Warhammer 40,000: Space Marine 2, Focus Entertainment, Space Marine 2 poběží i na konzolích v 60 fps

Space Marine 2 poběží i na konzolích v 60 fps

Vývojáři se připravují na vydání. Informují o výkonu hry, PvP nebo hraní napříč platformami

Zdroj: Focus Entertainment
30. 8. 2024
Název: Warhammer 40,000: Space Marine 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 9. 9. 2024

V pondělí 9. září vychází jedna z nejočekávanějších akčních her letošního roku. Vývojáři ze Saberu se přihlásí o pozornost s titulem Warhammer 40,000: Space Marine 2, kterému jsme se nedávno věnovali prostřednictvím betaverze. Dojmy zveřejněné na stránkách mnoha dalších magazínů, resp. komentáře, které na ně reagovaly, jasně potvrzují sílu značky i velké očekávání, které komunita kolem Warhammeru má. A právě to se snaží studio Saber Interactive týden před vydáním hry podpořit novými informacemi, které odpovídají na pěknou řádku možných dotazů. Jak hra poběží na konzolích, jak budou fungovat PvP střety nebo jak náročné bylo vytvořit cutscény s mariňáky v obřím brnění, na to vše odpovídá srpnový komunitní update a další související zmínky vývojářů z posledních hodin.

„Stěží můžeme uvěřit, že od vydání Space Marine 2 nás dělí pouhé dny. Nadšení je doslova hmatatelné a vše působí skoro až neuvěřitelně, být tak blízko k tomu, abychom po letech tvrdé práce a odhodlání mohli sdílet hru, která vznikla z vášně celého našeho týmu,“ píší vývojáři na úvod. Dále uvádí, jak hrdí jsou na odvedenou práci a děkují za podporu všem fanouškům, kteří byli podle vývojářů hnací silou k dokončení hry. „Vaše odhodlání bylo po dlouhé roky neuvěřitelně motivující a pohánělo naše kroky vpřed. Za to vám chceme poděkovat,“ říkají zástupci Saber Interactive a přesouvají se k odpovídání na otázky, které se s uvedením her obvykle pojí.

V první řadě připomínají to, co jsme už zmiňovali v jednom z předešlých novinkových souhrnů – Space Marine 2 už má svůj plán pro vydávání dalšího obsahu, který je zaměřen na placené kosmetické přídavky a množství bezplatných updatů s věcmi, které ovlivňují samotnou hru. Jde například o plánovanou podporu ultraširokých monitorů, privátní lobby pro PvE zápasy, nové PvE mise, zbraně či vyšší obtížnost. Tohle rozdělení je klíčové, aby se netříštila komunita a hlavně aby došlo na podtržení toho, že bez ohledu na online režimy zůstává Warhammer 40,000: Space Marine 2 prémiovou hrou. Když už je ale řeč o módech, vývojáři připomínají, že pro hraní kampaně či PvE režimu nemusíte být připojeni k internetu, má to ale jeden háček. Zatímco příběhová část hry je zcela hratelná offline a na vaší konzoli či PC se bude ukládat veškerý průběh, PvE lze hrát v jednom hráči offline, ale váš postup se do další hry nepřenese. Jde o odemknutí všech perků, skinů a dalších odměn, které zůstanou na vašem kontě jen za předpokladu, že jste hráli online. Je to samozřejmě forma ochrany proti cheaterům, kteří by se nějakým nekalým způsobem dostali k vylepšením, a pak vstoupili do online hry s ostatními hráči.

V PvP nenarazíte například na žádnou skupinku tvořenou výhradně snipery, ale i tak by měli mít hráči podle vývojářů dostatek variability a strategických možností.

Dále pak Saber mluví o crossplay hraní, které bude dostupné mezi všemi cílovými platformami pro hraní kampaně i PvE režimu, nicméně pro zachování férové hry to neplatí pro PvP zápasy. Eternal War, jak se kompetitivní režim jmenuje, vrhne hráče na PC do jednoho a hráče na konzolích do druhého odděleného koše. Samozřejmostí pak je možnost crossplay zcela vypnout a na žádné z platforem nepřijímat hráče ze zbývajících dvou. Pokud byste se ptali na střelbu do vlastních spolubojovníků, nezapočítává se v žádném z dostupných módů, ve smyslu restrikcí pak vývojáři uvádí jen jednoho vesmírného mariňáka z jedné třídy pro režim PvE a maximálně dva mariňáky ze stejné třídy v PvP módu. Čili nenarazíte na žádnou skupinku sniperů, jak uvádí zástupci Saberu, ale i tak by měli mít hráči dostatek variability a strategických možností.

Co se týče výkonu, hra na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series nabídne podle očekávání dva režimy. Mód kvality nabídne rozlišení 4K (na Xboxu Series S 1440p) a 30 fps, zatímco mód výkonu přinese dvojnásobný framerate, ovšem snížení rozlišení na úroveň 1080p. Vývojáři rovněž dodávají, že režim výkonu nebude na Xboxu Series S dostupný vůbec, což je patrně jen další oběť nutných optimalizací a snahy rozběhnout hru na slabší konzoli od Microsoftu jakýmkoliv uspokojivým způsobem. Pokud plánujete hrát na PC, k dispozici bude od dne uvedení podpora DLSS 2 a FSR 2 s tím, že vývojáři počítají se zahrnutím DLSS 3 a FSR 3 později po vydání. Ray tracing a HDR nebudou podporovány na žádné z platforem.

V závěru pak už v podstatě jednoslovně odpovídají na dotazy, vztahující se například k podpoře modifikací – s tou se momentálně nepočítá; došlo také na otázku, jaký anti-cheatovací systém hra používá – jde o Easy Anti Cheat; nebo že hra bude od prvního dne dostupná přes GeForce Now a naopak až do konce roku nebude oficiálně podporovaná na Steam Decku. Připomínáme rovněž, že hra odstartuje s podporou 17 jazykových verzí, mezi kterými se nachází i čeština a že se majitelé dražších edic budou moci do hraní pustit předčasně. Konkrétně se titul odemkne na PC v 5. září v 19 hodin našeho času a na konzolích ve stejný den o tři hodiny dříve.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru