Když byl v létě předčasně odhalen a posléze oficiálně představen nový titul s King Kongem v hlavní roli, hráče a fanoušky příliš nenadchl. První uniklé obrázky nevypadaly zrovna lichotivě a ani trailer nebyl přijat dvakrát pozitivně. Nyní titul konečně vyšel a rozhodně nelze říct, že by se nedočkal velké pozornosti, bohužel však ne v dobrém slova smyslu. Skull Island: Rise of Kong podle prvních reakcí aspiruje na nejhorší hru roku a stal se předmětem mnoha vtípků kolujících internetem.
Už jen to, že na novém titulu se známou značkou pracuje chilské studio IguanaBee (vedle zajímavé plošinovky MonsterBag z roku 2015 pro PlayStation Vita vyvinulo průměrně hodnocené i G.I. Joe: Operation Blackout z roku 2020) a vydává jej GameMill Entertainment, dávalo tušit, že nepůjde o nic vysokorozpočtového a že budou ambice drženy spíše na uzdě. Výsledek ovšem dle reakcí některých hráčů vyloženě „předčil jejich očekávání“. Datum vydání hra obdržela na konci srpna a nutno říct, že vzhledem k aktuálnímu přetlaku titulů, a to skutečně velkých, bylo více než odvážné. Skull Island: Rise of Kong vyšlo 17. října a bohužel se zázrakem nestalo, že by se od oznámení či posledního traileru prezentovaný produkt nějak proměnil. Jistě, ne vždy je nutné jít realistickou cestou a stylizovaná grafika by neměla být vnímána jako něco špatného, ale zde vývojáři hráče svým pojetím nepřesvědčili.
Na sociálních sítích, v recenzích na Steamu a především pak pod videi se hrou na YouTube si hráči stěžují na samotné výtvarné pojetí a zpracování King Konga, jehož výraz se už stihl stát memem. Kritizována je hratelnost, která je podle těch, kteří se do hry skutečně pustili, nezáživná a navíc průchod hrou ani zdaleka nepůsobí tak, že hrajete za mocné monstrum, ale jen za obyčejnou opici. Nepřekvapivě výtky přicházejí i na adresu technického stavu, který na tom opravdu není nejlépe a jenom z videí si lze povšimnout, že má hra výrazné problémy s ovládáním, kamerou, animacemi nebo například kolizemi. Hra se prodává za 40 dolarů, což by byla dnes přijatelná částka pro podobně velký titul, ale ne takové kvality. Objevují se i názory, že je hra vyloženě „scam“ a že by jí nikdo neměl obětovat své peníze ani z legrace. Velký úspěch slaví na internetu především cutscéna, v níž už tak špatné a nepřesvědčivé animace zničehonic doplní statický obrázek. Ostatně podívejte se sami.
Skull Island: Rise of Kong se tak zařadil do nepříliš chtěného klání o nejhorší hru letošního roku, které dosud opanovával The Lord of the Rings: Gollum, shodou okolností další titul založený na slavné značce, ale ne s dostatečným rozpočtem. Na místě je každopádně i vzpomenout na téměř 20 let starou oficiální hru podle filmu Petera Jacksona z roku 2005 – celým názvem Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie – s níž se přímo nabízelo srovnávat, ačkoli měla znatelně větší rozpočet a pečlivý dohled. Navzdory své letitosti se však hráči shodují na tom, že i z hlediska grafiky tento stařičký King Kong bez problémů obstojí nad Rise of Kong, o hratelnosti či mechanismech ani nemluvě. Zkrátka ne všechny hry mohou být kandidáty na hru roku…
Tohle si nezaslouží snad ani vyhrát titul nejhorší hra roku. Jak říkal Agraelus u Gluma se vývojáři aspoň snažili, tady splácali pár asetů, a vydali to za cenu velké hry. Možná kdyby to stálo třeba 10€, tak by nikdo nic neřekl, her takové kvality je na steamu plno, a ona by se prostě zařadila mezi ně. Nebo prostě na sebe chtěli upozornit cenou, aby získali popularitu a dosah, a pak bych tomu opravdu říkal scam.
Nechápem ako môžu dnes vznikať takéto hry. Ani takýto King Kong a ani Glum. Ja neviem, ale to tí vývojári nemajú žiadnu sebareflexiu a nevidia, že tie hry sú naozaj hrozné? :/
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.