Do vydání očekávaného druhého Spider-Mana od Insomniac Games nám ještě zbývá něco málo přes dva měsíce, což je ideální čas na to se postupně dozvědět různé technologické náležitosti společně s nastavením nebo přístupností. Na produktové stránce hry na PlayStation Store se nakrátko objevily nové detaily, které zmiňují možnosti usnadnění během hraní, dále pak nastavení kamery, HUD či audia, ale došlo i na grafické režimy, o nichž se stihl už zmínit i insider The Snitch.
Marvel’s Spider-Man 2 Lets You Slow Down Combat to 30% Speedhttps://t.co/IJVcPt2MPh
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) August 15, 2023
Update: Výpis a informace týkající se již dříve využitých možností a nastavení ve skutečnosti zaznamenané na Insider Gaming ve skutečnosti pocházejí z produktové stránky ke Spider-Man Remastered, nově tak byly zatím zmíněny pouze prvky přístupnosti. Co se týče režimů a nastavení grafiky, níže zmíněné uváděl i známý The Snitch, není však známo, z jakého zdroje jeho informace pochází. Tyto režimy samozřejmě nelze vyloučit, ale stejně tak, že Inscomniac přijde i s dalším řešením, jako tomu bylo například u Ratchet & Clank: Rift Apart, kde byl k dispozici ještě režim performance RT.
Pokračuje původní zpráva: Jak jsme se mohli dočíst například od Toma Hendersona na Insider Gaming, který již zmizelé informace z PS Store zachytil, Spider-Man 2 využívá z hlediska usnadnění a přístupnosti některých prvků obsažených už v Marvel’s Spider-Man Remastered, ale nabídne i nové možnosti. Stejně jako v předchozích hrách bude možné si navolit automatické splnění QTE sekvencí, asistenci při zaměřování nepřátel v boji nebo při jejich pronásledování, lehkou úpravu ovládání nahrazení podržení tlačítek za stisknutí, přeskočení hádanek nebo prodloužení doby pro úhyb, nápomocny budou čas od času i vibrace. Kromě toho bude dostupný i odečítač obrazovky, detailnější titulky a zvukový popis, s čímž už jsme se ve hrách od PlayStationu setkali, nad rámec toho bude možné hru zpomalit na 70 %, 50 % a 30 % z běžné rychlosti, přičemž mezi těmito rychlostmi lze okamžitě přepínat. V tomto případě by se ani nemuselo nutně jednat pouze o usnadnění, ale pravděpodobně i o zajímavý vizuální prvek, jehož určitě využijí například i nadšenci pro herní digitální fotografování.
Samozřejmostí bude nastavení titulků včetně velikosti, barvy a pozadí, stejně tak bude možné si přizpůsobit i HUD. V nastavení zvuku nás budou čekat obvyklé možnosti typu hlasitosti jednotlivých složek, vyvážení zvuku nebo nastavení podle používaného zařízení. Většinu hráčů budou každopádně zajímat možnosti v záložce nastavení grafiky. K dispozici budou zatím minimálně dva grafické režimy, je ovšem možné, že se možnosti rozšíří – fidelity (režim věrnosti) nabídne rozlišení 4K při 30 fps s ray tracingem a dalšími efekty, performance (režim výkonu) se pochlubí 60 fps, ovšem rozlišení 4K bude upscalované a nebudou přítomny některé vylepšené speciální efekty a ray tracing, jež nabídne právě režim fidelity. Vedle jasu či kontrastu bude opět možné nastavit HDR, rozmazání pohybu, chromatickou aberaci či filmové zrno. Pro větší přehlednost budou přítomny i další nastavení kontrastu, které zvýrazní například nepřátele, stejně tak lze zvýraznit i vyobrazení pavoučího smyslu.
Marvel’s Spider-Man 2 vyjde 20. října na PlayStation 5 i s českými titulky. Více o hře naleznete v našem archivu.