Konečně nadešel ten den, na který fanoušci série Silent Hill tak dlouho čekali. Konami oficiálně představilo hned několik her, které tuto hororovou ságu po letech přivádějí zpět k životu. V necelé čtyřicetiminutové prezentaci (a omylem uveřejněné jako celek…) nazvané Silent Hill Transmission byla představena budoucnost této slavné série. Co nás tedy v dohledné době čeká?
Dnešní prezentace Konami začala pěkně zostra. Polské studio Bloober Team skutečně pracuje na Silent Hillu, jak hovořily předchozí úniky, což Konami potvrdila skrze trailer s důvěrně známými záběry, leč v úplně novém kabátku. Ano, čeká nás remake Silent Hillu 2, který původně vyšel už před dlouhými 21 lety a mnoho hráčů jej označuje za jeden z nejlepších psychologických hororů, které kdy vznikly. Působivé video zaujme především grafikou, ale můžeme si poslechnout i novou hudbu a rovněž hlas hlavního hrdiny Jamese Sunderlanda. V souvislosti se spekulacemi, v nichž bylo správně zmiňováno polské studio Bloober, zaznívaly obavy právě stran grafiky a prezentace, zdá se však, že k Silent Hillu přistoupili zkušení polští vývojáři úplně jinak nežli například ke hře The Medium, a vše se zdá být na pohled velmi zdařilé. Patrně i v kontextu s vybranou technologií – Unreal Enginem 5.
Souvisí s tím i potvrzené zapojení výtvarníka Masahira Ity, který je mimo jiné autorem postavy Pyramid Head. O hudbu se pak skutečně stará původní skladatel hudby ke hrám Akira Jamaoka, čímž je už na papíře zaručen pečlivý přístup a respekt k původní hře. Ten by s sebou měl přinést očekávanou atmosféru, známé postavy a nepochybně i slavné momenty, na druhou stranu ale vývojáři z Bloober Teamu potvrdili, že přinesou i některé novinky. Jednou z nejviditelnějších je změna perspektivy – kamera se přesouvá těsněji k hlavnímu hrdinovi a hru tak budete sledovat zpoza jeho ramene. Bloober se rovněž zaměřil na výrazy v obličejích a mimiku, která by měla posloužit k jasnějšímu vyjádření emocí a nekonečné Jamesovy strhanosti. O nasvícení scén se pak bude starat technologie Lumen a vývojáři použijí rovněž systém Nanite pro tvorbu herního prostředí.
Remake Silent Hillu 2 vyjde v průběhu příštího roku na PC a PlayStation 5, kde bude 12měsíční exkluzivitou. I díky těsnému partnerství se Sony proto mohou hráči očekávat také rozšíření možnosti ovladače DualSense, 3D audio a maximální možné využití interního SSD, díky kterému prý projdeme hrou bez jediného loadingu.
Silent Hill od nezávislého studia No Code bude i na poměry Silent Hillu poměrně netradičním zážitkem. Trailer ke hře s podtitulem Townfall nám sice příliš neodhalil, něco více k tomu však sdělil Jon McKellan ze studia No Code, které stojí za hrami Stories Untold a Observation. Právě sci-fi thriller Observation by mohl hráčům naznačit, že se bude i v případě Townfall jednat o působivý kousek, neboť hra získala hned dvě ceny BAFTA. Na hře se rovněž podílí i vydavatel Annapurna Interactive.
Podle McKellana Townfall respektuje zdrojový materiál, jaký série Silent Hill nabízí, pracuje s ním však trochu jinak, než jak jsme zvyklí. McKellan navíc dodal, že původní Silent Hill výrazně ovlivnil jeho i celý tým. Na další informace si ovšem budeme muset počkat až na příští rok, zatím netušíme, kdy zhruba bychom se mohli hry dočkat a ani na jakých platformách. V tuto chvíli si No Code jakékoli detaily pečlivě střeží, nedá se ale vyloučit, že onen jiný způsob, jakým vývojáři s látkou Silent Hillu pracují, by mohl odpovídat předchozím hrám studia. Uvidíme.
Jak jsme předpokládali, do dnešního přenosu připojila společnost Konami také první informace o nové filmové adaptaci Return to Silent Hill, na níž pracuje režisér původního filmu Silent Hill Christophe Gans. Během přibližně 7minutového segmentu z jeho úst mnohokrát zaznělo, že k látce přistupuje s maximálním respektem a pokorou, stejně jako tomu bylo před dlouhými patnácti lety u prvního filmu. Režisér potvrdil, že se příběh filmu inspiruje druhým dílem, což jde ruku v ruce s oficiálně oznámeným remakem od Blooberu a obrodou série jako takovou.
Christophe Gans potvrdil, že blíže spolupracuje s jednotlivými vývojářskými týmy, aby vše probíhalo v maximálním souladu a výsledkem bylo přilákání nových fanoušků a potěcha těch stávajících. Ve videu, v němž mluví také producent Victor Hadida, se objeví také několik aktuálních storyboardů a imageboardů, byť z nich nelze vyčíst nic vysloveně důležitého či zajímavého. Hadida nicméně potvrdil, že společnost Konami je dosavadní prací nadšená. Producent a režisér zároveň vysvětlili, že film neustrne a bude sledovat nejmodernější trendy ve způsobech, jakým dnes vznikají hororové či psychologické filmy. To znamená napojení na mladé publikum, které chce zážitek sdílet nebo sledovat společně, i když na konkrétní výsledek musíme čekat.
Jak dlouho? Patrně ještě nějakou dobu ano, protože jak zaznělo zpět ve studiu dnešního přenosu, teprve probíhá casting a tudíž se ještě nezačalo natáčet. I tak ale působí Return to Silent Hill jako promyšlený projekt, který by mohl vzdát poctu nejen hrám, ale i povedenému Gansovu filmu z roku 2006.
Pokud má být Townfall netradičním Silent Hillem, co teprve pak díl s podtitulem Ascension? Jedná se o velkou interaktivní událost, která hráčům či jistým způsobem spíše divákům umožní se plně ponořit do světa Silent Hillu. Vyobrazení chatujících lidí, respektive vyznění jejich zpráv, ukazuje, že půjde o jakýsi interaktivní zážitek v reálném čase. Tomu nasvědčuje i závěr traileru, který hlásí „Live 2023“. Ascension bylo dle dalšího povídání tvůrců inspirováno streamery a jejich chaty a komunikaci s diváky. Celkově tak bude možné utvářet příběh Silent Hillu, a to navždy, neboť nebude možnost „hru“ nijak resetovat.
Titul vzniká ve spolupráci studia Behaviour Interactive, které má na svém kontě hru Dead by Daylight, a Bad Robot Games, což je herní odnož produkční společnosti Bad Robot J. J. Abramse, dále produkční společnost dj2 Entertainment a společností Genvid, která se specializuje na podobný typ her a stojí například za hrou The Walking Dead: Last Mile. Sám Abrams v tiskových materiálech označuje titul jako divoký, epický a inovativní, přičemž přímo v jeho studiu Bad Robot Games pracují na audiovizuální stránce. Víme jistě, že se do nově vznikajícího příběhu ze série Silent Hillu budeme moci pustit už příští rok, zatím však netušíme, kdy přesně a jakým způsobem to bude.
Hra s netradičním podtitulem „f“ nás zavede do Japonska a představí zcela nový příběh odehrávající se v 60. letech. O hře samotné toho z traileru plného rostlin, květů a šlahounů příliš nevíme, můžeme se však vrátit k řadě poměrně nedávných úniků. Zatím navíc nejsou známy ani platformy, na které hra vyjde, a už vůbec ne možné datum vydání. Hru vyvíjí tchajwanské studio NeoBards Entertainment, jež stojí například za multiplayerovým Resident Evil: ReVerse nebo Resident Evil: Resistance a dříve velmi úzce spolupracovalo s Capcomem nejen na sérii Resident Evil. Jde ale o dost překvapivou volbu, protože tento tým nemá na kontě výrazný úspěšný vlastní projekt a všeobecně se mělo za to, že další velký Silent Hill vznikne doma v Japonsku.
Autorem příběhu je nicméně japonský spisovatel vystupující jako Ryukishi07 známý například vizuálními romány When They Cry a postavy (a monstra) navrhuje kdosi skrývající se pod přezdívkou kera. Objevila se nepotvrzená hypotéza, zda to není Kera Niroma. Producentem je pak veterán z Nintenda Motoi Okamoto. Před oznámením se spekulovalo o nějaké menší hře ve stylu PT, která by mohla hypoteticky vzniknout jako derivát tohoto projektu, jenž jsme dosud znali pod označením Sakura.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.