branding
Sony se omluvila za rozhovor s Neilem Druckmannem

Sony se omluvila za rozhovor s Neilem Druckmannem

Objevili jsme chyby a nepřesnosti, říká Sony. Původní verze rozhovoru už byla stažena

Zdroj: Sony
29. 5. 2024

Situace kolem nedávného rozhovoru s designérem Neilem Druckmannem má nečekanou dohru. Společnost Sony, která sama rozhovor s autorem her jako The Last of Us či Uncharted vedla, se omluvila za příliš invazivní editaci původních výroků a rozhovor i kvůli osobní kritice ze strany Neila Druckmanna stáhla. Namísto něj se objevuje krátké prohlášení, ve kterém si zástupci japonské společnosti sypou popel na hlavu a vysvětlují, že se stala chyba, kvůli která mohla mít za následek neblahý dopad na samotného vývojáře i jeho tým ve studiu Naughty Dog.

„Při zpětném procházení našeho nedávného rozhovoru s Neilem Druckmannem z Naughty Dog jsme narazili na několik závažných chyb a nepřesností, které neprezentují jeho pohled a hodnoty,“ stojí v prohlášení, které se v průběhu středy objevilo na adrese původního rozhovoru. Ony blíže nespecifikované „chyby“ se měly dotknout výroků, kterými Neil Druckmann adresoval oblasti jako animace, psaní scénářů, technologii, umělou inteligenci i budoucí projekty studia. „Omlouváme se Neilovi za nevhodnou interpretaci jeho slov i za jakýkoliv negativní dopad,“ dodává pak Sony a potvrzuje, že z těchto důvodů došlo ke smazání rozhovoru.

Zdroj: Sony

Jen pro kontext připomínáme, že v publikované verzi interview měl Druckmann uvést, že jeho příští hra – ze které měl být nadšený jako nikdy předtím – má změnit pohled mainstreamového publika na videohry. Druckmann podle rozhovoru vycítil, že lidé, kteří hry nehrají, nachází k tomuto odvětví cestu například skrze televizní pořady, když si po zhlédnutí seriálu uvědomí, že jde v podstatě o adaptaci videohry. Designér podle očekávání používal jako příklad seriál The Last of Us a mluvil o velké změně ve vnímání her, když celou atmosféru porovnal s dobou, kdy on sám vyrůstal. Proti vyznění rozhovoru se ale Druckmann ohradil a zveřejněním své skutečné odpovědi na jednu z otázek dokázal, že slova o „změně pohledu mainstreamovaého publika na videohry“ vůbec nepoužil.

Původní vyjádření bylo mnohem obecnější, Druckmann za podobnou službu hrám, kterou podle něj odvedl seriál The Last of Us, pochválil také seriál Fallout od Amazonu a naznačil, že tudy může vést cesta, jak ke hrám dostat i jiné publikum. Kritika, která se směrem k jeho výrokům stočila po zveřejnění článku – a to i v části odkazující na možné využití umělé inteligence při psaní dialogů – však byla pro vývojáře neúnosná a rozhodl se trochu nečekaně bránit. Otočka Sony je pak ještě méně očekávaná, ale o to férovější a ve výsledku správná. Pokud totiž editor skutečně doplňoval do rozhovoru celé věty a činil vlastními slovy závěry za Druckmanna, pak skutečně neodvedl svou práci dobře.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru