branding
Sprintování na Citadele v Mass Effectu byla iluze

Sprintování na Citadele v Mass Effectu byla iluze

Hráči se pohybovali stejně rychle, autoři jen upravili FOV a kameru, aby nás obelstili

Zdroj: Thanny
12. 6. 2024

Nejrůznější vývojářské finty a jejich odhalování nás vždycky baví. Loni v únoru se takhle zjistilo, že sprint koně v Dragon Age: Inquisition byla ve skutečnosti iluze. Uvedl to na Twitteru veterán BioWare John Epler s tím, že vývojáři jen přidali efekty větru a změnili kameru tak, aby pohyb působil rychlejší. Podle Eplera ve skutečnost engine Frostbite nedokázal nahrávat svět rychleji.

Jízda na koni samozřejmě byla rychlejší než jít po svých, ale mezi během a sprintem na koni neměl být rozdíl. Epler dokonce strávil tři dny na tom, aby běh na konci působil na hráče rychlejší. Byť uživatel s přezdívkou Kogarashi na YouTube později dokázal, že sprint na koni je přeci jen o něco rychlejší než normální jízda, pravdou zůstalo, že rychlost byla podobná a omezená s ohledem na technologické možnosti.

Jak se teď ale (znovu) ukázalo, s tímto trikem přišlo studio BioWare už dříve. Další někdejší vývojář BioWare John Ebenger na Twitteru přiznal, že úplně stejně to fungovalo se sprintováním na Citadele v prvním Mass Effectu. Rychlost má být úplně stejná jako při normálním běhu. Rozdíl je jen v FOV a kameře. Tak vzniká iluze rychlejšího pohybu. Důvod byl stejný, prostředí by se nestačilo nahrávat dost rychle. Jak sám později doplnil, staré triky jsou ty nejlepší triky.

Magazín PC Gamer nelenil a rozhodl se toto tvrzení prověřit pokusem. A z testu vyplynulo, že skutečně žádný čas neušetříte, když budete namísto normálního pobíhání zdánlivě sprintovat. Jak jsem ale sám při psaní zjistil na YouTube, minimálně někteří hráči tuto skutečnost objevili sami a upozorňovali na ni už před 14 lety. No co, určitě jsem nebyl jediný, kdo “sprintoval” zbytečně.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru