branding
Spencer naznačil zdražení her, konzolí i Game Passu

Spencer naznačil zdražení her, konzolí i Game Passu

Nechtěli jsme to udělat před Vánoci, potvrdil šéf Xboxu. Zdražení očekáváme napřesrok

Zdroj: Microsoft
27. 10. 2022

V polovině letošního září – v reakci na krok společnosti Sony, který vedl k mírnému zdražení konzole PlayStation 5 – se Phil Spencer vyjadřoval pro televizní stanici CNBC, že oba modely Xboxu Series zůstávají se svou cenou na původní úrovni. Šéf herní divize Microsoftu před více než dvěma měsíci uvedl, že v době, kdy lidé čelí mnoha ekonomickým výzvám, není správné cenovku zvyšovat, už tehdy ovšem nevyloučil, že ke zdražení může v budoucnu dojít. Ačkoliv první prohlášení bylo silnější a značně rezonovalo napříč médii a komunitou hráčů, to druhé je neméně důležité a začíná se naplňovat. V nejnovějším rozhovoru pro Wall Street Journal – tak, jak informace přepsal novinář Tom Warren – totiž Phil Spencer velmi jasně naznačil, že v příštím roce ke zdražení dojde, a týkat se to má konzolí, her i služeb, kam přirozeně spadá i Game Pass.

„Myslím, že v určité chvíli budeme muset cenu některých věcí zvýšit. Ale s tím, jak se přiblížily Vánoce, věděli jsme, že je potřeba cenu udržet,“ řekl Spencer. „Držíme cenu naší konzole, cenu našich her i našeho předplatného. Myslím ale, že to nebudeme schopní dělat donekonečna,“ dodal pak šéf Xboxu a jeho prohlášení se dá chápat jako svého druhu potvrzení, že se zdražení skutečně blíží. Je pochopitelné, že z ekonomického hlediska a s ohledem na dostatek konzolí, her i lákavých nabídek v Game Passu, chce Microsoft maximalizovat příjmy v nejexponovanějším období roku, nedivili bychom se ale tomu, kdyby zdražení přišlo už v horizontu několika málo měsíců. Jak už ale dříve upozorňovali analytici – v tomto ohledu jsme citovali společnost Ampere Analysis – zdražení hardwaru přibližně o 10 procent by nemělo mít tak zásadní dopad na zákazníky, potažmo vlastní prodeje, přitom Microsoftu by to mohlo kompenzovat určitou část ztrát.

V nějakou chvíli zřejmě oslovíte na konzolích všechny, kdo mají o předplatné zájem. Ale zaznamenáváme nárůst zájmu o předplatné na PC, říká Spencer.

Důležitou roli v tom ale hraje zmiňovaný Game Pass, který je už delší dobu v popředí zájmu Microsoftu a skoro se zdá, že společnosti přestává záležet na přímém prodeji vlastních her. V tomto ohledu je nicméně důležité další Spencerovo vyjádření, že příliv nových předplatitelů z konzolí začíná zpomalovat. „V nějakou chvíli zřejmě oslovíte na konzolích všechny, kdo mají o předplatné zájem. Ale zaznamenáváme nárůst zájmu o předplatné na PC,“ řekl Spencer. Znepokojovat se tedy na první pohled nepříjemnou situací nechce nechat a i když je ve výhledu do budoucnosti Game Passu střízlivý, zůstává optimistický.

„Game Pass se coby součást našeho portfolia obsahu a služeb stará o přibližně 15 procent všech příjmů. Momentálně ne víc,“ řekl Spencer. Doplnil však, že výhledově nepočítají s tím, že by se v budoucnu podílely příjmy z předplatného třeba na 50-70 procentech veškerých peněz, které do Microsoftu proudí ze segmentu her, takže je otázkou, kde je strop ve smyslu počtu lidí, které může Game Pass zaujmout. I z tohoto důvodu je ale nasnadě očekávat zdražení a další kroky, které jej budou obsahově vyvažovat. Nabízí se například užší propojení s hrami pro mobilní zařízení, pro které Microsoft chystá ve spojitosti s akvizicí Activisionu, kam spadá i společnost King, připravit vlastní obchod. Stejně jako zahrnutí dalších přidružených služeb jiných vydavatelů, jako se už děje s EA Play.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru