Po čerstvé a příjemné novince, že S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl zažívá i prodejní úspěch a již si na sebe dle majitele studia GSC Game World vydělal, k čemuž Maksym Krippa doplnil i pár dalších informací, se o slovo přihlásili i sami vývojáři. Ti nadále pracují na opravách, kterých si hra žádá ještě mnoho, což sami přiznali, a proto nijak nezahálí. Vývojáři hráčům a stalkerům popřáli hezké svátky a nadělili jim předčasný vánoční dárek v podobě patche 1.1 a první hlavní aktualizace, který řeší více než 1800 různých problémů napříč celou hrou a také zahrnuje první opravy systému systému A-Life.
To all stalkers who continue to discover new lands of the Zone in S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — Patch 1.1 with more than 1,800 fixes is already on the go to your PCs and Xbox.
This patch fixes mainline missions, story progression and side missions, crashes, and bugs. It… pic.twitter.com/c84jnL6ec1
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) December 19, 2024
Výmluvná je i velikost tohoto updatu, která minimálně na Steamu činí 110 GB. „Chápeme, že velikost patche je obrovská a proces stahování zabere nějaký čas. Rádi bychom vám poděkovali za pochopení a budeme pracovat i na tomto aspektu,“ napsali vývojáři v poznámkách k aktualizaci na Steamu, než se vrhli na výčet toho nejdůležitějšího, co je v ní obsaženo. Nejprve se věnovali již zmíněnému a často probíranému A-Life, v rámci kterého opravili jeden z nejpalčivějších problémů v podobě spawnování nepřátel za zády hráče. Zóna lehce ožila a je možné narážet častěji na jiná NPC, zároveň byla razantně zvýšena jejich dohlednost, i mimo ni pak byla opravena agresivní optimalizace, která omezovala režim NPC v režimu offline. Další opravy a úpravy se týkají umělé inteligence, z čehož lze zmínit například vstupování postav do dveří, aniž by je otevřely, krytí se za menšími kryty, zaseknutí postav v neutrálním chování, ačkoli je na ně útočeno, nebo kdy s nimi nešlo mluvit. Stejně tak došlo k dalším opravám balancování, v rámci čehož se opět zvýšily odměny za některé mise, ale třeba také i obtížnost jednoho souboje.
Samozřejmostí jsou též opravy pádů, optimalizace, cutscén, interakcí, příběhových misí, fyziky úpravy v rozhraní nebo lokalizacích celkově a mnoho dalšího. Přece jen je tento výčet jen zlomkem z oněch avizovaných 1800 oprav, přičemž i výčet na Steamu nebo oficiálním webu zmiňuje jen ty nejdůležitější. „Děkujeme vám za podporu a zpětnou vazbu. Na hře budeme i nadále pracovat, naslouchat vašim připomínkám a recenzím, abychom prozkoumali všechny možné problémy a co nejdříve je vyřešili. Pokud narazíte na nějaké ‚anomálie‘, které by v Zóně neměly být – prosím, nahlaste je naší technické podpoře. To nám pomůže prozkoumat váš konkrétní případ a rychleji implementovat opravy,“ dodávají vývojáři na závěr.