Jak už jsme vás informovali včera v podvečer, spekulace o speciálním videu od Microsoftu u příležitosti dokončení akvizice společnosti ZeniMax byly pravdivé. A i když jsme se nedočkali typické herní prezentace (ta oficiálně přijde až v červnu), kterou tentokrát nahradila přes hodinu trvající vystoupení vedoucích zaměstnanců Microsoftu i nově získaných studií, o zajímavé informace rozhodně nebyla nouze. Naplnilo se v podstatě vše, o čem se oficiálně i neoficiálně mluvilo v průběhu celého týdne – Phil Spencer zopakoval, že z akvizice budou chtít vytěžit exkluzivní tituly, došlo pochopitelně na rozšíření nabídky Game Passu a také uklidnění, že přijetí Bethesdy do rodiny Xboxu neznamená stopku jejím hrám na ostatních platformách.
Začněme Game Passem, který je na rozdíl od některých dalších včerejších informací jednoznačný. Ke stávajícím titulům, které už v nabídce byly, přidal Microsoft k dnešnímu dni dalších osm, čímž zakulacuje číslo dostupných her od Bethesdy na dvacet. Předplatitelé služby se konkrétně dostanou k oběma dílům Dishonored, čtyřem dílům Doomu, včetně nejnovějšího Eternalu, dále ke třem posledním dílům The Elder Scrolls i TES Online, třem hrám z hájemství Fallout, hororovce The Evil Within, prvnímu Prey, druhému Rage a trojici Wolfensteinů. Sluší se rovněž dodat, že 16 z vyjmenovaných her je dostupných také přes xCloud, takže je můžete s předplatným Ultimate hrát „kdekoliv“.
Existují smluvní závazky, kterými se budeme zabývat, jako pokaždé v podobných případech. Máme hry na jiných platformách a budeme je i nadále podporovat.
Teď už ale přejděme k informacím, které se týkají akvizice v obecné, řekněme programové rovině. Právě o ní totiž Phil Spencer mluvil a nedá se říct, že by jeho výroky byly vždy zcela jasně čitelné. Potvrzení, že Microsoft vynaložil 7,5 miliardy dolarů za to, aby získal exkluzivní tituly, nás pochopitelně nijak nepřekvapilo, zmínky o dostupnosti her na dalších platformách už ale trochu ano. „Nebudu tady sedět a říkat, že všechny hry od Bethesdy jsou exkluzivní, protože víte, že to není pravda,“ začal Spencer inkriminovanou část. „Existují smluvní závazky, kterými se budeme zabývat, jako pokaždé v podobných případech. Máme hry na jiných platformách a budeme je i nadále podporovat,“ zní závazek šéfa Xboxu. Za všechny můžeme zmínit například Minecraft, coby hru, která existuje na jiných platformách a z novinek Deathloop či Ghostwire: Tokyo, které zůstanou na konzolích časově exkluzivní pro PlayStation 5, jak bylo dříve dohodnuto.
Pak ovšem přišla část, z níž vyplývá, že se Microsoft zřejmě tak úplně nevzdal vidiny uvedení Game Passu na dalších konzolích, jak naznačoval už v únoru 2019. „Pokud jste zákazníkem Xboxu, pak vám chci říct, že tohle všechno je o přísunu skvělých exkluzivních her na platformy, kde je dostupný Game Pass,“ tvrdí Phil Spencer. Jeho slova jdou samozřejmě vyložit tak, že platformami myslí obě generace Xboxu, Windows a mobilní zařízení v kombinaci s xCloudem, nedá se ovšem vyloučit, že může jít o náznak, o co se Nintendo a Sony potenciálně připravují odmítáním Game Passu. Od Microsoftu je to současně značný risk, který lze ale z druhé strany chápat jako potvrzení, že Game Pass a software obecně je pro redmondskou společnost tím nejdůležitějším.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Líbilo se mi, že ten pokec byl veden lidmi z Bethesdy a u nich „doma“. Dobrá byla ta historka s 3000 fanoušky, kterým byl předčasně ukázán nový Doom a oni prý nikde nic nepropálili. Pokud je to pravda, tak to je i vzhledem k dnešní době něco fakt neuvěřitelného 😀