Utrápená odysea hry Marvel’s Avengers pokračuje i přes odliv zájmu ze strany hráčů i nenaplněné sliby stran nového obsahu. Dáme-li stranou recenzi, v níž jsme hru chválili převážně jenom díky příběhu, vývojáři už měsíc po vydání otevřeně mluvili o úpadku zájmu ze strany hráčů. Následně přišly informace o odkladu uvedení nového obsahu a jako poslední tu byla v polovině listopadu finanční zpráva, kde se problémy zrcadlily v grafech a konstatování, že po úspěchu remaku Final Fantasy VII se nemá Square Enix v dalším čtvrtletí o co opřít. Přiznání, že se hře nedaří tak, jak vývojáři a vydavtel očekávali, pak přichází nyní, kdy došlo na překlad zmiňované finanční zprávy z japonštiny a odhalení skutečnosti, že si na sebe titul dosud nevydělal.
„Segment HD Games vykazuje ztrátu, když se hra Marvel’s Avengers neprodávala tak, jak jsme očekávali,“ řekli zástupci Square Enix svým investorům. „Hra nebyla prozatím schopná umořit vlastní náklady, ovšem v druhé polovině finančního období očekáváme, že prodeje mírně povyskočí, až se do hry dostane nový obsah,“ dodávají pak s nadějí, že ještě není všechno ztraceno. Co se týče čísel, grafy už v polovině listopadu naznačily, že ztráta posledního čtvrtletí činila bezmála 65 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,4 miliardy korun, prezident Square Enix Josuke Macuda ale doufá, že do konce března příštího roku přijde zlepšení. Současně přidává i vysvětlení, že do nákladů na vývoj hry byly pochopitelně započítány i náklady na marketing, včetně kampaně, která vyplnila mezeru po lednovém odkladu z předpokládaného května až na začátek září. Jak vývojáři uvedli dřív, posun data vydání byl způsoben okolnostmi kolem pandemie koronaviru, což se nyní neblaze projevuje na amortizaci oněch nákladů.
Zda se podaří nepříznivě se vyvíjejíc trend zlomit, může naznačit blížící se uvedení nové postavy – Kate Bishop alias ženské podoby Hawkeye. Po prvotním odkladu k němu konečně dojde 8. prosince, přičemž už zkraje nového roku navážou vývojáři dalším Hawkeyem, tentokrát mužskou verzí v podobě Clinta Bartona. Co přesně vedlo autory z Crystal Dynamics k rozhodnutí, poskytnout hráčům v těsném sledu za sebou takřka identického hrdinu, je stále předmětem nejrůznějších dohad, stejně jako otálení s uvedením Black Panthera. Po nedávném skonu herce Chadwicka Bosemana, který Černého pantera ztvárnil ve filmové sérii, se nabízel příhodný prostor k uctění jeho památky právě prostřednictvím hry, vývojáři ale určili opačný postup a Black Panther se k týmu Avengers zřeumě nepřipojí dřív než v první polovině příštího roku.
Bez povšimnutí pak nemohou zůstat ani momentální slevové akce a pád ceny hry až o padesát procent, který jde ruku v ruce s tím, jak ze hry mizí další a další hráči. Ačkoliv neznáme přesná čísla z konzolí, neoficiální statistiky ze Steamu skrze portál Steam Charts jasně uvádí, že hra velmi krátce po svém vydání přišla o drtivou většinu aktivních hráčů, kterých je momentálně kolem 1500 denně. Na titul s takovým potenciálem a vycházejícím z tak silné značky je to překvapivě málo a revitalizace hry se zdá být v tuto chvíli hodně vzdálená.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Myslím, že dobré řešení by bylo dát hráčům možnost získávat kredity jinak nežli jen battle passem, protože ty když dokončíte, nemáte už možnost si jinak vydělat a to je docela zásadní problém. Kdyby dali do hry skiny postav z filmů, možná by pár hráčů přitáhli. Přeci jen, Avengers jsou populární především díky filmům, komiksy tak nějak moc nikdo neřeší v těch masách a hrdiny ve hře kritizují právě za jejich vzhled, který mi jinak připadá zcela naprosto v pořádku.
Nyní je slíben dodatečný obsah s jistou porcí příběhu, tak snad hře trochu pomůže se prodávat a my se dočkáme i dalších oblíbených postav z univerza, snad i bossů, protože v tomhle stavu by byla hra fakt holé neštěstí.
Asi slabou útěchou pro Crystal Dynamics může být alespoň úspěch jejich předraženého castingu, protože Sandra Saad vyhrála cenu the Best Performer na Golden Joystick Award, za hlas který propujčila postavě Kamala Khan.
Ještě dodám, že hráči patrně nehrají online co-op ani na PS4, protože je zázrak, když někoho potkám, s kým bych si zahrál. A odklad patrně nebyl způsobený pandemií Covid-19. V lednu, kdy bylo oznámeno odložení se tenhle SARS ještě na západu vůbec neřešil resp. nebyly restrikce a zaznamenaný dopad na západní společnost. Navíc tým Eidos Montreal musel odložit práce na připravované hře právě kvůli dokončování Marvel’s Avengers. Patrně pracovali na novém Tomb Raiderovi ale to je jen spekulace.
Hráčům co rádi multiplayer? To je dneska prakticky jen PVP only.
Hráčům co rádi rubačky? Street of Rage 4 a další.
Superhrdinové? Tady je výběr bohatší a to včetně bojových her.
Tak co s tím?
Mě tak nějak fascinuje co si vývojáři myslí… jako že pár opakujících coop misí tu hráče udrží? Kde je sakra PVP (a to nemám PVP rád). Vždyť hlavní mantra (je to to správné slovo?) fanoušků… ta věčná debata – kterej superhrdina je silnější, kterej porazí tohohle? Kdo by vlastně vyhrál – Hulk nebo Thor. To tenhle obří potenciál nikdo nevidí? To by byl opravdu takový problém tam přidat arénky, dva na dva, nebo tři na tři? Dodat sadu marvel záporáků a udělat PVP mise, dobro vs zlo? Kde tohle sakra je?
Předpokládám, že si na pár hodin ten coop zejtra užijem, ale co pak? No nic, počkáme na novej obsah, odemknem zahrajem pár hodin a pak zase budem čekat. Ale nejspíš se nedočkáme, páč zrušej podporu, protože kdo to jako má hrát pořád dokola? A k financím jim nepomůže ani zpoplatnění dalšího obsahu, páč to nikdo nekoupí když bude vědět, že ho čeká jen pár repetitivních coop misí…
Tady někdo prostě hrozně fajloval v tý online části.