array(47) {
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(100) "Majitel studia GSC Game World zmínil další platformy i multiplayer. Usiluje o seriál na Netflixu"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(15) "1734606052:9383"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "11382"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20241218"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "217613"
}
["_pageview_20241219"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "997"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"01d823d7-63b7-49de-8ee2-b6ae80f02f4a","external_id":"a2f57927-026c-47c7-1311-b6e52305f3cc","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20241220"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "239"
}
}
Už dva dny po vydání S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl hlásilo studio GSC Game World, že mají na kontě milion prodaných kopií, a to navzdory skutečnosti, že je hra dostupná pro PC a Xbox Series i skrze předplatné Game Pass. Hráči se sice museli potýkat s řadou problémů, jejichž náprava ze strany vývojářů ještě není u konce, ti navíc sami vysvětlovali a přiznali, že ne vše vyšlo dokonale. Na druhou stranu rovněž připustili, že další odklad by tým zlomil, zatímco chyby se dají vždycky opravit. Ani horší technický stav a chyby ovšem nenarušily prodejní krasojízdu, která u milionu kusů rozhodně neskončila. Ačkoli neznáme přesná čísla, majitel studia Maksym Krippa v rozhovoru pro ukrajinskou mutaci magazínu Forbes (via UTC.ua) uvedl, že je hra již zisková. To navíc nebyla jediná věc, již prozradil.
Krippa je velice potěšen úspěchem hry, ale nejen z hlediska prodejního, jelikož ho vnímá i jako velký kulturní úspěch celé Ukrajiny, přičemž podobná slova zaznívala už dříve i od samotných vývojářů. Rovněž vyzdvihl vedení a práci, kterou v průběhu let a náročného vývoje odvedli Jevgen Grygorovyč a Mariia Grygorovyčová. Podle Krippy vývoj vyšel na desítky milionů dolarů, konkrétní však nebyl. Většina financí šla skutečně na samotný vývoj, marketing zůstal z tohoto hlediska upozaděn. V této souvislosti pak právě zmínil, že se vývoj již zaplatil, a dodal, že hlavním trhem jsou pro ně Spojené státy. Z hlediska propagace byl a nadále je společnosti inspirací polský CD Projekt, který dokázal svého herního Zaklínače rozšířit do dalších médií, ač zde má zásluhu i knižní předloha, a podařilo se mu jej přetvořit až na cosi, co by šlo označit za národní hrdost. Totéž by rádi učinili i v GSC Game World. S.T.A.L.K.E.R. má podle Krippy obří potenciál, který by se nemusel omezovat jen na hry, ale mohl by dosáhnout i dalšího přesahu.
Co se dalších plánů týče, Krippa zmínil multiplayer, o němž vývojáři mluvili už před vydáním hry, a zmínil, že S.T.A.L.K.E.R. 2 obdrží minimálně na dvě rozšíření v podobě DLC, žádné bližší detaily ale zatím nemáme. Také padla zmínka o práci na „dalších platformách“, což s největší pravděpodobností znamená dosud neoznámenou verzi pro PlayStation 5. S.T.A.L.K.E.R. by nicméně mohl zamířit i do televize, respektive na stream, jelikož podle Krippy momentálně probíhají jednání s Netflixem, který by se mohl v tomto ohledu značky ujmout a pustit se do další adaptace hry. Krippa vyloženě zmiňuje seriál, ale v tuto chvíli jde zatím jen o plány, jelikož nebyla záležitost ještě dořešena. Asi by ale nebylo příliš překvapivé, kdyby se za nějaký čas objevila informace, že GSC Game World a Netflix společně něco chystají.
Více informací o S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl naleznete v našem archivu, naši recenzi si případně můžete připomenout zde.