branding
Sony si pravděpodobně chystá půdu pro PlayStation 5 Pro

Sony si pravděpodobně chystá půdu pro PlayStation 5 Pro

Nový patent popisuje snadné navýšení výkonu konzole. Týkat se ale může i služby PS Now

Zdroj: Sony
3. 8. 2020

V souvislosti s novým Xboxem se už dlouhé měsíce přetřásá spekulace, že Microsoft chystá vedle Series X ještě jednu revizi, nejčastěji označovanou jako Lockhart či Series S. Konzole má být méně výkonná a tím pádem se vymezit proti dosavadnímu trendu, tedy představit v průběhu generačního cyklu revizi naopak o trochu výkonnější. Šlo by o bezprecedentní krok a současně také impuls směrem ke konkurenci, která však podle nejnovějších informací zůstává vůči podobným experimentům netečná. Dáme-li stranou skutečnost, že se PS5 chystá na trh ve dvou revizích, které však neodlišuje výkon, ale přítomnost optické mechaniky, společnost Sony se s největší pravděpodobností chystá v nadcházející generaci zopakovat postup, který uplatnila u PS4. Naznačuje to nově zveřejněný patent, zmiňující „škálovatelný design CPU a GPU domácí konzole a cloudového hraní“, pod kterým si lze poměrně bezpečně představit budoucí PlayStation 5 Pro coby jedno z možných vyústění.

Patent byl zaregistrován ve Spojených státech už na začátku loňského roku, k jeho zveřejnění však došlo teprve před čtyřmi dny a při jeho pročtení narazíte na poměrně zajímavý a levný způsob, jak navýšit výkon domácí konzole. Zatímco musela Sony u PlayStationu 4 Pro použít úplně nové APU od společnosti AMD, jehož výroba může být poměrně nákladná, stejně jako jeho zahrnutí do výrobních procesů, budoucí PlayStation 5 Pro může vycházet ze zmíněné škálovatelnosti a v podstatě jen přidat další grafický čip ke stávající sestavě. Alespoň tak to zmiňuje abstrakt patentu, který mluví o několika GPU, mezi které může být rozložena celková výpočetní zátěž. „Jedno GPU kontroluje výstup obrazu na HDMI, zatímco přijímá informace od druhého GPU a zpracovává již kompletní části,“ píše se v patentu. Eventuálně by pak mělo být možné spojit procesy obou grafických čipů dohromady a skokově tak navýšit výkon celé konzole.

Některé části detailního popisu patentu pak lze chápat také jako přípravu miniaturní verze konzole, například pro zmiňovaný PlayStation Now.

Zapomínat ovšem nesmíme na ono „cloudové hraní“, které se objevuje v názvu celého patentu. Vzhledem k dalším detailům a již běžícím službám může být jako další GPU chápán výpočet přebíraný z cloudu, což může podpořit hry přímo běžící na PlayStationu 5, stejně jako tituly hrané prostřednictvím streamovací platformy PlayStation Now. Některé části detailního popisu patentu pak lze chápat také jako přípravu miniaturní verze konzole, například pro zmiňovaný PlayStation Now, která by sloužila jen pro přímé zapojení přes HDMI do televize a následné spuštění aplikace, komunikaci s ovladačem a výstup obrazu. Další zmínky například o navýšení paměti grafických čipů nás ale vrací spíše k úvahám ohledně posílení výkonu základní verze konzole a tím pádem i budoucí „Pro“ verze.

Co přesně patent předznamenává – pokud vůbec něco – je však v tuto chvíli pouze tématem ke spekulacím a dohadům, které mohou v budoucnu osvětlit jedině zástupci Sony. Momentálně tedy stále platí, že PlayStation 5 dorazí v průběhu letošních vánočních svátků ve dvou revizích a představeném barevném schématu. Minulý týden jsme rovněž informovali o domnělé možnosti vyměnit bílé bočnice celého zařízení, i v tomto případě ale jde pouze o spekulace na základě uniklých fotek, které rovněž čekají na své potvrzení, či vyvrácení.

 

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru