branding
Sony zavírá studio Deviation Games

Sony zavírá studio Deviation Games

Konec potvrdili vývojáři spolu s ředitelkou HR oddělení. Pracovalo se na AAA střílečce

Zdroj: Deviation Games, Sony
9. 3. 2024

Minulý pátek byl posledním dnem pro vývojáře ze studia Deviation Games, které se stalo další obětí snah o nalezení úspor a zefektivnění chodu mateřské společnosti. V tomto případě se bavíme o Sony, protože Deviation Games spadalo do rodiny PlayStation Studios, kam se narodilo v roce 2021. Za založením studia stáli veteráni z Treyarchu – Dave Anthony a Jason Blundell – kteří se měli pustit do vývoje nové AAA střílečky. Namísto informací o hře ale ze studia už delší dobu proudily jen špatné zprávy, včetně té o odchodu zmíněného Jasona Blundella a následném propuštění asi 90 lidí v květnu 2023. Není proto příliš velkým překvapením, že nakonec došlo k uzavření studia, o čemž v průběhu uplynulých hodin informovali sami vývojáři na síti LinkedIn (přes VGC).

Jako jeden z prvních se o odchodu a zrušení studia vyjádřil grafik Alec Hunsted, který ve svém příspěvku bez obalu uvedl, že studio bylo na konci minulého týdne uzavřeno. Současně také potvrdil, že hledá nové uplatnění a vyzval potenciální nové zaměstnavatele, aby jej kontaktovali.

Ačkoliv už na základě tohoto vzkazu bylo možné mluvit o uzavření studia s jistotou, polooficiálně jej stvrdila až ředitelka oddělení řízení lidských zdrojů Kriste Stull. Rovněž na LinkedInu zveřejnila příspěvek, ve kterém podle svých slov přímo „oznámila“ konec studia Deviation Games a poděkovala všem, kdo se podíleli na jeho chodu. „Jsem nesmírně vděčná za příležitost pracovat s každým jedním z vás,“ uvedla Stull. I další věty pak jasně naznačují, že studio již nebude od příštího týdne pokračovat ve své práci a zůstává nyní otázkou, zda se někdy zpětně dozvíme, na čem v Deviation Games přesně pracovali.

S přihlédnutím k tomu, kdo studio založil, nebylo překvapivé, když se před lety začalo mluvit o vývoji AAA střílečky. Je samozřejmě přehnané mluvit o tom, že Blundell s Anthonym měli ambici vytvořit „nové Call of Duty“, nepochybně by se ale se svou hrou snažili trochu narušit segment velkých stříleček a s podporou Sony třeba zažehnout novou zajímavou sérii.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru