Halloween je za dveřmi a této události rádi využívají i vývojáři a vydavatelé videoher. Nejenže se při této příležitosti koná řada tématických akcí v už existujících virtuálních světech, ale na 31. října také každoročně připadá vydávání mnoha strašidelných her. Letos v tomto termínu debutuje třeba odlehčený Luigi’s Mansion 3 pro Switch, ale já bych vám chtěl připomenout skutečný horor. Titul Song of Horror jsme si už na Vortexu představovali, ale protože jeho vydání se kvapem blíží, určitě byste ho měli minimálně po očku sledovat. Jeho autoři slibují, že budou každého hráče strašit jinak a sází na definitivní smrt ve hře, po níž se musíte ujmou jiného hrdiny. Zdá se přitom, že novinka by se mohla trefit do vkusu především milovníkům klasických 3rd person survival hororů, kteří už mohou být trochu unavení ze záplavy psychologických first person duchařin.
Zdejší nadpřirozené síly ovládá umělá inteligence, která má reagovat na hráčův styl hry a přizpůsobovat se mu.
Vývojáři nemají malé ambice. Lákají fanoušky na 13 různých postav s odlišným pohledem na události a adaptivní umělou inteligenci. Song of Horror v tuto chvílí míří jen na PC a objeví se na Steamu. Paranormální příběh vypráví o slavném spisovateli, který zmizel i s celou svou rodinou. Hráč se ujme jednoho z hrdinů a snaží se záhadě přijít na kloub. Když ovšem postava přijde o život, je ztracená a vyšetřování se ujímá další hrdina. Může sice pokračovat v započaté práci, ale jeho perspektiva a pochopení zjištěných skutečností nebude stejná, připomínají autoři. Zdejší nadpřirozené síly přitom ovládá umělá inteligence, která má reagovat na hráčův styl hry a přizpůsobovat se mu.
Podle vývojářů zlo sleduje hráče a “odpovídá” na jeho podněty. Na druhé straně ale studio Protocol Games tvrdí, že i když uděláte dvakrát stejnou věc, umělá inteligence na ni bude reagovat pokaždé různě. Zakladatel týmu Carlos Grupeli vypráví, že jde o tak propracovaný mechanismus, že i když během testování hráli Song of Horror přibližně 400x, přesto je stále dokázala umělá inteligence vyděsit. Hra se nemá spoléhat na skripty a chce být nevyzpytatelná. Každý z potenciálních hrdinů má být přitom unikátní a má mít jiný vztah k příběhu i dalším postavám. Akce předchůdce také ovlivňují následovníky, pokud první postava zemře.
Žádné dva průchody hrou prý nebudou stejné, tvrdí studio. Autoři se podle svých slov nechali ovlivnit slavnými spisovateli, mezi něž patří Edgar Allan Poe, Howard Phillips Lovecraft nebo Montague Rhodes James. Napětí se tu má díky nepředvídatelnosti zla budovat přirozeně a vývojáři sází i na tradiční adventurní prvky. Některá z postav bude mít lepší předpoklady právě k pochopení zdejších událostí, jiná zase bude obratnější v boji s nadpřirozenými silami.
Hra bude rozdělena do několika kapitol, přičemž první dvě budou k dispozici právě 31. října a další mají následovat. Protocol Games slibují svěží přístup k survival hororu a svět, který se neustále přizpůsobuje. Studio sídlí v Madridu a na Song of Horror pracuje od roku 2014. Jeho autoři se do vývoje pustili hned po škole a jak sami říkají, milují hororové klasiky jako Resident Evil, Silent Hill nebo Fatal Frame. A odtud se vzal i nápad na jejich vlastní prvotinu. Za těch uplynulých pět let se přitom titul hodně proměnil, zdůrazňují. Každá z postav dostala například sadu vlastních schopností, aby nepůsobily stejně. Znamenalo to současně ale nutnost vše stále předělávat a vracet se na začátek. Sami dnes říkají, že to bylo jako vyvinou dvě hry namísto jedné.
Vyvinout umělou inteligenci prý bylo těžké, ale autorům to přišlo efektivnější než skripty, které jsou jednoduché na implementaci, ale nemusí z hlediska snahy vyděsit hráče fungovat očekávaným způsobem.
Už od počátku naopak autoři chtěli, aby se hráč cítil víceméně bezbranný a aby byl ve hře nějak přítomný systém permadeath. Postavy tu proto nemají zbraně a musí se “bránit” svým důvtipem. Smrt tu je i není konečná. Přijdete sice o jednu z unikátních postav, ale nemusí to být definitivní konec. Samotný tým říká, že v podstatě má další hrdiny namísto životů. Podobně se to má se strašením. Vyvinout umělou inteligenci prý bylo těžké, ale autorům to přišlo efektivnější než skripty, které jsou jednoduché na implementaci, ale nemusí z hlediska snahy vyděsit hráče fungovat očekávaným způsobem, nebo časem přestanou zabírat. Ať už budeme utíkat, nebo se schovávat, nikde se nemáme cítit v bezpečí.
Úvod Song of Horror se má na Steamu prodávat za 8 eur, season pass zahrnující epizody 2 až 5 pak za 22 eur. Druhá část bude, jak už bylo řečeno, k dispozici společně s úvodem. Třetí přijde v prosinci, čtvrtá má dorazit v lednu a pátá v březnu. Každá epizoda má také nabídnout unikátní a odlišnou kulisu. Dohromady má příběh zabrat okolo 20 hodin, což zní velmi slušně. Hru vydává společnost Raiser Games a my můžeme závěrem jen doufat, že se povede a časem se snad probojuje i na konzole, jak původně vývojáři uvažovali.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.