branding
Marathon, Šéf vývoje Marathonu odešel kvůli nevhodnému chování

Šéf vývoje Marathonu odešel kvůli nevhodnému chování

Schreier odhaluje důvod propuštění Chrise Barretta. Přišlo po nařčení jeho kolegyň

Zdroj: Sony
30. 8. 2024
Název: Marathon Vývojář: Platformy: , , Žánr:

V průběhu letošního jara byl ze studia Bungie propuštěn game director Chris Barrett vznikající akce Marathon. Okolnosti, které k propuštění vedly, nebyly veřejně nikdy komunikovány, novinář Jason Schreier nicméně přichází s vlastními zjištěními a ve svém článku publikovaném na stránkách agentury Bloomberg odkrývá řadu Barrettových incidentů, které měly vývojáři vystavit pomyslnou stopku. Barretta mělo nařknout několik jeho kolegyň za nevhodné chování na pracovišti, jmenovitě za vyzývavý přístup k níže postaveným zaměstnankyním a poukazování na své bohatství i vliv v souvislosti s nepřímými nabídkami pomoci v kariéře. Tímto způsobem mělo být obtěžováno osm žen, což měli Schreierovi potvrdit minimálně dva lidé obeznámeni s tímto případem.

Sám Barrett překvapivě reagoval na výzvu Bloombergu o komentář, což nebývá při podobných incidentech obvyklé. Ne proto, že by sami účastníci sporu nebyli ochotní o situaci mluvit, ale mnohdy jim to zpětně nedovoluje dohoda zúčastněných stran, pokud k ní už došlo a incident byl urovnán. Barrett nicméně uvádí, že podle svého pocitu jednal se svými kolegy vždy s dostatečnou dávkou respektu a podpory a nikdy neměl pocit, že by způsob jeho komunikace nebyl druhou stranou přijímán negativně. „Nikdy bych si nemyslel, že se někdo může kvůli tomu cítit nepohodlně. Pokud ale někomu naše vzájemná komunikace přišla nepříjemná, upřímně se omlouvám,“ odpověděl Barrett Bloombergu. Společnost Sony už ale takto sdílná nebyla a podle Schreiera se odmítla k celému incidentu vyjádřit. To platí také pro studio Bungie, které však ústy svého mluvčího uvedlo, že všechny podobné případy nebere na lehkou váhu, pečlivě je vyšetřuje a neváhá jednat, dojde-li ke zjištění čehokoliv závadného.

Jason Schreier pak v článku dále popisuje konkrétní Barrettovo chování, pokud se stalo tak, jak popisují jeho zdroje. Game director Marathonu a veterán, který v Bungie pracoval od roku 1999, měl vždy navázat přátelský vztah s jednou ze svých kolegyň a následně ji doslova bombardovat textovými zprávami, v nichž mělo dojít ke smazání hranice mezi profesionální a osobní komunikací. „Ženy, které Barrettovo chování nahlásily, měly uvést, že v pokračování komunikace nechtěly pokračovat, ale že se cítily špatně, protože Barrett byl mnohem výše postaven než ony,“ píše Jason Schreier. Doplňuje také, že mohl nahlédnout do přepisů komunikace, v nichž měly být zahrnuty i pozvánky ke schůzkám, ale ve snaze ochránit dotčené ženy neuvádí žádné detaily. Faktem podle novináře také je, že nikdo ve studiu neznal skutečné důvody Barrettova odchodu a podle oslovených lidí panovalo přesvědčení, že si dává pauzu, případně že odjel na stáž do jiných studií.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru