Včera jsme vás informovali, že slovenská tahová strategie Secret War situovaná do druhé světové války se přejmenovala na Forgotten but unbroken. Nyní vám můžeme exkluzivně odhalit, že hra dostane český dabing, který se bude natáčet v Praze na Barrandově. Autoři zatím nechtějí prozradit, kdo se na něm bude podílet, ale má jít o zvučná jména, naznačil Branislav Guláš ze studia Centurion Developments, který projekt vede. Dabing by se měl začít brzy natáčet a zanedlouho bychom se měli dozvědět další podrobnosti.
Slovenský dabing autoři nechystají. A důvodů k tomuto rozhodnutí mají hned několik. “Čeština a slovenčina sú stále bratské jazyky. Áno niekto môže argumentovať, že v Čechách nová generácia po slovensky už moc nerozumie. Stalo sa to aj mne, keď som bol na týždennej návšteve Prahy pred cca 20 rokmi. Už vtedy mala mladá generácia dosť problém porozumieť niektorým slovám,“ vzpomíná Branislav Guláš. “Dnes bude táto situácia asi ešte horšia. Na Slovensku však češtine stále dobre rozumieme. Veľa filmov totiž stále beží v českom dabingu, a preto sa tá znalosť jazyka tak nejak neustále udržuje. Čiže češtine budú rozumieť aj Češi aj Slováci. Pri slovenčine ale je riziko, že jej mnoho Čechov rozumieť nebude,” myslí si Branislav.
Dělat český i slovenský dabing podle něj nedává smysl. “Jednak sú to zase náklady navyše. Ale jednak aj preto, lebo my na Slovensku, čo sa týka hereckého/herného dabingu nemáme také ikony, aké máte v Čechách. Dabéri od vás majú značné skúsenosti aj s dabingom hier a sú bez debaty v hráčskom prostredí tak nejak legendy,” uzavřel Branislav Guláš s tím, že s českými herci se dalo dobře dohodnout také na ceně.
Forgotten but unbroken je taktická tahová hra, kterou samotní autoři přirovnávají k titulům jako XCOM nebo Silent Storm. Vývojáři chtějí vyprávět příběhy skutečných zapomenutých hrdinů druhé světové války, kteří se účastnili utajených misí, o nichž většina lidí neví, nebo se o ně přinejmenším nezajímá. A možná se v ní podíváme vedle Slovenska i do Prahy.
Více podrobností o hře najdete v našem starším článku nebo v našem archivu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak proč nedabují některé postavy po slovenski? Prostě mix.
A ještě, Jarda Moewald umí slovensky mluvit…. 😀 Ať nadabuje něco….
Zatímco Xcom sází na management základny a náhodné generování v taktické části , Silent Storm byly jen pospojované mise bez hlubšího managementu ,kde hodně hratelnosti přidávala i skutečnost , že se nikdo historie moc pevně nedržel takže bojové robotické obleky dokázaly změnit pravidla hry v tu pravou chvíli ,kdy se do hry začala vkrádat nuda .
Unikátnost žoldáků v Jagged Aliance také hrála do karet hratelnosti .Docela bych se bál že důraz na historické mise bude celkem limitovat pokud se nepřidá volba co by , kdyby …..
Stejně bych si ale dnes nejraději zahrál RTS ve stylu Sudden Strike ( 1-2 )