V polovině letošního září – v reakci na krok společnosti Sony, který vedl k mírnému zdražení konzole PlayStation 5 – se Phil Spencer vyjadřoval pro televizní stanici CNBC, že oba modely Xboxu Series zůstávají se svou cenou na původní úrovni. Šéf herní divize Microsoftu před více než dvěma měsíci uvedl, že v době, kdy lidé čelí mnoha ekonomickým výzvám, není správné cenovku zvyšovat, už tehdy ovšem nevyloučil, že ke zdražení může v budoucnu dojít. Ačkoliv první prohlášení bylo silnější a značně rezonovalo napříč médii a komunitou hráčů, to druhé je neméně důležité a začíná se naplňovat. V nejnovějším rozhovoru pro Wall Street Journal – tak, jak informace přepsal novinář Tom Warren – totiž Phil Spencer velmi jasně naznačil, že v příštím roce ke zdražení dojde, a týkat se to má konzolí, her i služeb, kam přirozeně spadá i Game Pass.
Phil Spencer hints at future Xbox Game Pass or console price increases at WSJ Live
„I do think at some point we’ll have to raise the prices on certain things, but going into this holiday we thought it was important to maintain the prices.“
— Tom Warren (@tomwarren) October 26, 2022
„Myslím, že v určité chvíli budeme muset cenu některých věcí zvýšit. Ale s tím, jak se přiblížily Vánoce, věděli jsme, že je potřeba cenu udržet,“ řekl Spencer. „Držíme cenu naší konzole, cenu našich her i našeho předplatného. Myslím ale, že to nebudeme schopní dělat donekonečna,“ dodal pak šéf Xboxu a jeho prohlášení se dá chápat jako svého druhu potvrzení, že se zdražení skutečně blíží. Je pochopitelné, že z ekonomického hlediska a s ohledem na dostatek konzolí, her i lákavých nabídek v Game Passu, chce Microsoft maximalizovat příjmy v nejexponovanějším období roku, nedivili bychom se ale tomu, kdyby zdražení přišlo už v horizontu několika málo měsíců. Jak už ale dříve upozorňovali analytici – v tomto ohledu jsme citovali společnost Ampere Analysis – zdražení hardwaru přibližně o 10 procent by nemělo mít tak zásadní dopad na zákazníky, potažmo vlastní prodeje, přitom Microsoftu by to mohlo kompenzovat určitou část ztrát.
V nějakou chvíli zřejmě oslovíte na konzolích všechny, kdo mají o předplatné zájem. Ale zaznamenáváme nárůst zájmu o předplatné na PC, říká Spencer.
Důležitou roli v tom ale hraje zmiňovaný Game Pass, který je už delší dobu v popředí zájmu Microsoftu a skoro se zdá, že společnosti přestává záležet na přímém prodeji vlastních her. V tomto ohledu je nicméně důležité další Spencerovo vyjádření, že příliv nových předplatitelů z konzolí začíná zpomalovat. „V nějakou chvíli zřejmě oslovíte na konzolích všechny, kdo mají o předplatné zájem. Ale zaznamenáváme nárůst zájmu o předplatné na PC,“ řekl Spencer. Znepokojovat se tedy na první pohled nepříjemnou situací nechce nechat a i když je ve výhledu do budoucnosti Game Passu střízlivý, zůstává optimistický.
„Game Pass se coby součást našeho portfolia obsahu a služeb stará o přibližně 15 procent všech příjmů. Momentálně ne víc,“ řekl Spencer. Doplnil však, že výhledově nepočítají s tím, že by se v budoucnu podílely příjmy z předplatného třeba na 50-70 procentech veškerých peněz, které do Microsoftu proudí ze segmentu her, takže je otázkou, kde je strop ve smyslu počtu lidí, které může Game Pass zaujmout. I z tohoto důvodu je ale nasnadě očekávat zdražení a další kroky, které jej budou obsahově vyvažovat. Nabízí se například užší propojení s hrami pro mobilní zařízení, pro které Microsoft chystá ve spojitosti s akvizicí Activisionu, kam spadá i společnost King, připravit vlastní obchod. Stejně jako zahrnutí dalších přidružených služeb jiných vydavatelů, jako se už děje s EA Play.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.