O snaze Microsoftu dokončit akvizici společnosti Activision Blizzard vás na Vortexu informujeme pravidelně, patrně vám proto neuniklo, že se názorový střet s konkurenčními společnostmi i regulačními úřady přesunul na bojiště v prostoru série Call of Duty. Slavná značka, kterou disponuje Activision a opanuje jí všeobecné žebříčky produktů zábavního průmyslu, je podle některých úvah natolik silná, že by mohla ovlivnit hráče při rozhodování nad tím, jakou si pořídí platformu, čemuž se Microsoft snaží bránit a v předchozích vyjádřeních buďto snižoval vliv Call of Duty nebo ubezpečoval, že hra bude vycházet i na dalších platformách. Nyní k tomu měl opět co říct prezident herní divize Xbox Phil Spencer, který ve svém stanovisku pro magazín The Verge navazoval na svůj blog z minulého týdne. V něm upozorňoval, že Microsoft nevidí problém ve vydávání her na PlayStation a jiné herní systémy, což nově rozvinul o zajímavý detail.
Microsoft will keep Call of Duty on PlayStation for ‘several more years’ beyond existing deal https://t.co/h7TVwNOLaJ pic.twitter.com/0U4Qa9NzXR
— The Verge (@verge) September 2, 2022
Microsoft totiž prostřednictvím Spencera společnosti Sony slíbil, že Call of Duty bude na PlayStationu vycházet „ještě několik let“ po vypršení stávající marketingové spolupráce, příliš jasnou záruku tím ale nedal. Co je nicméně důležité ujasnit už na začátku, prezident Xboxu nemluví o samotném vydávání, resp. nevydávání Call of Duty na PS4 či PS5, ale o podobě verze, která se na zmíněnou konzoli dostane. „V lednu jsme společnosti Sony poskytli podepsanou dohodu, která zaručuje, Call of Duty na platformě PlayStation se zachováním stejného obsahu i funkcí po dobu několika dalších let,“ upřesňuje Spencer. Dodal také, že záruka, kterou svému protějšku v Sony Jimu Ryanovi nabídnul, prý přesahuje obvyklý rámec podobných dohod v herní branži, nicméně nedoplnil, kolik let je oněch několik.
Jediné, z čeho lze v tuto chvíli vycházet, jsou spekulace Bloombergu, který začátkem letošního ledna mluvil o minimálně třech dalších hrách, což by naznačovalo, že marketingová spolupráce na ose Sony-Activision poběží do konce roku 2024. A pak tu také bylo srpnové prohlášení Microsoftu, ve kterém sice zaznělo, že vydat hru jako Call of Duty exkluzivně na jedinou konzoli by se finančně nevyplatilo. Ale vzápětí přišlo potvrzení, že pokud by Microsoft našel cestu, jak finanční ztrátu z prodeje hry třeba na PlayStationu vykrýt, učinil by tak. Nejde tudíž s určitostí říci, jestli by případný nový majitel Activisionu postupoval stejně benevolentně jako například v souvislosti s Minecraftem, nebo by naopak hledal aktivně cesty, jak Call of Duty od ostatních platforem odstřihnout. Na každý pád by mělo podle zmíněného blogu Phila Spencera z minulého týdne platit, že pokud by Microsoft získal Activision Blizzard, Call of Duty by zřejmě ihned zamířilo do Game Passu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.