array(51) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1744006071:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(102) "Více než 200 milionů souborů ukrývá zálohy nebo prototypy. Přístup k nim mají jen vyvolení " } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(121) "Sony v trezoru schraňuje 30letou historii PlayStationu. Více než 200 milionů souborů ukrývá zálohy nebo prototypy" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "229133" } ["_pageview_20250404"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250405"]=> array(1) { [0]=> string(3) "801" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"27187f84-c51c-4f81-9c8b-f126e0e14e11","external_id":"3f5b1f17-c3ed-d95b-cfc2-0e5191fbba61","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250406"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1615" } ["_pageview_20250407"]=> array(1) { [0]=> string(3) "594" } ["_pageview_20250408"]=> array(1) { [0]=> string(3) "113" } ["_pageview_20250409"]=> array(1) { [0]=> string(2) "26" } ["_pageview_20250410"]=> array(1) { [0]=> string(2) "11" } }
Sony v trezoru schraňuje 30letou historii PlayStationu

Sony v trezoru schraňuje 30letou historii PlayStationu

Více než 200 milionů souborů ukrývá zálohy nebo prototypy. Přístup k nim mají jen vyvolení

Zdroj: Sony
5. 4. 2025

Z letošního GDC dorazila řada různých zpráv a oznámení, přičemž ne vždy šlo o věci budoucí. Společnost Sony zde blíže představila PlayStation Studios Vault – svou obří snahu o uchování mimořádně bohaté historie PlayStationu, která sahá až do roku 1994. Vše je uchováváno na páskových jednotkách v jakýchsi zabezpečených trezorech, k nimž má ovšem přístup jen zlomek vysoce postavených zaměstnanců.

Už přes třicet let na herní scéně je skutečně dlouhá doba, o čemž svědčí i množství materiálů, které má Sony s PlayStationem k dispozici. Konkrétně je zde řeč o skladování více než 200 milionů souborů, v nich bychom nalezli zálohy, zdrojové kódy a assety nebo obrázky, různorodé informace a prototypy… zkrátka vše, co souvisí s některým z projektů. O archivaci na akci promluvil senior build engineer Garrett Fredley a jeho povídání zaznamenal magazín GamesRadar. Pro hráče by to ovšem nemělo znamenat důvod k radosti, jelikož se nezdá, že by se v dohledné době měl archiv otevřít a vydat svá tajemství, ba dokonce samotné hry, když je zapovězen i většině vývojářů a zaměstnanců. A podle všeho se tak nestane ani za dlouhá léta po vypršení autorských práv. Nejstarším archivovaným projektem je build hry Arc the Lad datovaný do roku 1994, uvnitř nicméně bude nespočet pokladů. A každou chvíli přibývají další a další.

Fredley uvedl, že mají dvě místa v Las Vegas a Liverpoolu, a speciální tým, který se stará o celý proces. Díky rychlým SSD mohou vývojáři snadno nahrát a předat data určená k archivaci, která jsou posléze odborně dopravena do trezoru na páskách. Ačkoli jde o poměrně staré záznamové médium, je vyhlášeno svou dlouho životností, i když dostat vše na pásky není zrovna nejjednodušší. „Stále je používáme, bohužel. Nikdy nezmizí,“ dodal k uchovávání. Trezor se má nacházet v jakési šachtě, tudíž jejich doprava tam, ale i jejich vyzvednutí, rovněž nepatří mezi nejrychlejší úkon. Běžný smrtelník si s tím však nemusí dělat starosti.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru