Nejrůznější vývojářské finty a jejich odhalování nás vždycky baví. Loni v únoru se takhle zjistilo, že sprint koně v Dragon Age: Inquisition byla ve skutečnosti iluze. Uvedl to na Twitteru veterán BioWare John Epler s tím, že vývojáři jen přidali efekty větru a změnili kameru tak, aby pohyb působil rychlejší. Podle Eplera ve skutečnost engine Frostbite nedokázal nahrávat svět rychleji.
Jízda na koni samozřejmě byla rychlejší než jít po svých, ale mezi během a sprintem na koni neměl být rozdíl. Epler dokonce strávil tři dny na tom, aby běh na konci působil na hráče rychlejší. Byť uživatel s přezdívkou Kogarashi na YouTube později dokázal, že sprint na koni je přeci jen o něco rychlejší než normální jízda, pravdou zůstalo, že rychlost byla podobná a omezená s ohledem na technologické možnosti.
Same thing in Mass Effect 1 when you try to run on the Citadel. No change in speed, just in the FOV of the camera to give the illusion you’re moving faster. Can’t remember if that stayed true for 2 & 3 or if load times were better by then https://t.co/I0uLYIhWDq
— John Ebenger (@EbengerJohn) June 9, 2024
Jak se teď ale (znovu) ukázalo, s tímto trikem přišlo studio BioWare už dříve. Další někdejší vývojář BioWare John Ebenger na Twitteru přiznal, že úplně stejně to fungovalo se sprintováním na Citadele v prvním Mass Effectu. Rychlost má být úplně stejná jako při normálním běhu. Rozdíl je jen v FOV a kameře. Tak vzniká iluze rychlejšího pohybu. Důvod byl stejný, prostředí by se nestačilo nahrávat dost rychle. Jak sám později doplnil, staré triky jsou ty nejlepší triky.
Magazín PC Gamer nelenil a rozhodl se toto tvrzení prověřit pokusem. A z testu vyplynulo, že skutečně žádný čas neušetříte, když budete namísto normálního pobíhání zdánlivě sprintovat. Jak jsem ale sám při psaní zjistil na YouTube, minimálně někteří hráči tuto skutečnost objevili sami a upozorňovali na ni už před 14 lety. No co, určitě jsem nebyl jediný, kdo “sprintoval” zbytečně.