Společnost Square Enix v noci z úterý na středu oficiálně oznámila Final Fantasy XIV Mobile. Jak název hry zcela jednoznačně prozrazuje, jde o mobilní verzí úspěšného MMORPG, které vyšlo před 11 lety na PC a PlayStationu, nepočítáme-li nevydařenou verzi už z roku 2010. Jak letos v červenci naznačoval například insider Kurakasis, za vývojem hry stojí Tencent, konkrétně jeho studio Lightspeed, které titul uvede nejprve v Číně, ale hned po prvních testech se očekává také jeho celosvětové vydání. Jak v tiskové zprávě vysvětlil producent Naoki Jošida, mobilní verze bude „sestrou“ hlavní hry z PC a konzolí a jejich světy nebudou přímo provázané.
V doprovodném videu Naoki Jošida potvrzuje, že se lidé z Lightspeed Studios snaží v první řadě o co nejvěrnější napodobeninu, samozřejmě s respektem k možnostem, omezením, ale i přednostem mobilní platformy. Hráči by neměli přijít o příběh, který mohou znát ze základní hry, podobný systém soubojů, ale také crafting a způsob, s jakým hra nakládá s třídami hrdinů a povoláními. Třídy specifikované nebyly, ale hádáme, že bude vše nastavené stejně jako v hlavní hře, nicméně rozšiřujících nadstaveb tříd – povolání – bude od startu ve hře prozatím jen devět.
Protože se bavíme o sérii Final Fantasy, která umí být nad rámec vážných témat a příběhů také vůči hráčům velmi vřelá a rozverná, samozřejmou součástí Final Fantasy XIV Mobile je i zábavní park Gold Saucer, kde bude možné vyzkoušet některé z vedlejších aktivit. Obecně byste ale měli narážet i ve světě hry na minihry jako jsou závody Chocobů, rybaření nebo hraní karet Triple Triad a samozřejmě se budete moci vymanit z bojových rolí a vyzkoušet si Final Fantsy XIV v trochu jiném tempu. Vývojáři slibují 11 tříd zaměřených na sběr či crafting, skrze které budete moci dosáhnout na ještě lepší výbavu nebo poskytnout pomoc ostatním.
Hra prozatím nemá datum vydání a nad rámec traileru a několika obrázků jsme z ní zatím nic většího neviděli, zdá se ale, že Square Enix chce využít potenciál, který se ve FF XIV i nadále skrývá a možná si i tak trochu pojistit budoucnost. Uvidíme ale také, jak to bude s monetizací, která si u velké verze i nadále zachovává systém měsíčního předplatné, což je ale pro mobilní hru téměř jistě vyloučeno.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.