Čínská společnost NetEase uspořádala na konci minulého týdne druhý ročník své prezentace NetEase Connect, aby informovala i hráče na Západě, jaké tituly mohou očekávat. Potvrdila tím také všeobecné přesvědčení, že čínské hry budou hrát v nadcházejících letech důležitou roli i v Severní Americe či Evropě a naznačila, jakým směrem se bude její pro Západ určené portfolio stáčet. Už to nejsou jen vývojáři sídlící přímo v Číně, ale také například japonská studia Grasshopper Manufacture, které NetEase získal v roce 2021, nebo Nagoshi Studio, založené pod střechou NetEase vývojářem Tošihirem Nagošim. Zapomenout pak nesmíme ani na další spolupracující společnosti, v nichž má NetEase svůj podíl, a samozřejmě na licence, díky kterým mohou pracovat i na značkách, které mezi námi silně rezonují. Patří mezi ně Harry Potter, Pán prstenů, Diablo, Tom a Jerry nebo Minecraft a plody jejich úsilí si můžete prohlédnout v následujících videích s tím, že nejzajímavějším projektům se věnujeme podrobněji.
Nejprve ale začněme krátkými vzkazy od ředitelů Grasshoperu a Nagoshi Studio – Goičiho Sudy a zmíněného Tošihira Nagošiho, kteří vystoupili v improvizovaném rozhovoru a podělili se o novinky z obou kanceláří.
Japonské studio Grasshopper Manufacture od loňského října patří společnosti NetEase Games. V roce 1998 ho založil excentrický vývojář Goiči Suda alias Suda51 a tento tým dal světu hry jako No More Heroes, Shadows of the Damned, Lollipop Chainsaw, Killer Is Dead nebo Let It Die. V rámci prezentace novinek od společnosti NetEase nechyběl samozřejmě ani tento tým. Suda prohlásil, že mají od majitele spoustu podpory a otevřeli nové studio nazvané Yabukiri Studio. Budou prý pokračovat ve vytváření cool her a už se těší, až ukáží svůj další projekt. Může to být ještě letos, anebo v příštím roce. Rád by se také pustil do druhého projektu, který by tvořili mladší zaměstnanci Grasshopperu. Jejich tým je podle Sudy teď novou verzí sebe sama, dramaticky se změnil a ty nejlepší věci podle něj teprve přijdou. Už dřív Suda prohlásil, že by chtěl dělat AA hry na Unreal Enginu 5.
Podobně se to má s dalším slavným japonským vývojářem. Tošihiro Nagoši odešel loni ze Segy, kde pracoval od roku 1989. V posledních letech se proslavil hlavně jako producent Yakuzy, ale na svědomí toho měl za dlouhé roky ve firmě mnohem víc. S několika bývalými kolegy po odchodu ze Segy založil nový tým Nagoshi Studio právě pod křídly společnosti NetEase. Ve videu z akce Tošihiro Nagoši říká, že mají kanceláře v Tokiu. NetEase má podle něj výhodu v oblasti mobilních her a on-line her. On a jeho kolegové zase rozumí hrám na konzole, říká. Vzájemně se tak od sebe údajně učí. Mají podle Nagošiho zdravé partnerství, ale kvůli omezením v souvislosti s covidem zatím komunikují hlavně na dálku. Pokud jde o budoucí hry, nenaznačil zatím Nagoši vůbec nic.
Ačkoliv v Číně už tohle RPG ze světa Harryho Pottera funguje a zaznamenalo přes 50 milionů stažení, vydání na Západě proběhne až v průběhu tohoto roku. Lidé ze společnosti NetEase proto připravili nový trailer, ve kterém se můžete podívat, co vás v téhle sběratelské free to play záležitosti vlastně čeká. V první řadě je nutné připomenout, že Harry Potter: Magic Awakened nevychází pouze pro mobily, ale míří také na PC. Na druhou stranu to ale neznamená, že by tím pádem šlo automaticky o konkurenta velkého Hogwarts Legacy, takže je nutné adekvátně nastavit očekávání. V Magic Awakened nás čekají souboje, stejně jako famfrpál nebo vyučování, většina akcí se však bude ovládat prostřednictvím kartiček, na kterých celý koncept hratelnosti stojí. Hra má filmovou licenci, nicméně vizuálním ztvárněním se nesnaží zachytit realismus, ale posouvá se směrem ke kreslené stylizované grafice, která působí více pohádkově. Upozorňujeme také, že hráči nebudou hrát za Harryho Pottera ani žádnou z dalších známých postav – v Magic Awakened je třeba vytvořit si postavu vlastní a prožít s ní unikátní příběh.
Nového traileru se dočkala také hra s licencí Pána prstenů – Rise to War – která po vzoru dalších geolokačních titulů nechá na displejích vašich telefonů ožít svět slavné fantasy. Je však nutné poukázat na to, že hra je k dispozici od loňského roku a NetEase je během své konference v podstatě jen připomněl. Nic nového jsme se nedozvěděli a vědět musíte také to, že ne všichni jsou ze hry úplně nadšení a nelíbí se jim příliš monetizační systém.
Podobným způsobem jako The Lord of the Rings: Rise to War se připomnělo také již vydané RPG Vikingard. Důvodem připomenutí tohoto titulu je ale chystané rozšíření Midsummer, které má dorazit v červnu. Vikingard je nicméně úspěšným projektem, který těží ze zájmu o severskou mytologii, a i když je trailer zavádějící – ne, skutečně hra nevypadá jako AC: Valhalla nebo God of War – pořád jde o velmi dobře hodnocenou záležitost. Spravujete v ní svůj klan, prozkoumáváte herní svět, spojujete se v aliancích, které můžete posléze rozbíjet a bojujete v zuřivých bitvách. Hra je přirozeně dostupná na iOSu i Androidu.
Za pozornost stojí také mobilní verze úspěšného Dead by Daylight, která však byla opět pouze připomenuta, bez snahy mluvit o nějakém novém obsahu. Bez ohledu na to, že je hra i na Západě dostupná už několik měsíců, stále probíhá fáze betatestu a vývojáři tak o hře pořád mluví jako o novince, která ještě není zcela odladěná. Hodnocení v obou obchodech – Google Play i App Store – je však poměrně pozitivní a minimálně za vyzkoušení hra určitě stojí.
Survival LifeAfter, který je dostupný vedle mobilních zařízení také na PC, se v průběhu léta dočká velkého rozšíření. Towards the Unknown přinese nové herní módy, kosmetické předměty a vývojáři mluvili také o těžších soubojích. Trailer však v tomto ohledu není příliš sdílný a podobně jako u Vikingardu můžete sledovat jen pěknou animaci, která toho ale se hrou nemá mnoho společného.
Během prezentace byla představena závodní novinka Ace Racer, která slibuje arkádové závodění v trochu bláznivém duchu. Titul do značné míry připomíná legendární Ridge Racer, který doplňuje silnými power-upy a neonovou estetikou. Datum vydání nebylo zveřejněno, ale v červnu proběhne druhý betatest na iOSu i Androidu
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Doufám, že to nikdy nepřebije ukázkové mobilní hry, jako je Apex mobile, League of legends mobile, Fortnite mobile…. Skiny? ANO, Battlepass? Ano…. Platby za sílu a moc? NE…. Vím, že Asiati milují P2W, ale myslím, že to učit nové generace na západě je špatné a mělo by se to do budoucna regulovat… Stejně jako Belgium zakázalo hry s loot boxy, tak za pár let budeme čelit hrám, kde lidi rvou výplatu aby byli na 1 sezonu relevantní? cmooon…