branding
Situace v Activisionu prý děsí zájemce o práci

Situace v Activisionu prý děsí zájemce o práci

Náboráři vyzvali zaměstnance, ať nejsou při kritice společnosti tak hlasití a mluví pravdu

Zdroj: Activision Blizzard
19. 8. 2021

Nespokojenost zaměstnanců společností Activision, Blizzard a King se bez ohledu na mírné uklidnění situace nikam nevytratila. Jednotliví vývojáři se stále domáhají dříve navrhnutých změn a velké očekávání přichází také ze strany soudního řízení, které proti Activisionu povede stát Kalifornie po žalobě Úřadu pro férové pracovní podmínky. Dá se proto očekávat, že dokud nepřijde verdikt a spolu s ním i změny ve firemní kultuře, budou se pravidelně objevovat kritické komentáře ze středu jmenovaných subjektů a informace, jak aktivně vedení postupuje ve slíbených bodech nápravy. Jenže zatímco takový přístup poslouží k větší transparentnosti a z objektivního hlediska také ke zvýšené možnosti vedení reagovat a předkládat svá stanoviska, negativně se odrazí na zájmu lidí pro společnost pracovat. Potvrzovat to mají vzkazy náborářů Activisionu směrem k hlasitým zaměstnancům, aby svého vystupování zanechali a neděsili tak možné kandidáty na pracovní pozice.

O kontaktu ze strany oddělení lidských zdrojů promluvil na svém Twitteru například UI designér Valentine Powell. Tvrdí, že si všiml náborářů oslovující jednotlivé zaměstnance Acitivisionu, Blizzardu a Kingu (ABK), kteří se aktivněji prosazují za změny na pracovišti, a říkají jím, ať přestanou být tak horliví. To se mu přirozeně nelíbí a dodává, že takový přístup neschvaluje, zvlášť když se jedná o snahu učinit ABK lepším místem pro práci. „Naše požadavky se nezměnily a zároveň na ně nikdo nereagoval. Chceme dosáhnut zlepšení v našich společnostech, to ale nedokážeme sami,“ říká Powell. V komentářích podle očekávání vyjadřují Powellovi kolegové i zaměstnanci z jiných společností podporu a podivují se nad celou situací, která – pokud se zakládá na pravdě – celé věci rozhodně neprospěje.

Další, kdo o podivných praktikách náborářů mluví, je Jessica Gonzalez z Blizzardu. V odpovědi na Powellův tweet přidala screenshot domnělého vzkazu, který sama obdržela od oddělení lidských zdrojů. „Ahoj, Jessico. Pracuji v první linii coby náborář. Některé z článků, které jsi sdílela, děsí naše kandidáty,“ říká nejmenovaný zaměstnanec. Jessicu Gonzalez pak vyzývá, aby sdílela i informace o změnách, které ABK činí v boji proti toxickému pracovnímu prostředí, což podle názoru onoho náboráře Gonzalez nedělá. I to ale pochopitelně vyvolalo negativní vlnu reakcí, v nichž jednotliví diskutující nerozumí, proč HR postupuje tímto způsobem a poukazují na to, že celou situaci může zveřejnění podobných vzkazů zhoršit.

K situaci se nicméně druhá strana neozvala, bez ohledu na množství reakcí a sdílení na sociálních sítích. Není navíc zjevné, zda dochází k systematickému upozorňování zaměstnanců, nebo jde o akci jednotlivců. Na poli snah o zlepšení už vedení ABK mluvilo například o bezodkladném propouštění manažerů, kteří se dopustí přestupků proti stanovám společnosti, aktivnějším naslouchání řadovým zaměstnancům či změnách provedených přímo ve hrách. Stále však zůstávají nedořešeny hlavní body, jako je možnost řešit spory veřejně, nikoliv interní arbitráží či rovné pracovní podmínky pro lidi obou pohlaví.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru