Vedle velikosti next-gen her představuje další velké téma jejich vyšší cena. Zatím se sice tituly nezdražují plošně, ale čím dál víc firem k tomuto kroku přistoupilo, nebo o něm minimálně uvažuje. Společnost Sony je jednou z těch, která už u vybraných titulů nalepila vyšší cenovku. Podle Bloombergu ale mohly prémiové tituly stát dokonce ještě víc než 70 dolarů, Sony o tom údajně vážně uvažovala.
Jak už jsme psali dříve, ceny first party her od Sony se budou pohybovat v rozmezí od 50 do 70 dolarů podle velikosti a důležitosti titulu. České ceny se pohybují od 1599 do 1999 korun. Ke zdražení se už dříve odhodlala také společnost Take-Two Interactive, i když chce jednotlivé ceny řešit případ od případu a nejde o plošné opatření. První vlaštovkou bylo NBA 2K21. Pak následoval Activision s Call of Duty: Black Ops Cold War. Gearbox nalepil vyšší cenovku na Godfall. Všechny společnosti tento krok samozřejmě hájí rostoucími náklady na vývoj.
Ubisoft sice zdražil digitální verze u nás, ale zatím s plošným zdražením next-gen produkce váhá. Nevyloučil však, že na něj dojde později. Podobně jsou na tom EA nebo Capcom. Chtějí sledovat vývoj na trhu. Šéf Xboxu Phil Spencer zdražení kategoricky nevyloučil, ale zdálo se, že se Microsoft této možnosti zatím chce vyhnout a čeká, jak na změnu zákazníci zareagují. Už dříve se nechal slyšet, že hráči rozhodnou sami, jaká cena je pro ně správná.
„Když jsem ji začal kreslit, byla mnohem větší.“
Na přetřes ale v posledních hodinách přišel znovu i vzhled PS5. Senior art director Júdžin Morisawa zodpovědný za design PlayStationu 5 prozradil, že konzole všeobecně považována za opravdu velkou mohla být ještě větší. Respektive si myslel, že bude muset být větší. “Když jsem ji začal kreslit, byla mnohem větší,” prohlásil v rozhovoru pro list The Washington Post, i když nevěděl, co přesně budou inženýři potřebovat. Ti mu nakonec řekli, že je příliš velká. “Takže jsem ji ve skutečnosti musel trochu zmenšit ve srovnání s původním návrhem,” uvedl.
Morisawa podle svých slov věděl, že konzole bude velká, protože předpokládal, jaký výkon bude ukrývat. Tudíž od počátku počítal s tím, že bude třeba prostor pro proudění vzduchu a dobré chlazení celého zařízení. A ze současného pohledu je důležité, že konzole je skutečně i díky svým rozměrům a tvarům velmi tichým systémem. Morisawa přitom věří, že teď má po zeštíhlení jeho původního návrhu PS5 dokonalou velikost. Pokud by byla konzole tenčí, vzduch by neproudil tak dobře a ve výsledku by byla PS5 hlasitější, což by hráče rušilo, řekl Morisawa.