráčů a množství různých zařízení si jinak vysvětlit nedokážu vysvětlit. Samozřejmě propustnost her na ostatní „konkurenční“ dedikované HW bude existovat. Pčíklad CoDko, byly by sami proti sobě – protože nástup a nárust Game Passu nebude tak masivní aby to udělali, a hlavně má to vždy limitace na straně uživatele. A aby uživili Game Pass potřebují další nárazový Income, který vyrovná výkyvy a Diablo IV to ukazuje volný prodej dosáhl toho co dokážou vytěžit tak to dají do GP. Navíc má teď Xbox studios spoustu multiplatformních týmů, a ten potencionál potřebují použít.
Samozřejmě to se děje ohledně HW a SW budu trochu předvídat.
tohle to povídání může naznačovat.
– sbližování s ostatními konzolemi – primárně Nintendo (jednak Xbox je v asii pořád nejméně chtěnou značkou navíc Switch má nejvíce zařízení ) Playstation si to musí trochu víc zasloužit a ekonomicky to vždy bude muset dát smysl
– možná se chystá vlastní HW jako handheld od Microsoftu nebo minimálně nějaké prostředí dostupné všude (HW může mít i podobu USB donglu který zapojíte přes USB-C někam a bude to HW sync celý cloud gaming (nemusí to mít zákonitě displey)
– Blizzard se zbaví battle.net launcheru a vše budou cpát na steam a xbox cloud
– čistě cloud gaming je tak za 10-15 let ale nějaká dedikovaná krabička si myslím , že vždy bude pro nejlepší domácí pohodlí otázka xbox ve Vision Pro od Apple apod.
Bude to rozhodně zábava a už lákají na HW a novinky v červnu super
Tenkrát stačilo mít 16MB RAM a kuličkovou myš.. Žádné zlé multiplatformní hry, kde si můžeš vybrat, na čem si to zahraješ..
Ještě ti chybělo dodat, že vývojáři tenkrát dělali hry z dobrého srdce a nikoliv pro výdělek.. (facepalm)
jako kdyz ta pani jen tak mimochodem rekla kolik maji predplatitelu,
jeste aby jenom tak medzi reci rekli kolik prodali konzoli serie x 😉
moc se nemeni, hezky si se vsema tema spekulanty vytreli zadnici 😉 vtipalci
Prezentace me nezklamala, v podstate mi potvrdila duvody, proc jsem dal prednost Xboxu. (Ale pokud je pravda ten leak o PS handheldu s knihovnou PS4, tak ten beru taky)
A Diablo je skvela zprava – pro me to neni hra/zanr, za kterou bych chtel platit plnou cenu, ale v game passu je to must play. Snad tam jednou bude i CoD, abych si po dlouhych letech opet zahral kampan.