Ještě předtím, než jsme si mohli koncem minulého týdne sami vyzkoušet Lego Horizon Adventures a přinést vám podrobné preview, měli jsme také příležitost vyzpovídat vývojáře z Guerrilla Games a Team Gobo, kteří za hrou stojí. Na naše otázky odpovídali Lucas Bolt, který se už přes 10 let stará o zpracování světa i prostředí v Horizonu, a James Charlick, který je pro změnu zodpovědný za vizuální zpracování Lego Horizon Adventures. Informací během necelé půlhodiny zaznělo mnoho, celým interivew se nicméně nesla linka čirého potěšení z toho, že se značka Horizon mohla propojit s Legem.
„V Guerrille jsme si zkrátka mysleli, že bude skvělé vytvořit hru z Lega na základě příběhu Horizonu,“ řekl na úvod Lucas Bolt, aby vysvětlil, kde se nápad na toto spojení vlastně vzal. Hlavním důvodem byl fakt, že do určité míry je Horizon příběhem o rodině, současně ale hráči spolu s Aloy prozkoumávají barevný a velmi rozmanitý svět, což jsou atributy, které lze promítnout i na hraní si s Legem. Na cestě za Lego Horizon Adventures ale byla podle Bolta také velmi důležitá stavebnice s Tallneckem, kterou Lego ve spolupráci s Guerrillou uvedlo před několika lety, domlouvání dalších věcí se od ní ale mohlo odrazit. „Začali jsme se bavit s lidmi z Lego Group a zjišťovali jsme, zda by byla možnost takovou hru vytvořit,“ dodal pak grafik a potvrdil, že společnost Lego byla tímto nápadem nadšená. Jak už ale zaznělo v dřívějších zprávách, za hrou nestojí Guerrilla, která sice plnila poradní roli a na celý projekt dohlížela, ale ve smyslu vývoje jde Lego Horizon Adventures za britským studiem Gobo.
Pokud se na Lego Horizon Adventures podíváte ve videu, případně si projdete naše záběry, které jsme natočili během hraní necelých dvou hodin ze začátku hry, titul působí jako „další Lego hra“. Na místě jsou proto otázky, které se týkají cílové skupiny, která se od fanoušků hlavních dílů série může diametrálně lišit. Lucas Bolt obratem potvrdil, že hra zcela zjevně míří na mladší publikum, mluví o skupině hráčů ve věku mezi 7-10 lety, potvrdil ale, že se u hry bavili i ti, kdo mají v malíku příběh Zero Dawn i Forrbiden West a chtějí se na události podívat trochu jinýma očima.
„Příběh Lego Horizon Adventures je inspirován hrou Horizon Zero Dawn, takže si z ní bere mnoho věcí, a pokud jste s nimi obeznámeni, najdete je v komediálním duchu i v této hře,“ přiblížil Bolt. Jeho kolega James Charlick doplnil, že ve smyslu hratelnosti také hráči dostanou něco jiného – ačkoliv je „velký“ Horizon akční adventurou, má řadu RPG prvků a pokročilejších mechanismů, které v Lego Horizon Adventures nejsou. Jde podle Charlicka o pravověrnou akční adventuru, jejíž dohrání by mělo hráčům na základě zvolené obtížnosti zabrat přibližně osm hodin.
Změnou neprošla ale pouze hratelnost, vývojáři se skutečně museli zaměřit na to, jaké části příběhu do Horizonu z Lega přenesou, a jaké naopak vypustí. Jak Charlick připomněl, Horizon Zero Dawn pojednává mnohdy o poměrně temných věcech, které by do odlehčené atmosféry chystané novinky jednoduše nezapadly. „Chtěli jsme zachytit nuance typického Lego humoru a přeměnit některé z vážných témat směrem k něčemu hravému. Podívali jsme se na ně dětskýma očima a ohnuli jsme je tak, jako kdyby si je mělo interprtovat dítě,“ vysvětlil grafik ze studia Gobo.
Týká se to i hlavního záporáka, který nepůsobí jako ultimativní zlo, ale jako někdo, kdo alespoň z náznaků v úvodu spíše doplácí na to, že se jako záporák vůbec prezentuje. A pak je tu podle Bolta samozřejmě znovu ono téma rodiny, stejně jako snaha Aloy zjistit, kým vlastně je a jak do světa kolem sebe zapadá, což jsou opět univerzální témata, která lze snadno přeložit do hry, snažící se být ve výsledku o něčem trochu jiném, než hlavní hry série.
Co se týče hratelnosti, vývojáři od začátku přistupovali k Lego Horizon Adventures jako k titulu, který se bude hrát v kooperaci. Ačkoliv je možné hrát sólo, bez druhého hráče připojeného online či přísedícího na gauči, kooperace působí jako volba číslo jedna. I proto vývojáři zvolili jinou kameru, než v hlavních dílech a dávají hráčům dostatek výhledu pro divoké souboje. „Má to působit tak, jako kdybyste si skutečně hráli s Legem, jako byste hýbali postavičkami,“ doplnil Bolt a my mu musíme dát za pravdu. Pohled na hru a její detaily je okouzlující a bude nepochybně zajímavé odhalovat další detaily v pozdějších fázích hry.
V obecné rovině hra spoléhá na pět úrovní obtížnosti, ve kterých si hráči mohou upravit zážitek na míru podle svých schopností, ale také způsobu, jak budou Lego Horizon Adventures hrát.
To vám navíc hra dovolí bez zbytečného stresu, protože vývojáři zahrnuli do hry řadu prvků přístupnosti, které pomohou i ve chvílích, kdy se do hraní pustí například rodič s dítětem. „Rodiče mohou například aktivovat nesmrtelnost, a to i na jednotlivé postavy. Takže dítě může mít nesmrtelnost a pro rodiče to může být větší výzva,“ řekl Charlick. V obecné rovině pak hra spoléhá na pět úrovní obtížnosti, ve kterých si hráči mohou upravit zážitek na míru podle svých schopností, ale také způsobu, jak budou Lego Horizon Adventures hrát. „Hodně jsme také hru testovali přímo s dětmi u nás ve studiu Gobo, byly to pravidelné testy, které zahrnovaly mnoho různých hráčů, dětí s rodiči, sourozenců a mnoho dalších,“ říkají také autoři a poznamenávají, že přirozeně docházelo i k dalším vlnám testování v rodinách vývojářů. Jedním z bodů testů byl samozřejmě i design jednotlivých lokací, které jsou poměrně rozsáhlé, a i když hra uplatňuje teleport příliš vzdálených postav k sobě, hráči mohou v jednotlivých arénách operovat poměrně nezávislé, což se vztahuje i na souboje.
Vývojáři jsou také hrdí na to, že jejich hra je skutečně ze sta procent vytvořena z kostek Lega. Samozřejmě těch digitálních, ale v minulosti u jiných podobných počinů často docházelo k mixování stavebnice s realistickým prostředím či pozadím, nic takového se ale v Lego Horizon Adventures neděje. Naopak, před tím, než vznikly digitální kulisy, včetně robotických zvířat a všech reálií, postavil je tým Lego Master Builders ze skutečného Lega, což potenciálně – ale bez bližšího potvrzení – možná nahrává nějakým budoucím oficiálním setům nad rámec zmiňovaného Tallnecka. „Pokud se budete dívat opravdu pozorně, můžete si stroje sami postavit, stejně jako základnu Mother’s Heart kmene Nora, nebo prostě celý svět. Máte-li miliony kostiček, celou hru si můžete postavit doma,“ dodává zajímavý návod Lucas Bolt.
S ohledem na to, jak hravě a přístupně hra působí, Sony neváhala s vytvořením verze pro Nintendo Switch. Oba vývojáři se shodli, že jde o skvělou platformu, která otevírá bránu další velké a vhodně naladěné skupině hráčů, takže při rozhodování prý v podstatě nebylo o čem přemýšlet. Lucas Bolt to navíc ze své pozice vedoucího grafika prostředí viděl jako zajímavou výzvu, na jakou úroveň lze dostat grafiku hry právě na Switchi, byť se jí sám nemusel ve smyslu optimalizace zabývat. „Na této platformě to ale zkrátka funguje a vše je plnohodnotné i ve smyslu ovládání,“ dodal několik dní před vydáním. Všichni v Guerrilla Games i studiu Gobo jsou proto natěšení, jaké bude přijetí hráčů, například i ve smyslu použití stejných herců pro dané role. Všichni si prý při nahrávání voiceoveru práci užili už jen proto, že jde o něco jiného, než v případě velkého Horizonu a přesně takhle má působit i hra.