Přibližně před měsícem společnost Sony potvrdila, že už pracuje na nové generaci PlayStation VR. Viceprezident plánování a managementu Hideaki Nišino uvedl, že vzali všechno, co se naučili se stávající generací vlastního zařízení pro virtuální realitu a vytvořili úplně nový systém, jehož doménou bude nejen vyšší rozlišení a uživatelský komfort, ale také úplně nový ovladač, který nahradí zastaralou sadu PS Move. A hle, bez jakéhokoliv předchozího upozornění, Hideaki Nišino na blogu PlayStationu ony ovladače detailně představuje.
„V návaznosti na nedávné odhalení našeho VR systému nové generace vám s nadšením představuji ovladače, které budou hrát důležitou roli v poskytování toho nejlepšího zážitku z virtuální reality,“ říká na úvod Nišino. Ovladač má podpořit pocit kontroly nad hraním ve virtuálním prostoru a zahrnuje také inovativní technologie, s nimiž přišel ovladač DualSense. Jako první však Nišino rozebírá design, který je i v porovnání s jinými ovladači pro VR značně unikátní a Sony jej popisuje jako „orb“. „Tvar umožní ovladač přirozeně držet a zároveň nabídnout maximum volnosti. Neexistují žádná omezení v pohybu vašich rukou, což dává vývojářům možnost vytvořit unikátní herní zážitky,“ popisuje Nišino. Důležitá je celková ergonomie a univerzálnost, díky které by po sérii testů měly ovladače padnout do rukou nejrůznějších velikostí.
Oba ovladače budou mít vlastní L2/R2 tlačítko se stejně vyjádřenou tuhostí stisku podle potřeby konkrétní videohry jako nabízí DualSense.
Co se týče zastoupených technologií, titulek zprávy už prozrazuje, že nový VR ovladač využije haptickou odezvu i adaptivní triggery. Tak, jak je Sony v souvislosti s nově představeným controllerem představuje, v podstatě kopíruje popis DualSensu, což je příjemné právě stran otevírání nových možností, jak lze hry cítit. Oba ovladače budou mít vlastní L2/R2 tlačítko se stejně vyjádřenou tuhostí stisku podle potřeby konkrétní videohry a haptická odezva se v obou dlaních postará o zachycení drobných nuancí vycházejících například z povrchu, po kterém se budete pohybovat. Zajímavá je rovněž detekce prstů, která se i na ploše jiných VR zařízení stává standardem a bude jistě příjemným doplňkem hratelnosti. Spočívá v neustálém monitorování polohy palce, ukazováčku a prostředníčku a jejich adekvátní zapojování do interakce ve virtuální realitě.
O trackování obou ovladačů v prostoru se podle Nišina v nové generace PlayStation VR postará samotný headset, což by mělo nahrávat i celkovému pohodlí při instalaci a zapojování. Už dříve bylo ostatně potvrzeno, že i když nebude nový headset bezdrátový, ke konzoli jej připojíte jedním kabelem, což je v porovnání se stávajícím řešením velký skok kupředu. Za odvážný pak lze považovat i design zbývajících ovládacích prvků, kde došlo na rozdělení tradičních tlačítek na levou, resp. pravou stranu. Levý ovladač má vedle analogové páčky, triggeru a dlaňového L1 tlačítka k dispozici trojúhelník a čtvereček s tím, že kolečko a křížek bude ovládat pravá ruka. Jistě, vše je o zvyku a v tuto chvíli nezbývá nic jiného, než s napětím čekat, jak bude všechno fungovat.
„Jsme nadšení, jaký ovladač jsme vytvořili, teď ale bude záležet na tom, jak z něj při vytváření nových VR zážitků budou těžit autoři her. Prototypy našich nových VR ovladačů budou v rukách vývojářské komunity již brzy a my se nemůžeme dočkat, s jakými nápady přijdou,“ uzavírá Nišino.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Plnohodnotny ovladac + pohyb posiela technologiu MOVE daleko do historie.