Vedoucí vývoje a hlavní designér Sonic Frontiers Morio Kišimoto se na svém Twitteru krátce vyjádřil ohledně vydání nejnovějšího Sonicova dobrodružství, které připadlo na 8. listopadu. Vedle samotného vydání se trochu dotkl i budoucnosti titulu, jenž je přes nespokojenost některých hráčů všeobecně velice dobře přijímán v uživatelských i řadě novinářských recenzích. Podle Kišimota ovšem není současná hra zcela finální.
発売日から忙しくて、ご連絡が出来なくてゴメンナサイ。発売日を迎え、無事に皆さんのもとに届いているようなので安心しました。評論家の方々や皆さんのご意見はチェックしています。ご指摘の通り、まだまだ至らないところは課題として、これを世界規模のプレイテストとして真摯に受け止めます。
— Morio Kishimoto (@moq_46) November 11, 2022
Kišimoto byl velice stručný, což ostatně sám vysvětlil svou zaneprázdněností právě kvůli vydání hry, předtím ovšem na Twitteru pravidelně přispíval a v podstatě odpočítával zbývající dny. „Omlouvám se, že jsem byl ode dne vydání tak zaneprázdněn, a tak jsem vás nemohl kontaktovat. S úlevou jsem se dozvěděl, že datum vydání už je za námi a že se k vám všem hra dostala v pořádku. Prověřujeme názory kritiků a vás všech. Jak jste upozornili, máme před sebou ještě dlouhou cestu a budeme to brát vážně jako globální playtest,“ stojí v příspěvku, pokud můžeme věřit automatickému překladu, neboť Kišimoto píše i na Twitteru zásadně v japonštině.
Máme před sebou ještě dlouhou cestu a budeme to brát vážně jako globální playtest.
Vyjádření, že se jedná o jakýsi playtest může na první pohled působit poněkud nešťastně, neboť tím nemá být myšleno, že by hra v současnosti nebyla plnohodnotná a hotová, ačkoli se zde samozřejmě najdou chyby a nedostatky. Ve skutečnosti je řeč o možném vylepšování a rozšiřování hry do budoucna. Sonic Frontiers výrazně vybočuje, ačkoli celá série čítá mnoho her, které už v minulosti zkoušely nejrůznější experimenty. Ani s 3D světem se Sonic samozřejmě nesetkává poprvé, neboť jich vyšla za ty roky celá řada (například Sonic Colors z roku 2010, Sonic Adventure a Sonic Adventures 2 z let 1998 a 2001 nebo Sonic Generations z roku 2011), nicméně Frontiers se pokusilo o větší změnu, než na jakou byli dosud hráči zvyklí. Důvodem je především otevřený svět, jenž dostal název „Open Zone“.
Frontics nemá držet Sonica na místě, ale má zamířit směrem k evoluci.
Sám Kišimoto v posledních tweetech před vydáním hry připomínal a zdůrazňoval, že Sonic Frontiers má být milníkem v rámci celé série her s oblíbeným rychloježkem. „Můžete se stát svědky historie a být u toho. Tohle si nemůžete nechat ujít,“ napsal 7. listopadu, tedy den před vydáním hry. Ještě den předtím reagoval i na první novinářské recenze, k nimž poznamenal, že Frontiers nemá držet Sonica na místě, ale má zamířit směrem k evoluci i za cenu rizika. To riziko na sebe před pěti lety vzal právě sám Kišimoto, když se pustil do vedení celého projektu. Vzhledem k tomu, že touto hrou ona evoluce teprve začala, je zřejmé, že se dočkáme dalších dílů, ovšem poznámka s playtestem a ona „dlouhá cesta“ naznačuje, že se současná hra ještě dočká jiného obsahu než jen oprav a drobných úprav.
Ve večerních hodinách nakonec Kišimoto přiložil ještě jeden tweet, v němž poděkoval za komentáře a zpětnou vazbu pod tím předešlým: „Vaše komentáře mě povzbudily! Je mi velkou ctí, že se tato práce tolika z vás líbí! Po více než deseti letech mých pokusů a omylů se mi konečně podařilo toto dílo vytvořit. Open Zone je plné možností. Hry se Sonicem budou stále zajímavější. Budu pokračovat v překonávání výzev na vyšší úrovni.“ Co přesně však měl Kišimoto na mysli oním playtestem se snad dřív nebo později dozvíme, celkově se ale zatím zdá, že nová Sonicova pouť dle ohlasů fanoušků odstartovala na výbornou, ačkoli těmto názorům odporují některé recenze. Inu, jak se Sonic Frontiers líbilo nám se ostatně můžete podívat v přiloženém streamu a brzy v recenzi.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.