Souhrn z BlizzConu 2019

Souhrn z BlizzConu 2019

Diablo IV, Overwatch 2, rozšíření World of Warcraft a Hearthstonu i omluva za Hongkong

Úderem páteční 19. hodiny započal další ročník BlizzConu, od kterého hráči speciálně v letošním roce očekávají mnohé. Po rok starém zklamání z Diabla Immortal se už dlouhé týdny dopředu spekulovalo nad letošními oznámeními, mezi kterými rezonovalo zejména Diablo IV a Overwatch 2. Není proto překvapením, že právě pokračování Diabla bylo na pořadu hned se startem celé akce. Všechny podstatné novinky shrnujeme v tomto článku.

Diablo IV

Společnost Blizzard na akci BlizzCon 2019 oznámila Diablo IV, jak se spekulovalo a jak naznačovaly úniky z posledních dní. Novinka se má vrátit k temnému pojetí prvních dvou dílů a odehrává se mnoho let po událostech trojky. Hru na pódiu představil šéf vývoje Lusi Barriga, který rovněž uvedl první trailer a potvrdil trojici základních povolání. Tedy mág, barbar a druid, kteří se budou dále specializovat ve svých oborech. Konkrétně se v případě mága můžeme bavit o ohnivých, ledových a bleskových kouzlech, barbar půjde do boje vybaven náležitě velkými zbraněmi, mezi kterými nebudou chybět palice či sekery a co týče druida, asi si sami umíte představit, že jeho nejsilnější stránkou bude ovládání počasí a souboj na střední vzdálenost.

Vedle výše uvedeného traileru ale potěšili vývojáři hráče také ukázkou vlastní hry a na ploše tří minut demonstrovali jednotlivé prvky hratelnosti. Za doprovodu tří výše popisovaných hrdinů tak můžete sledovat pohled na čtvrtou inkarnaci Diabla pěkně z pohodlí svého herního doupěte a nasávat onen temnější a brutálnější styl, který hře opravdu sluší. Ve hře samozřejmě nebudou chybět nápaditá monstra, od obligátních kostlivců, až po démony z pekel, zajímavě se tváří jízda na koni a speciálně druid, převtělený do obrovského medvěda, budí poměrně velký respekt. Právě na těchto transformacích pak chtějí vývojáři demonstrovat pokrok v technickém zpracování, který by se měl odrazit zejména v animacích jednotlivých postav i bohatosti konkrétních scén. Na druhou stranu se ale nedají z videa posoudit všechny detaily, a ačkoliv nechceme znít vysloveně kacířsky, úroveň grafiky je možná o chloupek níže, než jsme dopředu očekávali. Ve všech ostatních aspektech se nám ale návrat k realističtějšímu pojetí zamlouvá. Hra by měla vyjít v příštím roce pro PC, Xbox One a PlayStation 4 s tím, že vývojáři žádné bližší datum neuvedli. Jediné, s čím mohou hráči počítat, je plán, že Diablo IV nevyjde dřív než mobilní Diablo Immortal.

Nová expanze pro World of Warcraft

Nově oznámené rozšíření pro World of Warcraft se jmenuje Shadowlands. I v tomto případě jsme o novince alespoň něco málo tušili v předstihu díky únikům. Expanze se nejprve představila skoro šestiminutovou upoutávkou, která slibuje datum vydání na příští rok. Kromě filmového traileru jsme se ale dočkali i záběrů přímo ze hry. Shadowlands je možné už v tuto chvíli předobjednat v různých edicích v cenovém rozpětí od 40 do 75 eur.

Blizzard se omluvil za kontroverzi okolo Hongkongu

Prezident Blizzardu J. Allen Brack se na úvod celé akce omluvil za kontroverzi okolo hry Hearthstone, respektive politického prohlášení za svobodu Hongkongu, které vyústilo v potrestání hráče Blitzchunga. Blizzard měl podle Bracka příležitost spojit svět, ale nevyužil jí. “Unáhlili jsme se ve svém rozhodnutí a pak jsme vše ještě zhoršili, když jsme příliš pomalu reagovali na vás všechny,” prohlásil sebekriticky Brack.

Nejvíc prý prezidenta Blizzardu trápí dvě věci. Nedostáli svým vlastním vysokým standardům a selhali ve svém záměru. “Přijímám za to plnou odpovědnost a omlouvám se,” doplnil s tím, že chtějí svět spojovat za pomoci zábavy a upřímně věří v pozitivní sílu videoher. Do budoucna se podle jeho slov firma poučí a dokáže, že její činy znamenají víc než jakákoli podobná slova.

Nová expanze pro Hearthstone

Další jistotou bylo oznámení nové expanze do Hearthstonu, otázkou tedy nebylo zda, ale co přesně si vývojáři přichystali. Jak už název Descent of Dragons prozrazuje, rozšíření se bude týkat draků a dočkáme se ho 10. prosince s tím, že už nyní běží předobjednávky. Descent of Dragons si bere za cíl, přidat do Hearthstonu v rámci jedné expanze nejvíc draků v historii a v rámci prezentace jsme se dočkali představení nové rogue hero card – Galakronda, svázaného se schopností Invoke. Ta umí upgradovat ostatní karty, takže například zmiňovaný Galakrond může nabýt až dvou dalších silnějších podob.

Descent of Dragons jsou současně třetím a také posledním rozšířením aktuální sezóny a pokračuje ve vyprávění načatého příběhu o ukradeném magickém městě Dalaran. Vyjma sady karet však přinese také zcela nový mód pro osm hráčů – Battlegrounds – inspirovaný žánrem auto-battler, kdy budete proti svým nepřátelům vysílat umělou inteligencí ovládané miniony. Beta začne 12. listopadu, majitelé virtuální vstupenky na BlizzCon ale budou moci začít hrát už od úterý.

Overwatch 2 se propojí s prvním dílem

Na BlizzConu 2019 nechybělo ani spekulované pokračování akce Overwatch. Druhý díl se představil prostřednictvím osm minut dlouhého “filmového” traileru s populárními hrdiny, po němž už tradičně následovala gameplay upoutávka se slibovanými příběhovými misemi, které nás vezmou do Pusanu, na Ilios, do Paříže, Toronta, Ria de Janeira a na Route 66.

Autoři slibují chytlavou kooperaci, možnost levelovat hrdiny i upracovat své schopnosti. Novinkou má být rovněž PvP režim Push, který si mohou návštěvníci BlizzConu vyzkoušet na místě, ale samozřejmě se můžeme těšit také na nové mapy a v neposlední řadě vylepšenou grafiku, která však zůstává věrná původní stylizaci a zachovává si své specifické kouzlo. A konečně vyhlížet pochopitelně máme i nové hrdiny, kteří rozšíří plejádu stávajících postav.

V příběhových misích mají hráči bojovat proti invazním jednotkám po celém světě. Hero mise nabídnou zmíněné levelování hrdinů, odemykání schopností a úpravu postav. Má jít o drobné RPG mechanismy, jejíchž výsledkem bude prý kooperace s velkou mírou znovuhratelnosti.

Overwatch 2 přesto v základu zůstává týmovou kompetitivní akcí 6 proti 6 stejně jako původní hra. Nový režim Push se pak zařadí po bok ostatních dosavadních hlavních módů. Z nových hrdinů se předvedla Sojourn, ale ve hře se jich objeví více, slíbili autoři.

Blizzard chce prý redefinovat, co to znamená pokračování ve světě videoher. Hráči prvního dílu si podle autorů zahrají na stejných mapách jako majitelé dvojky, včetně těch nových a se všemi novými hrdiny. To zní opravdu velkoryse. Má jít o sdílení multiplayerové prostředí, v němž nikdo nezůstane pozadu. Zřejmě se tak majitelé originálu zapojí do čerstvého PvP obsahu, ale nedostanou se k PvE novinkám. Do druhého dílu si také přenesete vše, co jste si odemkli v jedničce.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru