Herní divize společnosti Sony plánuje investice, jež by posílily její aktivity v oblasti osobních počítačů, mobilních zařízení a live služeb. Je také možné, že se rozšíří i filmová či seriálová produkce. V rozhovoru pro agenturu Reuters to uvedl šéf PlayStation Studios Hermen Hulst. Dále také upřesnil dobu, po jakou hry vydávané pod hlavičkou Sony, zůstanou exkluzivní pro PlayStation, než se objeví na PC.
„Další investice pro expanzi v oblasti počítačů, mobilů a live servisu jsou rozhodně možností,“ sdělil Hulst bez bližších podrobností. Tím však nastínil ambiciózní plány Sony, které v uplynulých měsících uskutečnilo akvizici studia Bungie, tvůrců multiplayerové série Destiny. A na konci srpna pak částečně odkoupilo podíl ve vývojářské společnosti FromSoftware, která stojí za vznikem hitů Elden Ring či Dark Souls.
Hulst se vyjádřil právě k investici do druhé zmíněné firmy. „Především by se mělo myslet na spolupráci ohledně vývoje her, ale v PlayStation Productions nevylučujeme ani průzkum dalších příležitostí,“ řekl. Jelikož PlayStation Productions má na starosti filmovou a televizní produkci, tak se vyrojila spekulace, že by se Sony mohlo pokusit také o adaptaci některé značky od japonských vývojářů.
Možné to je. V posledních letech tento technologický a multimediální gigant produkuje na plátně stále více svých franšíz. Snímek Uncharted mu celosvětově vydělal více než čtyři sta milionů dolarů (v přepočtu přes 9,8 miliardy korun). Velká očekávání jsou také od chystaného seriálu The Last of Us, který bude uveden v příštím roce na HBO. Pracuje se také na filmech Gran Turismo a Ghost of Tsushima. Dále pak pro Amazon Prime Video se vyvíjí seriál God of War a Netflix točí Horizon Zero Dawn.
Také analytici očekávají, že Sony zvýší podíl svých investic. Vzhledem k vývoji současného herního byznysu to je podle nich logické. „Myslím, že získají ještě další studia,“ řekl Reuters zakladatel poradenské společnosti Kantan Games Serkan Toto.
Hermen Hulst poskytl rozhovor i youtuberovi Julienu Chièzeovi. V něm se mimo jiné zmínil o době, po kterou first party tituly Sony zůstanou exkluzivní na konzolích. „Myslím, že v budoucnu bude odstup mezi vydáním hry na PlayStationu a PC minimálně jeden rok, možná s výjimkou titulů pro live služby,“ uvedl. Podle něj se totiž k tomuto typu her musí přistupovat trochu jinak. „Potřebují silnou komunitu a zapojení hráčů od okamžiku uvedení na trh,“ vysvětlil šéf PlayStation Studios. Dodal, že tedy v tomto případě budou vydání na různých platformách totožná, či alespoň přibližná.
V rozhovoru pro magazín Axios ale Hulst zdůraznil, že snahy Sony na poli live service her nepůjdou na úkor příběhových her titulů jednoho hráče, kterými je PlayStation známý. Ví, že na tomto poli mají velmi silné zastoupení i historii, a nechtějí se ho vzdát. Přesto Sony plánuje do konce března 2026 vydat celkem 12 live service her, což je opravdu hodně.
Možná největším překvapením je ale slíbená přetrvávající podpora starší konzole PS4. Sony už dřív zaskočila některé hráče, když na dosluhující systém poslala některé z titulů, které původně fanoušci považovali za next-gen exkluzivity. Ale tomu není konec a mohou se objevit další, naznačil Hermen Hulst. „Rozhodně nechceme zapomenout na miliony aktivních hráčů na PS4 a chceme se ujistit, že budou mít také skvělé hry,“ uvedl šéf PlayStation Studios s tím, že ovšem jednotlivé tituly budou posuzovat případ od případu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jak z Hulsta tak Ryana se mi dělá čim dál tim víc špatně. Ta změna celkovýho chování Sony po odchodu Laydena je až neuvěřitelně obrovská. To už v Sony zapomněli co udělalo z PS4 to co byla? Najednou tu jsou šílený počty live-serivce her, jako by Sony těm hrám sama nevěřila a jen čekala, že se třeba dvě nebo tři z toho uchytí. I 3 roky po vydání PS5 vydávat cross-gen tituly a stát si za názorem, že ty hry to neomezuje i když všichní víme, že to neni pravda. Nehledě na to, že kdyby se drželi zajetých kolejí tak příští rok má vycházet PS5 Pro jenže tou dobou budou ještě vycházet hry na PS4, která byla slabá už v roce 2016. Nesmyslný remaky a remastery pár let starých her. Prakticky nulová komunikace s hráčema. Momentálně dokonce žádný potvrzený first-party hry pro příští rok. Máme akorát Wolverina, Spider Mana a Factions 2. Všechno bez datumu vydání i nějakých pořádných záběrů. Jak jsem s nadšením hltal minulou generaci a s radostí běžel pro PS5, tak se teď probouzim s neskutečnou deziluzí…
P.S.: Nazdar Tome! Veľký fanúšik aktuálneho SCORE.
P.S.: Ahoj, romando! Díky, tohle si přečíst, potěší kdekoliv! 🙂