branding
Sony měla snížit odhad počtu nově vyrobených konzolí PS5

Sony měla snížit odhad počtu vyrobených konzolí PS5

Výhled do března 2022 je o milion nižší. Kvůli čipové krizi se nepodaří naplnit stanovené cíle

Zdroj: Sony
11. 11. 2021

Pokud stále čekáte na dodání předobjednané konzole PS5, nemáme pro vás příliš dobrou zprávu. Tváří v tvář pokračující čipové krizi totiž měla podle informací Bloombergu snížit společnost Sony svůj odhad v počtu nově vyrobených kusů konzole a nezdá se tudíž, že by se svět vracel do normálu. Sony počítala s tím, že do března 2022 dokáže vyrobit 16 milionů konzolí PS5 bez bližšího rozdělení, zda má jít o verzi s mechanikou, či bez ní. Číslo je ale nyní o jeden milion kusů nižší a zdá se, že plán vyrobit celkově 14,8 milionů kusů do zmiňovaného termínu, zřejmě nebude možné splnit.

Důležité je nicméně upozornit, že Bloomberg se v tuto chvíli opírá o neoficiální zdroje, které si nepřály být jmenovány. Hlavním problémem, který stojí v cestě za plněním dříve stanovených plánů, má být logistika a rovněž nedostatek konkrétních součástí. Ostatně, v podobném duchu komentoval současný stav také technický ředitel Hiroki Totoki během rozpravy s investory koncem minulého měsíce. Už prodeje ve čtvrtletí, které končilo měsícem září, byly slabší, než Sony očekávala a Totoki varoval, že jakékoliv další vlny pandemie koronaviru mohou mít přímé dopady na dodávky komponent. Nepříznivá předpověď se proto má podle Bloombergu začít v těchto dnech naplňovat a je patrně jen otázkou času, než Sony zveřejní při vhodné příležitosti vlastní stanovisko.

Důležité je také připomenout, že ačkoliv se PS5 stala v červenci letošního roku nejrychleji prodávanou konzolí od Sony v celé její historii, tempo prodeje nových kusů začínají zaostávat za tempem, které stanovil PlayStation 4. To je právě dáno tím, že postupně dochází volné kusy, resp. již nestíhají z výrobních linek sjíždět nové a po úctyhodném nástupu má podle tvrzení Bloombergu přijít viditelný pokles. V dnešní době se navíc nedá příliš plánovat a přesněji odhadovat, takže začíná být čím dál tím častější, že velké společnosti – zvlášť ty, které jsou závislé na dodávkách komponent převážně z asijských zemí – začínají od prognóz upouštět a soustředí se jen na to, co jim dennodenně se měnící situace přinese.

Není to ale samozřejmě pouze Sony – snížení objemu vyrobených konzolí oznámilo minulý týden i Nintendo a v noci ze středy na čtvrtek jsme se rovněž dozvěděli o odkladu vydání Steam Decku od Valve. Ve všech případech zaznívá to samé – nejsou komponenty a není jisté, kdy se situace narovná. A problém se nakonec začíná dotýkat i vývojářů či vydavatelů her, kteří sledují úbytek zájmu o verze svých titulů určených pro konkrétní platformy. Nejmenovaný přední japonský vydavatel měl podle Bloombergu vyjádřit své rozčarování nad tím, že zatímco hráči dříve kupovali verze pro PS5, nyní postupně přechází k nákupu PC edic, což s sebou logicky přináší celkové pootočení trhu a dalekosáhlejší dopady pro současnou konzolovou generaci, než se mohlo zprvu zdát.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru