Už v průběhu včerejšího dne bylo zřejmé, že se na konzole poprvé chystá série S.T.A.L.K.E.R. Nikoliv však pouze prostřednictvím chystaného dílu s podtitulem Heart of Chornobyl, ale skrze původní trilogii, která se už v noci na středu objevila na japonských e-shopech. Bylo tudíž na místě očekávat, že právě včerejší večerní prezentace Xbox Partner Preview přinese oficiální oznámení a bližší detaily, nakonec ale byli fanoušci potěšení tím, že kolekce S.T.A.L.K.E.R. Legends of the Zone Trilogy vyšla na PS4 a Xbox One s tím, že na konzolích nové generace je dostupná v režimu zpětné kompatibility, nikoliv v podobě nativních verzí.
Jak už jsme vás informovali v souhrnu ze včerejší akce, kolekce obsahuje díly Shadow of Chernobyl, Clear Sky a Call of Pripyat. Nákup celé trilogie se finančně velmi vyplatí, protože jednotlivé díly jsou na PlayStationu dostupné za 475 a na Xboxu za 429 korun, zatímco celá kolekce vás vyjde pouze na 859 korun na Xboxu, resp. 949 korun na PlayStationu. Máte nicméně možnost volby, pokud některý z dílů notoricky znáte a chtěli byste si zahrát třeba jen jeden z nich. Příjemné nicméně je, že kolekce i jednotlivé díly na obou konzolích zahrnují českou lokalizaci ve formě titulků, takže byste měli mít veškerý komfort třeba i pro opětovné hraní.
Protože byla kolekce odhalena na akci Microsoftu, web Xbox Wire následně přinesl bližší pohled na to, jak se ryze PCčková hra přetvářela do podoby titulu určeném pro hraní na konzolích. V první řadě je nutné vymezit, že za přípravou konzolových verzí nestojí vývojáři z GSC Game World, kteří mají momentálně plné ruce práce s dokončováním Heart of Chornobyl naplánovaného na 5. září letošního roku. Do díla se proto pustili lidé ze studia Mataboo, kteří museli řešit zejména ovládání pomocí gamepadu. Za tímto účelem podle PR manažera GSC Zachara Bocharova museli vývojáři přijít se zcela novým rozvržením ovládání, tedy nesnažit se pouze „přemapovat“ klávesnici na gamepad v domění, že vše bude bez problému fungovat.
Jako příklad uvádí Bocharov vytvoření kruhového menu pro výběr zbraní či předmětů, změnil se také způsob míření nebo pohybu v hlavní herní nabídce. Projekt však byl ve vývoji delší dobu, takže lidé z Mataboo měli dostatek času na to, aby vše odladili a připravili tak, aby neutrpěla hratelnost a unikátní atmosféra všech tří dílů. „Bez ohledu na nové datum vydání S.T.A.L.K.E.R.a 2 jsme chtěli dát hráčům možnost, vyzkoušet si trilogii už zkraje roku 2024 před tím, než skočí na pokračování,“ dodal Bocharov a podtrhnul, že je zájmem GSC uvést hráče do světa hry, nechat je prožít klíčové momenty a potkat důležité postavy. S hrami navíc pak hráči budou moci strávit více času díky podpoře modifikací skrze mod.io, kterou vývojáři plánují později zahrnout. Stane se tak patrně ve chvíli, kdy by měly dorazit updaty pro Xbox Series, resp. PlayStation 5, které přinesou grafická vylepšení a prvky, které by na starších konzolích nemusely bez problémů fungovat.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.