branding
Sony chce s hrami expandovat na PC, mobily i do cloudu

Sony chce s hrami expandovat na PC, mobily i do cloudu

CEO společnosti potvrdil trvající zájem. Herní předplatné vnímá jinak než seriálové a filmové

Zdroj: Norges Bank Investment Management
24. 1. 2024

Generální ředitel společnosti Sony Keničiro Jošida byl hostem pořadu In Good Company norského filantropa Nicolaie Tangena, kde odpovídal na řadu otázek týkajících se chodu společnosti, její strategie a obchodním modelům jednotlivých větví. Přirozeně došlo také na videohry a dotazy týkající se nejen postupného rozšiřování vlivu PlayStationu, ale také postoje k předplatitelským službám nebo hrám obecně z pohledu samotného Jošidy. Nejvíce rezonuje odpověď týkající se snah Sony dostat své hry i mimo PlayStation, Jošida se nicméně snažil také vystihnout rozdíl mezi předplatným her a seriálů či filmů, kde patrně vystihnul obecný pohled Sony a rozdíl mezi tím, jak předplatné vnímá v porovnání s Microsoftem.

Celé video je pro přehlednost rozdělené na kapitoly, takže to důležité z herního hlediska začíná v čase 12:14, tedy v kapitole nazvané jednoduše Gaming. Jošida dostal od Tangena otázku, jak nahlíží na budoucnost her a odpovídal právě v tom smyslu, že patrně nezůstanou jen na jednom herním zařízení, z pohledu Sony tedy na PlayStationu. „Ačkoliv zůstává PlayStation naším klíčovým produktem, rozšíříme zážitky z her na PC, mobilní zařízení a do cloudu,“ uvedl Jošida. To první se už začíná ve velkém projevovat, uplynulé roky vužili lidé ze Sony k tomu, aby některé starší tituly z PlayStationu převedli na PC, a ačkoliv nedávno uniklá čísla naznačila, že by se PC verzím mohlo dařit lépe, iniciativa pokračuje a na dohled jsou další tituly. Co se týče mobilních zařízení, sama Sony není ve smyslu onoho „přenášení zážitků“ příliš aktivní, shodou okolností dnes jsme vás ale informovali o datu vydání mobilní verze Death Stranding, který Sony vydávala.

Posledním místem, který chce Sony postupně budovat pro hry, je cloud, což se už začíná ve větší míře dít, ale prozatím ne tak aktivně, aby se dalo mluvit o konkurenci Microsoftu. Existuje už nicméně celá plejáda her, která je z ekosystému PlayStationu dostupná i v cloudové verzi, většinou ale nejde o novinky a někdy si sama Sony hází klacky pod nohy. Příkladem může být handheld Portal, který jsme shodou okolností včera hodnotili, a který od svého uvedení nenabízí možnost v rámci předplatného PS Plus cloudové hraní uplatnit. Vše pak jde ruku v ruce s dostupností her skrze předplatné, které však Jošida vnímá úplně jinak, než jak je neoficiálně prezentován Game Pass. Zatímco službě od Microsoftu se přezdívá „herní Netflix“ a zástupci společnosti vyzdvihují možnost rychle vyzkoušet celou řadu titulů bez nutnosti za ně jednotlivě platit, případně ve spojitosti s cloudem také stahovat a instalovat, Sony je už tradičně rezervovanější.

Hlavní rozdíl je podle CEO Sony v tom, že podle dat společnosti mají lidé většinou rozehranou jenom jednu hru, takže mít před sebou nabídku typu „sněz, kolik chceš“ nemusí být tak výhodné jako v porovnání s video službami. „Budeme mít proto vybalancovanou, hybridní službu v rámci PlayStation Network, tedy předplatné, stejně jako obsah, za který platíte jednotlivě,“ dodal Jošida. Zdá se tedy, že skutečně žádné větší změny na tomto poli nemůžeme v tuto chvíli očekávat, rozhodně by ale stálo za úvahu, zda například celosvětově nezpřístupnit cloudové hraní na PC – v Česku stále není podporováno hraní PS5 her – případně rozšířit nabídku alespoň o větší procento starších titulů. Sony nicméně činí kroky rozvážně a s Microsoftem soupeřit nechce. Jošida je nicméně za konkurenci rád, protože věří, že jedině konkurenční prostředí bude mít za následek postupný růst celého odvětví a odlišných možností pro hráče.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru