Vývojáři z Massive Entertainment řeší od vydání Star Wars Outlaws zpětnou vazbu hráčů a na základě ní se snaží titul upravit tak, aby vyhovoval co nejširšímu počtu lidí. Není to snadný úkol, což podtrhuje i fakt, že vývojáři ve třech měsících vydali už čtyři opravdu velké updaty, nyní se ale zdá, že se vše konečně ubírá dobrým směrem. Po mnoha dílčích opravách v uplynulých týdnech totiž přichází ke slovu update na verzi 1.4.0, který je už k dispozici na všech cílových platformách, mezi které přibyl i Steam. Stahovat budete muset 7-10 GB v závislosti na tom, kde Star Wars Outlaws hrajete a jednou z největších novinek bude zrušení povinnosti v některých misích uplatnit tichý postup. Původní design těchto částí hry byl pod palbou ostré kritiky, protože mnohdy stačila jen drobná chyba, která vedla k narušení stealthu, a celou část museli hráči opakovat. Lidé z Massive Entertainment ale usoudili, že to zábavě příliš nesloužilo a rozhodli se i v těchto misích umožnit hráčům použití zbraní.
Patch incoming! Check out the link for the full patch notes of everything coming to #StarWarsOutlaws in TU1.4.0: https://t.co/IgoYuvuQzl pic.twitter.com/s9Z7qCNe3N
— Star Wars Outlaws (@StarWarsOutlaws) November 21, 2024
„Od vydání jsme provedli několik úprav celého herního zážitku, abychom přinesli více možností, jak přistupovat k jednotlivým situacím během vaší cesty. Nyní si například můžete vybrat, jestli se v oblastech Syndikátu budete pohybovat potichu, nebo uplatníte akční přístup,“ řekli zástupci Massive už před dvěma dny ve vývojářském deníčku. Důvodem, proč se tak nakonec rozhodli, je možnost volby, kterou chtěli hráčům poskytnout a právě zrušení podmínky stealthu za každou cenu onu možnost nabízí. Samozřejmě ale vývojáři upozorňují, že všichni hráči, kteří se rádi pohybují ve stínech a do nějaké míry se snaží o roleplay hlavní hrdinky, můžou stealth využívat i nadále. Co víc, aktuální update přidává více vizuálních indikátorů, pomocí kterých je lépe poznat, kdy hrozí odhalení a je tudíž nutné změnit strategii, což by mohlo i trochu snížit uměle vyšroubovanou obtížnost těchto pasáží.
Věcí, které byly ve hře ovlivněny posunem na verzi 1.4.0 je ale opravdu hodně a netýkají se jen tichých misí. Vývojáři zapracovali podle svých slov na umělé inteligenci, přidali nepřátelům nové slabiny, které lze strategicky využít například v kombinaci s explozemi, a umožňují hlavní hrdince častěji využívat větší zbraně. Vývojáři z Massive se pak rovněž snažili o vylepšení obličejových animací během dialogových scén nebo vyjádření světelných zdrojů ve větší vzdálenosti. Změnami pak prošlo také rozhraní, chování kamery, nebo zpracování přírody a nejrůznějších efektů, které se pojí třeba s vodopády. Příjemné také je, že došlo na rozšíření prvků přístupnosti, takže si můžete kompletně přemapovat ovládání, a to ve třech profilech pro ovládání Kay, speederu a lodi Trailblazer. Můžete si také zvolit ještě silnější podporu míření, možnost přeskakovat horolezecké pasáže, rychlejší předčítač textu v menu nebo nastavení velikosti efektu detekční zóny kamerových systémů.
V závěru vývojáři potvrzují, že se zabývali také průběhem některých příběhových misí, v nichž by už nemělo docházet k zásekům a nejrůznějším chybám, které mohly potenciálně i zastavit postup vpřed. I nadále ale platí, že Massive přijímá jakýkoliv další feedback a studio se bude snažit odchytávat další nedostatky, na které by mohli hráči narazit. V tomto ohledu jde například o pády hry na Windows 11, konkrétně na sestavení 24H2, které stále nebylo opravené.