Šéf studia Respawn přebírá otěže DICE Los Angeles

Šéf studia Respawn přebírá otěže DICE Los Angeles

Vince Zampella bude "hlavním trenérem" obou společností. Chce tvořit velké příběhové hry

3. 1. 2020

Uplynulý rok 2019 byl pro studio Respawn Entertainment bláznivou a hlavně velmi úspěšnou jízdou. Nečekané únorové vydání battle royale akce Apex Legends doslova pobláznilo celý herní svět a bez ohledu na následné zpomalení růstu počtu hráčů zůstává Apex stále velmi populární a vývojáři si jej hýčkají. Druhý důležitý milník pak přišel v polovině listopadu, kdy po přibližně čtyřech letech vývoje spatřil světlo světa Star Wars Jedi: Fallen Order. Není tajemstvím, že titul lámal prodejní rekordy a stal se nejrychleji digitálně prodávanou hrou ze světa Hvězdných válek v historii. Podle šéfa studia Vince Zampelly ale znamená Fallen Order pro Respawn mnohem víc, když pomáhá změnit zaběhnuté dogma, že jeho tým umí dělat jen multiplayerové střílečky. „Pod vedením Stiga Asmussena začal přerod Respawnu na interaktivní vypravěče,“ řekl Zampella v obsáhlém rozhovoru pro deník Los Angeles Times. Nešlo však o to nejzajímavější, co z úst ostříleného videoherního veterána padlo – to nejdůležitější se totiž točilo kolem chystaných změn, které zkraje nového roku přihrály Zampellovi pod křídla losangeleskou pobočku DICE.

Jak Zampella uvádí v rozhovoru, změna ve vedení a struktuře s sebou jednak přinese nové jméno studia a jednak vlastní herní projekt.

Samotná informace je v článku uvedena jakoby mimoděk, byť se jí celý článek zabývá a stala se prvním větším překvapením nového roku 2020. Než se ale pustíme do rozkrývání toho, co přesně bude mít Zampella na starost a co to znamená pro DICE, je nutné ujasnit si několik detailů. Původní studio Digital Illusions bylo založeno v roce 1992 ve Stockholmu a přes Motorhead nebo NASCAR Heat se v roce 2002 dostali k vývoji značky Battlefield, se kterou jsou spojování dodnes. Spolupráce s Electronic Arts pak vyústila v roce 2006 v akvizici a s ohledem na postupný růst také k otevření divize DICE Los Angeles o sedm let později, u jejíž zrodu stáli někteří bývalí zaměstnanci Danger Close, autorů dosud posledního dílu Medal of Honor. Od té doby pracovaly obě pobočky v těsné součinnosti na Battlefieldu, což se ale v nadcházejících měsících pravděpodobně změní. Jak totiž Zampella uvádí ve zmiňovaném rozhovoru, změna ve vedení a struktuře s sebou jednak přinese nové jméno studia a jednak vlastní herní projekt.

„Chceme dát studiu novou image. Chceme, aby si lidé řekli, že jde o místo, kde se bude pracovat na něčem novém, protože dosud to mohlo působit tak, že jde jen o podpůrné centrum pro DICE ve Stockholmu,“ vysvětluje Zampella. Obratem dodává, že nyní bude DICE v Los Angeles stát samostatně a nebude spojované ani s Respawnem, u jehož kormidla Zampella nadále zůstává. Sám svoji roli popisuje jako funkci hlavního trenéra ve sportovním klubu a redaktorům LA Times se snaží vysvětlit, že spíš než vést bude na chod v obou studiích dohlížet. Pomoci mu v tom mají jeho přímí podřízení, jako je již zmiňovaný Stig Asmussen, který v Respawnu povede oddělení scenáristů, dále Chad Grenier, který šel se Zampellou z Inifnity Ward a staral se o Titanfall a nyní Apex a nakonec Peter Hirschmann, jenž dohlíží na vývoj chystaného Medal of Honor: Above and Beyond pro VR.

Nikdo v tuto chvíli nekomentuje, co přesně budou mít v DICE LA na starost, byť další Zampellovy úvahy na téma příběhových singleplayerových her mnohé naznačují.

Co se týče převzetí kontroly nad DICE LA, vedle Zampelly hraje důležitou roli také Laura Miele, která již rok a půl pracuje na pozici ředitelky studií a je zodpovědná za jejich chod. Zampellu si vybrala proto, že věří v jeho kreativní vizi a je přesvědčená, že týmu v Los Angeles pomůže rozvinout se v plnohodnotné studio, schopné úspěšně rozšířit portfolio Electronic Arts. Nikdo však v tuto chvíli nekomentuje, co přesně budou mít v DICE LA na starost, byť další Zampellovy úvahy na téma příběhových singleplayerových her mnohé naznačují. „Zažíváme vzestup her, fungujících jako služba, kterou mohou hráči využívat pořád dokola. Myslím, že [popularita] tohoto typu her bude ještě narůstat, ale tím nezmizí hráči, kteří by si chtěli zahrát singleplayerovou akční adventuru. U takových her chceme zůstat,“ říká Zampella. A pokud něco takového platí pro Respawn, není důvod myslet si, že podobné myšlení bude chtít vštípit svým novým podřízeným v DICE LA. Ostatně, v samém závěru článku Zampella uvádí, že se (opět) na trhu dějí změny a díky popisovaným změnám má Electronic Arts šanci stát v popředí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru