branding
Star Wars: Squadrons, Electronic Arts, Star Wars: Squadrons za 40 dolarů jsou riziko, připouští autoři

"Star Wars: Squadrons za 40 dolarů jsou riziko"

Smyslem je nalákat hráče, kteří by o podobné hře neuvažovali. Motive se radili s Criterionem

Zdroj: EA
24. 7. 2020
Název: Star Wars: Squadrons Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 2. 10. 2020

Creative director hry Star Wars: Squadrons Ian Frazier v rozhovoru pro magazín GameSpot připustil, že její autoři mají obavu, jak zafunguje cenovka nastavená na překvapivých 40 dolarů. Frazier prohlásil, že se samozřejmě jedná o riskantní krok. Ale důvodem je podle něj i skutečnost, že se titul nesnaží zalíbit všem. “Je to hra pro lidi, kteří se chtějí stát pilotem ve Star Wars,” uvedl s tím, že cena to má reflektovat.

A má rovněž pomoci překonat překonat jistou psychologickou bariéru a zlákat hráče, kteří by normálně nezvažovali investici do letecké hry. Za 40 dolarů to možná alespoň zkusí, věří Frazier.  Mohlo by je to povzbudit a nakonec zjistí, že se u Star Wars: Squadrons dobře baví. Řeč se ale zdaleka netočila jen kolem cenovky, ale dostala se třeba také ke zkušenostem autorů a možné spolupráci s dalšími týmy EA. Na tomto místě se sluší připomenout, že titul vyvíjí na enginu Frostbite kanadské studio Motive, které už dříve pomáhalo s akcí Star Wars Battlefront II. To byla samozřejmě hra od DICE, ale kromě Motive se na ní podílel i britský tým Criterion Games.

„Když se vyvíjel Battlefront II, příběhový singleplayer dělal tým tady v Motive, takže mnoho z těch lidí je v našem týmu.“

GameSpot proto zajímalo, zda Motive nové Squadrons s DICE nějak konzultovali, případně zda využili něco z toho, co bylo vytvořeno pro Battlefront. Ian Frazier uvedl, že s DICE vlastně moc nespolupracovali. “Když se vyvíjel Battlefront II, příběhový singleplayer dělal tým tady v Motive, takže mnoho z těch lidí je v našem týmu,” vysvětlil. “Tým v Criterionu dělal mód Starfighter Assault a také dělal Rogue One VR misi pro Battlefront 1. Proto jsme s nimi během vývoje párkrát něco konzultovali,” doplnil s tím, že jim britští vývojáři poskytli skvělou zpětnou vazbu.

Ian Frazier si pochvaluje, že velmi brzy měli autoři k dispozici funkční a zábavný prototyp. Vděčí mu prý z velké části za to, že hra dostala od EA zelenou. “Velmi rychle jsme také titul zprovoznili ve VR. A velký podíl na tom, že jsme to dokázali, mají Criterion, kteří pro Battlefront Rogue One realizovali VR podporu ve Frostbitu. Díky základům, které položili, a zkušenostem, které do toho vložili, jsme byli vše schopní zprovoznit mnohem rychleji, než by jinak bylo možné,” uvedl Ian Frazier. To podle něj hned na začátku otevřelo dveře k tomu, aby mohli podporovat klasické zobrazení i virtuální realitu.

Frazier také znovu zdůraznil, že navzdory nižší cenovce má hra představovat kompletní balíček. Autoři neplánují žádná další rozšíření a titul nemají zatížit ani žádné mikrotransakce, jak se původně fanoušci obávali. Star Wars: Squadrons míří na PC, PS4 i Xbox One. PC a PS4 verze nabídne volitelnou podporu VR. Díky cross-platform multiplayeru se budou v jejím digitálním vesmíru utkávat piloti ze všech systémů. Zatím se nezdá, že by se novinka měla dočkat next-gen upgradu, ale to bude zřejmě záviset také na tom, jak si povede v prodejích. Star Wars: Squadrons vyjdou 2. října.

Podle předchozích neoficiálních zákulisních informací si na novince EA testují, zda by lépe nefungovalo vydávání menších, méně nákladných a méně riskantních Star Wars her namísto velkých ambiciózních projektů, z nichž některé v uplynulých letech vydavatel z nejrůznějších důvodů zrušil. Squadrons od Motive údajně nejsou jediným podobným počinem, na němž se v kancelářích EA dělá.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru