branding
Sony představuje svůj vlastní ovladač pro hendikepované

Sony představuje svůj vlastní ovladač pro hendikepované

Project Leonardo zdobí takřka neomezené možnosti nastavení. Cenu ani datum neznáme

Zdroj: Sony
5. 1. 2023

Společnost Sony na veletrhu CES nemluvila pouze o virtuální realitě. Velkou část své prezentace věnovala představení zbrusu nového ovladače, který je určen hráčům s hendikepem a konečně se tak přiblížila Microsoftu, jenž svůj přístupný ovladač uvedl už v roce 2018. Novinka od Sony nese označení Project Leonardo, momentálně je ve fázi testování a v tuto chvíli neznáme cenu ani předběžné datum zahájení prodeje, co však víme, je řada detailů, jak bude ovladač fungovat a co všechno může hráčům s nejrůznějšími omezeními nabídnout. Prezentace přímo na pódiu v rámci veletrhu CES totiž byla doplněna obsáhlým článkem na blogu PlayStationu, včetně obrázků a demonstrací různých konfigurací.

„Přístupnost je pro nás důležitým tématem a chceme i nadále zvyšovat laťku, abychom umožnili každému zažít radost ze hry,“ uvedl viceprezident SIE Hideaki Nišino ve svém článku. Zmiňuje nejen nabídku prvků přístupnosti ve hrách od studií Sony Santa Monica nebo Naughty Dog spolu s možnostmi v rozhraní konzolí PS4 a PS5. „Dnes na veletrhu CES ale činíme další krok na naší cestě učinit hraní přístupnější: Project Leonardo pro PS5,“ dodal pak Nišino a pustil se do vysvětlování celé myšlenky. Vlastní ovladač, který by byl konfigurovatelný a vyhověl mnoha rozličným požadavkům hráčů, kteří si chtějí hraní užít i navzdory hendikepu, vzniká za přispění expertů na přístupnost, členů komunity i herních vývojářů. Výsledkem má být ovladač, který po vyjmutí z krabice bude ihned připraven zpřístupnit hraní komukoliv, ve vší pohodlnosti a po dlouhý čas.

Jak už jste viděli ve videu a obrázku výše, ovladač je kruhový, disponuje také analogovou páčkou a jeho největší devizou je upravitelnost. Jak sami zástupci Sony uvádí, každý hráč si může upravit vše podle toho, jak mu bude vyhovovat a díky kruhovému tvaru natočit ovladač dle potřeb, v četně umístění analogu. Jednotlivá tlačítka mají hned několik podob, lze je všemožným způsobem kombinovat a osazovat je malými plastovými piny se značkami jednotlivých ovládacích prvků. Tlačítka mohou být menší, trojúhelníková a dokonce i společná pro stisk dvou prvků najednou. Měnit lze také vzdálenost analogu a podobu páčky, resp. jejího zakončení, což jen podtrhuje vysokou míru upravitelnosti a univerzálnosti použití. Co je rovněž důležité, jeden kruhový ovladač může fungovat v páru s druhým, a k tomu ještě s jedním DualSensem, takže může dojít buďto k vytvoření dalších kombinací, protože se ovladače budou tvářit jako jeden, nebo zapojení druhého hráče, který do hry přirozeně vstoupí, například v některé složité pasáži. Co víc, Project Leonardo nabídne i čtyři 3,5mm AUX porty pro připojení dalších externích přepínačů a third-party ovladačů, čímž se opět zvyšují možnosti použití a šance, že konfigurace bude vhodná pro kohokoliv.

„Project Leonardo je součástí rodiny produktů PS5 a vychází ze stejného konceptu. Inspirovali jsme se myšlenkou, aby si všichni hráči užívali svět PlayStationu společně,“ řekl na konto nového ovladače jeho designér So Morimoto. Prozradil, že jeho tým testoval více než 30 různých konceptů a diskutoval nad jeho použitím s odborníky i hráči, než byla Sony schopná přijít s finálním návrhem. Ten nad rámec uvedených detailů disponuje plochou základnou, takže není nutné ovladač držet v ruce, ale lze ho položit na jakoukoliv desku či stoleček, případně jej standardizovaným systémem AMPS kamkoliv přimontovat. Důležitou součástí je pak i software, který se bude starat o nastavení a fungování všech zvolených konfigurací, zahrnující možnost kompletního přemapování ovládacích prvků nebo vytváření profilů. Celkově si hráč může vytvořit až tři schémata rozložení ovládání a libovolně mezi nimi přepínat tlačítkem přímo na ovladači.

„Project Leonardo je momentálně ve vývoji a pokračujeme ve sbírání cenné zpětné vazby od komunity. Rádi bychom poděkovali všem organizacím a odborníkům na přístupnost, kteří nás v tomto úsilí podporují,“ napsal na závěr Hideaki Nišino. Díky pak samozřejmě vyjádřil i členům komunity, kteří se zasadili o větší přístupnost ve hrách a potvrdil, že je pro Sony velkou ctí vytvářet produkty, které lépe slouží potřebám hráčů. Další informace, včetně dalších funkcí nebo data uvedení na trh přinese Sony později.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru