branding
Sony kupuje Housemarque, autory Resogunu a Returnalu

Sony kupuje Housemarque, autory Resogunu a Returnalu

Finský tým se 100 vývojáři už je součástí PlayStation Studios. Akvizice zajišťuje budoucnost

Zdroj: Sony
29. 6. 2021

Společnost Sony před krátkou chvílí oznámila akvizici finského studia Housemarque, které se v uplynulých letech podepsalo pod hry jako Super Stardust, Dead Nation, Resogun či v nedávné době Returnal. Studio čítá přibližně stovku zaměstnanců a stává se sedmnáctým subjektem pod hlavičkou PlayStation Studios. Ředitel interních studií Sony Hermen Hulst vítá zkušený do rodiny a vyjadřuje potěšení nad budoucností, kterou tento svazek přinese. Zakladatel studia Housemarque Ilari Kuittinen ve svém prohlášení podtrhuje, že japonská společnost byla silným partnerem takřka po celou dobu bezmála 30leté historie studia a i on pevně věří, že akvizice dodá jeho týmu jistotu a umožní vyvíjet další nápadité tituly.

Zdroj: Sony

„Dnes s velkým potěšením vítám nového člena rodiny PlayStation Studios. Jsem příznivcem studia Housemarque už od jeho počátků, kdy fanouškům PlayStation představilo hru Super Stardust HD,“ uvedl Hermen Hulst na blogu PlayStationu. Hned vzápětí připomněl úspěch roguelite akce Returnal, která podle jeho slov dokázala, že mají finští vývojáři silnou vizi a jsou schopní přinášet nové nezapomenutelné hry, které mají silný ohlas u komunity hráčů na PlayStationu. „Tento přírůstek posiluje celkovou tvůrčí sílu PlayStation Studios a nemohu se dočkat, co Housemarque v budoucnu přinese,“ dodává Hulst.

Vstup do skupiny interních studií Sony vnímá Ilari Kuittinen pozitivně i s ohledem na Finsko a region Skandinávie jako takový, kde Housemarque platí za jedno z nejstarších studií.

Ilari Kuittinen rovněž nešetří chválou a také on připomíná, že velká část produkce produkce byla exkluzivně spojena s konzolí PlayStation. „Dnešek je pro Housemarque velkým dnem, na který se čekalo více než 26 let. Jsme nadšení, že se konečně můžeme připojit k PlayStation Studios […], získáváme jasnou budoucnost a stabilitu s příležitostí pokračovat v realizaci našich nápadů zaměřených na hratelnost a zároveň pokračovat s experimenty stran nových metod vyprávění příběhu,“ říká zakladatel finského studia. Vstup do skupiny interních studií Sony pak vnímá pozitivně i s ohledem na Finsko a region Skandinávie jako takový, kde Housemarque platí za jedno z nejstarších studií. Kuittinen nicméně myslí i na fanoušky a vysvětluje, že se pro ně nic nezmění: „Lidé, kteří tvoří Housemarque, jsou sami hráči a vyrostli z potřeby zdokonalovat a piplat se s aspekty her. S podporou společnosti Sony a její rodiny studií, můžeme růst dál a ukázat, co všechno dokážeme.“

Studio Housemarque bylo založeno v roce 1995 v Helsinkách a svůj první titul vydalo už o rok později. Super Stardust, který vyšel původně pro Amigu a DOS, se ale o deset let později zalíbil právě Sony, což vyústilo ve vydání Super Stardust HD v roce 2007 exkluzivně pro PlayStation 3. Od té doby – až na výjimku v podobě multiplatformní hry Outland – vycházely všechny další hry od Housemarque výhradně na PlayStationu, takže aktuálně oznámené spojení dává smysl a není vlastně žádným velkým překvapením. Se zařazením finského studia pod hlavičku PlayStation Studios stoupá počet interních týmů formálně na číslovku 17, sluší se ale podotknout, že například studio v Malajsii zatím nemá na svém kontě žádný titul a Japan Studio prošlo v poslední době značným zeštíhlením a umrtvením většiny vlastních vývojářských aktivit.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru