array(53) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1733147149:2" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(52) "Šéf Koei Tecmo by sám sebe za vývoj Nioh vyhodil" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(99) "Jóiči Erikawa třikrát restartoval celý projekt. Každou hru před vydáním osobně kontroluje" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "215366" } ["_pageview_20241202"]=> array(1) { [0]=> string(3) "144" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"b1b01de7-8234-405a-87ce-a40da60ab1c6","external_id":"40191a3b-d7c0-9b1a-e91d-a241d1d46c90","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20241203"]=> array(1) { [0]=> string(2) "80" } ["_pageview_20241204"]=> array(1) { [0]=> string(2) "11" } ["_pageview_20241205"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241206"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241208"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241209"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241212"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241215"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } }
Šéf Koei Tecmo by sám sebe za dlouholetý vývoj Nioh vyhodil

Šéf Koei Tecmo by sám sebe za vývoj Nioh vyhodil

Jóiči Erikawa třikrát restartoval celý projekt. Každou hru před vydáním osobně kontroluje

Zdroj: Koei Tecmo
2. 12. 2024

Jóiči Erikawa, který v roce 1978 společně s manželkou Keiko založil japonskou firmu Koei, dodnes vede Koei Tecmo. Tato společnost má kromě jiných titulů na kontě třeba ceněnou hru Nioh od interního studia Team Ninja. První díl vyšel v roce 2017, ale práce na původní verzi hry odstartovaly už v roce 2004. Tenhle příběh je dobře zmapovaný a dlouholetý komplikovaný vývoj by sám o sobě někdy zasluhoval připomenout v nějakém vlastním tématu. Nyní ale však k tomuto příběhu alespoň v krátkosti vrátil právě Jóiči Erikawa.

Jóiči Erikawa = Kou Šibusawa

Ačkoli se může zdát, že pod Nioh není přímo podepsaný, sám sebe označuje za viníka restartů, odkladů a dlouholetého vývoje. Hry totiž dělá pod pseudonymem Kou Šibusawa. Ve skutečnosti tak byl autorem nové značky, stál u premisy příběhu a figuroval u projektu rovněž v roli producenta.

V rozhovoru pro Denfaminicogamer (via Automaton) Erikawa prohlásil, že kdyby nebyl šéfem firmy, byl by za projekt dávno vyhozen. Titul nakonec strávil ve vývoji dlouhých 13 let a Erikawa se netají tím, že sám by takové průtahy netoleroval. Hra se třikrát kompletně předělávala, dělala na ní různá studia, ale nakonec je podle svých slov rád, že dopadla dobře.

Dál kontroluje každý titul

Připomněl také, že na Nioh se pracovalo v době, kdy se spojily společnosti Koei a Tecmo a sloučily i své silné stránky. Koei se specializovalo na historické tituly a Tecmo vynikalo v akčních hrách, zdůraznil Erikawa. Pokud byste si ale mysleli, že svůj puntičkářský přístup po zkušenosti s Nioh přehodnotil, mýlili byste se. I dnes podle svých slov Erikawa dělá závěrečnou kontrolu před vydáním každé hry od Koei Tecmo. A pokud v nich nenajde nějakou novou formu zábavy a hodnoty, požádá o předělání takového titulu. Právě tomuto cíli předchozí verze Nioh padly za oběť, což připustil i sám Jóiči Erikawa.

Pokud vás Erikawa zaujal, možná vás překvapí, že společně se svou manželkou nejen založil společnost Koei, ale vytvořili rovněž první japonské erotické hry. Zavzpomínat na ně můžete v našem starším tématu.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru