Starfield, Bethesda Softworks, Sony původně chtěla Starfield jako svou exkluzivitu

Sony původně chtěla Starfield jako svou exkluzivitu

Starfield a The Elder Scrolls VI přinesou velkou změnu enginu. Carmack naznačil "comeback"

Zdroj: Bethesda
22. 9. 2020
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023

Výkonný producent Bethesdy Todd Howard v reakci na akvizici Microsoftem prozradil pár zajímavých detailů ze zákulisí studia. Hry Starfield a The Elder Scrolls VI poběží na novém enginu, který podle Howarda představuje největší změnu od příchodu Oblivionu. Starfield bude navíc první novou značkou od Bethesdy za posledních 25 let.

Dosavadní Creation Engine studio používá od The Elder Scrolls V: Skyrim z roku 2011. Pohání i Fallout 4 a Fallout 76. Založený je ale na ještě starší technologii nazvané Gamebryo, s jejíž pomocí vznikl Fallout 3, Fallout: New Vagas nebo The Elder Scrolls IV: Oblivion. Starfield byl oznámen na E3 v červnu 2018. Viděli jsme sice krátký teaser, opakovaně nás ale Bethesda varovala, abychom měli trpělivost, že vývoj potrvá ještě dlouho.

Tím však výčet zajímavostí nekončí. Respektovaný novinář Imran Khan na Twitteru prozradil, že Sony původně vyjednávala o časové exkluzivitě i pro Starfield. Mělo se tak dít ještě před pár měsíci. V této souvislosti se sluší připomenout, že hry  Deathloop a Ghostwire: Tokyo budou mít nadále konzolovou časovou exkluzivitu pro PS5 a na tom nic nemění ani skutečnost, že Microsoft získá celou společnost ZeiMax Media.

Zajímavé jsou ale reakce na další hry a potenciální projekty. Studio Obsidian Entertainment zodpovědné za New Vegas v minulých letech opakovaně vyjádřilo pochybnost, že by se někdy mohlo vrátit k sérii Fallout. Samotná Bethesda se navíc tvářila, že už neplánuje své značky svěřovat do rukou jiným vývojářům. Nicméně po včerejšku může být vše jinak. Obě studia nyní skončila pod jednou střechou a minimálně Obsidian nepůsobí úplně odmítavě.

Akvizici přivítal i spoluautor Dooma a dalších klasik od id Software John Carmack. Po svém odchodu měl řadu sporů s mateřskou firmou ZeniMax. Na Twitteru napsal, že Microsoft vůči němu necítí žádnou zášť. Možná tak podle svých slov bude schopný znovu se potkat s některými svými starými tituly, naznačil. John Carmack studio id Software, které pomohl založit, opustil v roce 2013. Důvodem bylo, že ZeniMax nechtěl podpořit jeho tituly ve verzi pro VR. Carmack odešel do společnosti Oculus VR a ta se následně stala terčem žaloby. ZeniMax tvrdil, že firma prostřednictvím Carmacka neoprávněně získala jejich technologii.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru