array(69) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1739865322:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(55) "Spencer: Končím s přetahováním hráčů z PC a PS5" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(93) "Šéf Xboxu připustil, že peníze z jiných platforem pomohou budovat lepší portfolio her" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(138) "Spencer: Končím s přetahováním hráčů z PC a PlayStationu. Šéf Xboxu připustil, že peníze z jiných platforem studiím pomohou" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250217"]=> array(1) { [0]=> string(4) "2240" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "223730" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"cb96c861-d846-4754-9ead-20791daf2612","external_id":"59ec99af-340e-cc89-fe9b-d2abe638434d","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250218"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1155" } ["_pageview_20250219"]=> array(1) { [0]=> string(3) "251" } ["_pageview_20250220"]=> array(1) { [0]=> string(2) "33" } ["_pageview_20250221"]=> array(1) { [0]=> string(2) "12" } ["_pageview_20250222"]=> array(1) { [0]=> string(2) "13" } ["_pageview_20250223"]=> array(1) { [0]=> string(2) "10" } ["_pageview_20250224"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20250225"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250226"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250227"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250301"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250303"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250304"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250305"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250306"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250308"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250313"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250314"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250318"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250319"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250320"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250322"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250323"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250324"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } }
Spencer: Končím s přetahováním hráčů z PC a PlayStationu

Spencer: Končím s přetahováním hráčů z PC a PS5

Šéf Xboxu připustil, že peníze z jiných platforem pomohou budovat lepší portfolio her

Zdroj: IGN
17. 2. 2025

Phil Spencer byl hostem v podcastu XboxEra, a vzhledem k tomu, co se kolem konzole od Microsoftu v poslední době děje, některé z otázek podle očekávání mířily směrem ke strategii Xboxu a dalším plánům. Phil Spencer odpovídal poměrně otevřeně, rozebíral s redaktory podcastu například poslední vysílání Developer Direct, své nedávné narozeniny, ale poměrně rychle došlo na diskuzi ohledně first party her, jejich dopadu na spotřebitele či renomé konzole a další zajímavé věci, až je trochu s podivem, že rozhovor trval pouhých 35 minut. Přesto v něm ale zazněl i komentář k aktuální strategii Xboxu, vydávat své původně exkluzivní tituly na dalších platformách, což Spencer ještě doplnil poznámkou, že se už přestal snažit přetáhnout lidi z ostatních konzolí přímo k Xboxu.

„Jsou tu hráči, kteří mají rádi hry, ať už mají svoji knihovnu na PlayStationu nebo u Nintenda, ať už mají radši tenhle nebo támhleten ovladač,“ připustil Spencer. Hned druhým dechem dodal, že právě z těchto důvodů se nechce k celé záležitosti stavět tak, jako kdyby na ostatních platformách nemohli rozvíjet vlastní byznys nebo mezi nimi najít potenciální fanoušky herních sérií od Microsoftu. „Proto se je už všechny nesnažím přetáhnout k Xboxu,“ řekl poté Spencer a pustil se do vysvětlování, že je nedávné rozhodnutí ještě zrychlit vydávání her na ostatních platformách a rozšířit jejich záběr výhodné pro obě strany.

Zatímco hráči už nemusí činit tak těžkou volbu v případě, pokud se jim líbí jedna dvě hry z hájemství Xboxu, ale nechtějí si tuto konzoli kupovat, pro Microsoft je rozšířené pole vydávání svých her zase způsob, jak získat peníze navíc. A to bez ohledu na skutečnost, že Microsoft z prodejů svých her na PlayStationu či Switchi vidí kvůli 30procentnímu poplatku provozovateli daného online obchodu jen 70 procent peněz. „Ano, i těchto 70 procent, které naše hry vygenerují na ostatních platformách, nám pomáhají budovat skvělé portfolio [titulů], jako jsme ukázali během Developer Direct. A doufám, že se to bude podobně projevovat i ve zbytku tohoto roku,“ řekl Phil Spencer.

Pak se nicméně vrátil k výdělku a připustil, že na vlastní konzoli samozřejmě generují z prodeje jedné hry více peněz, což je pro Microsoft důvod, stále se zabývat vlastním hardwarem. Odtud pak nepochybně pramení zákulisní informace od novináře Jeze Cordena, který minulý týden tvrdil, že se nová konzole od Microsoftu přesunula z fáze návrhu k zařízení, které už má kompletně naceněný výrobní řetězec, resp. k informacím přímo od Microsoftu, že na konzoli nové generace a případně i vlastním handheldu aktivně pracuje.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru