Po delší odmlce jsme se dočkali ukázky nové hry ze světa Hvězdných válek. Univerzum, které v poslední době ve velkém ožívá ve filmovém průmyslu, skomírá po stránce herních zážitků a nebýt Battlefrontu, tak mohou hráči tak akorát zatlačit slzu. Konečně se ale blýská na lepší časy, které po neúspěchu Visceral Games plánují odstartovat vývojáři série Titanfall – Respawn Entertainment. Ti přinesli zcela novou ukázku Star Wars Jedi: Fallen Order, kterou vydavatelství Electronic Arts odhalilo v rámci akce EA Play.
V téměř patnácti minutách záběrů zavítáme do notoricky známého univerza po událostech třetí epizody a do doby, kdy jsou rytíři Jedi ve jménu rozkazu 66 pronásledováni a do posledního jedince nelítostně likvidováni. Hlavní hrdina Cal Kestis nikdy nedokončil svůj výcvik a ke svým schopnostem se ve světle posledních událostí raději nehlásí. Nešťastnou náhodou ale odhalí svůj potenciál a rázem se ve hře postaví do role pronásledovaného rebela. V kůži lovné zvěře se bude muset postavit všemocnému impériu a nastartovat revoluci, která dojde do zdárného konce až v šesté epizodě.
Příběhové pozadí hraje pro vývojářský tým Respawn Entertainment hlavní roli. Důrazem na vyprávění se vývojáři chlubí již delší dobu a na to konto čerstvá ukázka odhaluje mimo jiné také jednu ze starých známých postav. Tou je rebel Saw Gerrera, který doprovází hráče na planetě Kashyyyk, domovské krajině Žvejkala.
Právě tam hráče nová upoutávka zavede a tam také odhaluje lineárně vypadající dobrodružství zasazené do známých kulis a doprovázené povědomou orchestrální hudbou. Minout rovněž nelze prvky hratelnosti známé například ze série Titanfall. Tým Respawn Entertainment se zkrátka nezapře a kromě frenetické akce tak například nesmí chybět pobíhání po zdech. V kontextu hry to ale samozřejmě dává smysl a stejně tak má své místo i používání silou propůjčených speciálních schopností, bez kterých nebude mimo jiné možné vyřešit celou řadu enviromentálních hádanek. Ty budou rozeseté po celé herní mapě, která navzdory dojmu z ukázky určitě nebude lineární. Náplň bude naopak soustředěná okolo centrálních hubů, z nichž bude možné prozkoumávat větší otevřené oblasti.
A na to už přijde řeč 15. listopadu, kdy hra dorazí na PC, Xbox One a na PlayStation 4. Závěrem ještě můžeme opětovně vypíchnout sliby o absenci mikrotransakcí a o ryze singleplayerovém zážitku bez přítomnosti on-line hry. Zkrátka něco, co tu v takovémto měřítku již delší dobu dobu nebylo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
https://www.youtube.com/watch?v=4Kp62Gi3QwY&t=1255s
Stale vzpominam na Jedi Academy z roku 2003, to byla jina parba, hlavne v multiplayeru na LAN party 🙂
Souboje mi přijdou takový těžkopádný což bych od světelnýho meče neočekával (ale pokud by to bylo že se bude v průběhu příběhu zlepšovat a stávat skutečným Jedi tak super), ale těžko říct jen takhle z videa.
A asi jen můj osobní problém ale nechápu proč v těch novějších star wars se musí každý opičit po Lukovi a mít svýho osobního robota. Min v ukázce mi přišlo že level design je podřízenej tomu aby tam byl využitej robot a i už výše zmíněný schopnosti … tak aby to nedopadlo že level design bude otravně ohnutej a průchod zdržovanej jen kvůli tomu aby si odůvodnili nějaký prvky který budou ve hře jinak zbytečný
Ale držím jim palce, starší SW hry jsem si užíval (a vlastně furt užívám, třeba nedávno Dark forces 1 i 2) tak bych byl rád kdyby z toho byl další zábavný kousek. Asi nejvíc jsem si užil Jedi academy s možnostma bojovýho stylu a volby mezi světlou a temnou stránkou … resp. ani ne volbou, jakmile mám možnost jít temnou stranou tak není co volit 🙂