Už jen týden nás dělí od vydání další hry studia Hazelight a designéra Josefa Farese. Po skvělém It Takes Two z roku 2021 se chystá další na kooperaci zaměřená hra Split Fiction, o které Fares promluvil v posledním vydání podcastu MinnMax. V necelých 15 minut dlouhém segmentu se 127 otázkami toho ale zazní mnoho a některé z Faresových výpovědí jsou poměrně zajímavé. Řeč se stočila například k rozpočtu Split Fiction, mikrotransakcím, herní době Split Fiction, ale také k náznakům, na čem by v Hazelight Studios mohli pracovat v budoucnu.
Rozhovor se i s přihlédnutím k formě nese ve značně uvolněném duchu, to ale neznamená, že by Fares neodpovídal pravdivě či upřímně. V úvodu potvrzuje některé z již dobře známých věcí, jako je využití dvou hrdinek pojmenovaných po vlastních dcerách, střídání fantasy a sci-fi zasazení, změna podoby hrdinek v některých úrovních a výrazné přepínání stylů a patrně i žánrů napříč jednotlivými misemi. Dojde ale například i na dotaz, čím vším se nechal Fares inspirovat a vyvrátí například, že by ve sci-fi částech promlouvala do inspirace Vesmírná odyssea nebo Total Recall.
Další zajímavou zastávkou je crossplay, resp. detaily, jak budou moci hráči vzájemně hrát. Už před několika dny došlo na potvrzení, že tzv. Friends Pass, zaručující hraní ve dvojici, i když hru fakticky vlastní jen jeden hráč, bude fungovat napříč konzolemi. Dojde nicméně na uvědomění, že například při hraní na Xboxu může vidět jeden hráč polovinu obrazu z PlayStationu a naopak. Fares nicméně nebyl na místě schopný odpovědět, jestli tohle mixování platforem zachází tak daleko, že by hráč na Xboxu viděl na druhé polovině obrazovky také ikonky ovládacích prvků z PlayStationu. Co se týče herní doby, Fares ji odhaduje na přibližně 14 hodin s tím, že vedlejší obsah by už ji neměl příliš natahovat. Vzkazuje nicméně hráčům, že by rozhodně neměli vedlejší obsah pomíjet a brát ho jako součást hlavní části a celého zážitku.
Jak je uvedeno výše, došlo také na nejrůznější porovnávání her od Hazelight mezi sebou, tak například Split Fiction by Fars na žebříčku nejlepších vlastních her umístil na první místo, druhé b propůjčil hrám A Way Out a Brothers a až třetí by připadlo It Takes Two. Pak ale doplnil, že je to nefér, protože také It Takes Two je skvělá hra, a to vše má údajně podtrhovat fakt, že on sám nikdy špatnou hru nevydá. Nikdy. A když už byla řeč o It Takes Two, na dotaz, zda hra skutečně prodala 23 milionů kopií odvětil jen, že absolutně nechápe proč. Uvidíme tedy, jak se bude dařit Split Ficition, protože do vývoje hry šlo podle Farese přibližně dvojnásobek více finančních zdrojů, což se automaticky nemusí propsat v ještě větší prodejní úspěch, ale designér rozhodně netrpí obavami a opakovaně říká, že půjde o nejlepší hru studia.
V jedné části se pak otře i o byznysovou stránku věci kde Fares tvrdí, že Hazelight není na prodej, nikdy nevstoupí na burzu a nikdy ve svých hrách nebude mít mikrotransakce. Silné prohlášení, ale pokud se i Split Fiction promění v úspěch, není asi důvod cokoliv měnit. Uvidíme také, na čem bude Hazelight pracovat nadále, ze hry každopádně není ani pokračování It Takes Two. Nikdo prý ale není schopný říct, na co Hazelight skočí, protože i to je důvod, proč mají být hry tak unikátní a povedené.
Split Fiction vyzerá úžasne a zrejme bude tak dobré ako ich doterajšie hry. Jediné, čo ma mrzí je len to, že si to fakt nemám s kým zahrať. Takže bohužiaľ.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.