Doom Eternal, Bethesda Softworks, Soundtrack Doomu Eternal je další průšvih od Bethesdy

Soundtrack Doomu Eternal je další průšvih od Bethesdy

Vývojáři nesmyslně degradovali skladby Micka Gordona. Skladatel odmítá další spolupráci

Zdroj: Bethesda
21. 4. 2020
Název: Doom Eternal Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 20. 3. 2020

Majitelé sběratelské edice Doom Eternal si mohli minulou sobotu konečně stáhnout oficiální soundtrack, který měli původně obdržet už 20. března. Vydavatelé z Bethesdy ale na poslední chvíli změnili plány a hráči tak museli čekat další měsíc na to, aby se mohli nerušeně zaposlouchat do fantastických skladeb uznávaného skladatele Micka Gordona. Ten je zcela bez pochyb jedním ze strůjců úspěchu Doomu z roku 2016 i aktuálního Doomu Eternal a hru si už bez jeho skladeb neumí hráči představit. Nadšení z vydání soundtracku a příslibu, že se již brzy objeví na Spotify, iTunes a dalších hudebních platformách, však záhy vystřídalo nepříjemné vystřízlivění a postupné objasnění, že Bethesda po sérii lapsů a nejrůznějších eskapád s Falloutem 76 kriticky nezvládla další záležitost. Situace je navíc tak vážná, že Mick Gordon již nechce s Bethesdou spolupracovat a vývojáři z id Software tím pádem přichází o velmi důležitého partnera.

Dáme-li kritiku stran měsíčního odkladu vydání, fanoušci Doomu i hudby Micka Gordona si začali rychle všímat, že s jednotlivými skladbami není něco v pořádku. Podivný pocit z utlumených tónů měl i hudební blogger Reace Niles, který začal porovnávat amplitudy skladeb ze soundtracku Doomu Eternal a dříve vydaných singlů, aby zjistil, že došlo k jejich nepříjemné kompresi. Vše pečlivě vysvětluje na svém Twitteru a uvádí, že má finální mix aktuálního soundtracku velmi omezený dynamický rozsah a jednotlivé nástroje tak doslova zápasí mezi sebou. „Možná nejste obeznámeni s mixováním audia a pokládáte si otázku, že [na obrázku] nějaký rozdíl je, ale jak se to ve výsledku projeví? Jednoduše řečeno, čím jsou vlnové délky členitější, tím větší dynamický rozsah mají nástroje. Dynamický rozsah jim dává prostor a vy jednoduše nechcete, aby se nástroje mezi sebou mlátily o to, který bude víc slyšet. Naopak chcete dosáhnout toho, aby zněly ve shodě a vytvářely nové a zajímavé zvuky,“ popisuje Niles.

Ve svých příspěvcích se tak pochopitelně dostane i ke kritice Micka Gordona, který je podle Bethesdy zodpovědným za přípravu celého soundtracku: „Mick Gordon je mnohem talentovanější hudební skladatel nežli já. Vlastně se s ním vůbec nemohou srovnávat, ale o to víc je celá tahle záležitost frustrující. Očekávám od něj mnohem víc. A znovu, hudba samotná je fenomenální, ovšem tenhle mix je upřímně otřesný.“ Kritika skladatele je pochopitelná – zvlášť, když je jeho jméno uvedeno na přebalu soundtracku – skutečnost je ale úplně odlišná a přinutila Gordona k reakci: „Tyhle [skladby] jsem [ve finále] nemixoval já, tohle bych nikdy neudělal. Určitě budeš schopný zjistit, které skladby jsem měl na starost já – Meathook, Command and Control a další.“ V jediném tweetu tak Gordon odhaluje, že Bethesda svěřila část soundtracku někomu jinému a výsledek je i na pohled poměrně bolestivý. Nezůstává však pouze u obrany vlastní práce, ale své rozhořčení vyjadřuje v dalších komentářích i odpovědi magazínu PC Gamer.

„Přistupuji ke své práci s hrdostí. Je to to jediné, co dělám, to jediné, co mám, takže do toho vkládám svoje srdce i duši. Stále se snažím tuhle situaci pochopit,“ říká na dotaz novinářů. V odpovědi jednomu z fanoušků na messengeru byl ale příkřejší a naznačil, že o budoucí spolupráci velmi pochybuje. Jak už bylo uvedeno v úvodu, pro Bethesdu by se jednalo o citelnou ztrátu, na kterou by nedoplatili jen vývojáři z id Software. Mick Gordon skládal hudbu také pro Wolfensteina či Prey a popularita jeho tvorby bezpochyby pomohla výslednému dojmu z jednotlivých titulů. Bethesda nicméně dosud žádné vyjádření k probíhající kauze neposkytla.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru