Když společnost Disney kupovala v roce 2012 Lucasfilm, panovaly velké obavy o herní divizi známou jako LucasArts. Ještě před akvizicí, která stála Disney přes 4 miliardy dolarů, totiž docházelo ke snižování počtu zaměstnanců a nezdálo se, že by s novým majitelem měla přijít také nová éra interního vývoje dalších titulů, navazujících na velmi bohatou minulost. Slavná pobočka LucasArts se tak stala pouze subjektem dohlížejícím na licencování vlastněných značek third party vývojářům a tahle situace se zřejmě nezmění ani v roce 2021. Přesto ale Disney činí krok s obrovským nádechem nostalgie, když revitalizuje původní značku Lucasfilm Games, jak herní část filmové společnosti pojmenoval sám George Lucas v roce 1982. Od této chvíle budeme ikonické logo vídat u všech titulů, které vychází ze světa Hvězdných válek a je jen otázkou, zda rozhodnutí Disney předznamenává něco ještě většího.
„Jsme nadšení, že můžeme odhalit logo Lucasfilm Games coby identitu pro všechny budoucí hry Lucasfilmu. Jde o značku, která provází bohatý katalog videoher a nyní se stává i důležitým bodem naší budoucnosti,“ uvádí zástupci Disney na portálu StarWars.com. Aby podtrhli důležitost a význam Lucasfilm Games, spustili oficiální kanály na Twitteru a Facebooku s příslibem, že právě zde se budou objevovat všechny důležité informace o nadcházejících hrách. „Můžete se také podívat na speciální koláž oslavující historii her od Lucasfilmu,“ láká Disney a nabízí pohled na záběry z několika posledních her z univerza Hvězdných válek, případně titulů, které s ním byly spojeny prostřednictvím speciálních přídavků, jako tomu bylo například u The Sims či Fortnitu.
Bohužel se v tuto chvíli nezdá, že by společnost Disney plánovala něco víc, než změnu identity, a to vzhledem k několika zmínkách o trvajícím licenčním partnerství s vývojáři třetích stran. Nejsilnější pouto pojí Lucasfilm s lidmi z Electronic Arts, kteří získali desetiletou exkluzivní smlouvu v roce 2013, ale nedá se mluvit o tom, že by fanoušky zasypali množstvím titulů. Naopak se objevovaly kritické poznámky, že Electronic Arts vývoj her ze světa Hvězdných válek brzdí a neví si s licencí rady, což se částečně změnilo po vydání Star Wars Jedi: Fallen Order a nedávných Star Wars: Squadrons. Jak navíc uvedli zástupci Disney v roce 2019, se vztahem s EA jsou spokojeni a budeme muset počkat ještě další dva roky, než by potenciálně mohlo dojít k nějakému posunu. Zároveň neplatí, že nikdo z jiných vývojářů nemůže na licenci dosáhnout – studio Traveller’s Tales chystá další Lego hru – The Skywalker Saga – a v minulosti se o značku mohli otřít například i lidé z Avalanche Software ve svém Disney Infinity nebo Mojang prostřednictvím balíčku skinů pro Minecraft.
Engine SCUMM se stal synonymem slavné éry adventur od Indiana Jonese, přes Monkey Island, až po Day of the Tentacle, na které navázala éra simulací a prvních her ze světa Hvězdných válek.
Co se týče původní divize Lucasfilm Games, jak už bylo uvedeno v úvodu, o její vznik se postaral George Lucas v roce 1982. Mezi první hry patřily tituly jako Ballblazer, Rescue on Fractalus!, Habitat či Maniac Mansion. V roce 1990 pak byla divize přejmenována na LucasArts a ve smyslu popularity dosáhla svého prvního vrcholu. Engine SCUMM se stal synonymem slavné éry adventur od Indiana Jonese, přes Monkey Island, až po Day of the Tentacle, na které navázala éra simulací a prvních her ze světa Hvězdných válek. Posledním titulem přímo od LucasArts mělo být Star Wars 1313, projekt byl ale zrušen v době, kdy Lucasfilm získala Disney a nyní měla pobočka přibližně 10 zaměstnanců, kteří dohlíželi na licence.
Vedle připravované hry LEGO Star Wars: The Skywalker Saga však nejsou oznámeny žádné další tituly, byť se spekuluje o možném pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order. Vývojáři z EA o hře mluvili jako o začátku nové série, šlo však pouze o náznak, který dosud nepodpořilo žádné oficiální stanovisko. Dá se však očekávat, že po kladném přijetí této hry, stejně jako Star Wars: Squadrons, bude chtít EA pokračovat s trochu větším zápalem, než doposud a doufáme, že na žádné další rušení slibných projektů nedojde. I v tomhle ohledu se totiž v EA dost činili a za své v průběhu let vzaly projekty Yuma od Visceral Games, Ragtag coby domnělé pokračování vývoje Star Wars 1313 rovněž od Visceral Games, dále projekt Orca od EA Vancouver nebo domnělý spin-off Battlefrontu projekt Viking.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.