K propouštění se musela uchýlit i společnost Sony, a to dosti výraznému, jak uvedl v prohlášení a e-mailu zaměstnancům šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan. „Komunita PlayStationu pro nás znamená vše a proto jsem považoval za důležité informovat vás o náročném dni v naší společnosti,“ stojí v úvodu vydaného prohlášení. To pokračuje upřesněním těžkostí, které společnost a její zaměstnanci právě zažívají – Sony se uchyluje ke snížení počtu svých zaměstnanců o 8 %, což je zhruba 900 lidí. Propouštění se dotkne studií a zaměstnanců napříč světem, přičemž studio PlayStation London končí úplně.
Sony Interactive Entertainment announces a reduction in its global workforce: https://t.co/O5hLTYGltq
— PlayStation (@PlayStation) February 27, 2024
Další řádky Ryan věnoval právě zaměstnancům, kterých se propouštění týka: „Jsou to neuvěřitelně talentovaní lidé, kteří se podíleli na našem úspěchu, a my jsme jim za jejich přínos velice vděční. Avšak odvětví se výrazně proměnilo a my se musíme připravit na budoucnost, abychom společnosti připravili na to, co nás čeká.“ Dále Ryan zmiňuje, že je potřeba naplnit očekávání vývojářů i hráčů a nadále pokračovat v prosazování budoucích technologií v herním odvětví. Z toho důvodu se rozhodli udělat krok zpět, aby byli připraveni na to stále komunitě přinášet ty nejlepší herní zážitky. Kromě toho Ryan připojil i znění textu e-mailu, který byl zaměstnancům rozeslán a který kromě jejich oslovení shrnuje vše kolem nadcházející organizační restrukturalizace. Kromě plánovaného snížení stavů o 900 lidí je upřesněno, že propouštění bude mít vliv hned na několik studií PlayStationu a zaměstnance Sony Interactive Entertainment v oblastech Ameriky, Evropy, Blízkého východu a Afriky, Japonska i asijsko-pacifického regionu.
Vedle úplného uzavření PlayStation London Studio bude výrazně dotčeno i další britské studio Firesprite a celkově dojde k omezením ve Spojeném království. Londýnské studio od roku 2002 pracovalo na hrách pro kameru EyeToy pro PlayStation 2, knihách Wonderbook pro PlayStation 3 nebo sérii SingStar, v posledních letech pak na titulech pro virtuální realitu, například PlayStation VR Worlds nebo Blood & Truth, přičemž v roce 2022 bylo oznámeno, že VR opouští a pustili se do fantasy bojovky. Studio Firesprite pro změnu pracovalo na Horizon Call of the Mountain. Dotčení zaměstnanci v Japonsku se později dočkají dalších informací a se zaměstnanci z ostatních zemí bude probrán další postup. Na závěr Jim Ryan připomněl, že jsou vděční všem propuštěným za jejich práci a přínos a že jim bude poskytnuta podpora i odstupné. „Děkujeme vám za pochopení v tomto náročném období. Buďte k sobě i k sobě navzájem laskaví,“ zakončil Ryan.
Svůj komentář k propouštění přidal i ředitel PlayStation Studios Hermen Hulst ve vlastním vyjádření, které k nám doputovalo prostřednictvím tiskové zprávy. Hulst vysvětluje, že ačkoliv herní studia společnosti Sony musí růst, aby byla i nadále schopná přinášet kvalitní hry nejen na PlayStation, ale také na PC a mobilní zařízení, ne vždycky to musí znamenat jen otevírání či kupování nových studií a přijímání zaměstnanců. „Skupina PlayStation Studios je odhodlaná setrvale nacházet nové způsoby vzájemné spolupráce a kombinování úsilí k zajištění vývoje her, které posouvají hranice zábavy a dávají vám to, co od nás očekáváte,“ vysvětlil Hulst. I proto se zřejmě nelze divit tomu, že k posílení vede cesta přes zeštíhlení portfolia vyvíjených her a patrně i množství jednotlivých týmů, jak na to doplatili lidé ze Sony London. Zároveň ale mělo být podle Hulsta zrušeno několik her napříč jednotlivými studii, nikoliv však podle Hulsta kvůli tomu, že by jednotliví vývojáři nezvládali svoji práci, ale jednoduše proto, že se projekty nikam neposouvaly. „Někdy ani dobrá myšlenka nenechá vzniknout dobré hře. Někdy projekt začne s nejlepšími úmysly, než změny na trhu či v celém odvětví vyústí ve změnu plánu,“ uvedl Hulst a v závěru vyjádřil svůj smutek nad tím, že mnoho lidí musí společnost opustit.
Update: Podle Jasona Schreiera z Bloombergu byla mezi zrušenými tituly live service hra Twisted Metal, na které pracovalo studio Firesprite.