Jóiči Erikawa, který v roce 1978 společně s manželkou Keiko založil japonskou firmu Koei, dodnes vede Koei Tecmo. Tato společnost má kromě jiných titulů na kontě třeba ceněnou hru Nioh od interního studia Team Ninja. První díl vyšel v roce 2017, ale práce na původní verzi hry odstartovaly už v roce 2004. Tenhle příběh je dobře zmapovaný a dlouholetý komplikovaný vývoj by sám o sobě někdy zasluhoval připomenout v nějakém vlastním tématu. Nyní ale však k tomuto příběhu alespoň v krátkosti vrátil právě Jóiči Erikawa.
Jóiči Erikawa = Kou Šibusawa
Ačkoli se může zdát, že pod Nioh není přímo podepsaný, sám sebe označuje za viníka restartů, odkladů a dlouholetého vývoje. Hry totiž dělá pod pseudonymem Kou Šibusawa. Ve skutečnosti tak byl autorem nové značky, stál u premisy příběhu a figuroval u projektu rovněž v roli producenta.
V rozhovoru pro Denfaminicogamer (via Automaton) Erikawa prohlásil, že kdyby nebyl šéfem firmy, byl by za projekt dávno vyhozen. Titul nakonec strávil ve vývoji dlouhých 13 let a Erikawa se netají tím, že sám by takové průtahy netoleroval. Hra se třikrát kompletně předělávala, dělala na ní různá studia, ale nakonec je podle svých slov rád, že dopadla dobře.
Dál kontroluje každý titul
Připomněl také, že na Nioh se pracovalo v době, kdy se spojily společnosti Koei a Tecmo a sloučily i své silné stránky. Koei se specializovalo na historické tituly a Tecmo vynikalo v akčních hrách, zdůraznil Erikawa. Pokud byste si ale mysleli, že svůj puntičkářský přístup po zkušenosti s Nioh přehodnotil, mýlili byste se. I dnes podle svých slov Erikawa dělá závěrečnou kontrolu před vydáním každé hry od Koei Tecmo. A pokud v nich nenajde nějakou novou formu zábavy a hodnoty, požádá o předělání takového titulu. Právě tomuto cíli předchozí verze Nioh padly za oběť, což připustil i sám Jóiči Erikawa.
Pokud vás Erikawa zaujal, možná vás překvapí, že společně se svou manželkou nejen založil společnost Koei, ale vytvořili rovněž první japonské erotické hry. Zavzpomínat na ně můžete v našem starším tématu.
Vyhodiť sa za to, že prerábam niečo, dokým s tým nie som spokojný? To je za mňa hlúpe. Navyše je výsledok pomerne chválený, tak čo? 😀 Niektorí ľudia sú na seba až príliš prísni.
Taková je dnešní doba. Skoro každý se snaží být „politicky korektní“ a potom to vede k takovým vyjádřením.
Ale může to být i tím že určitá skupinka lidí jsou perfekcionisté málokdy spokojení s průměrem a potom jsou na sebe přísnější.
Každopádně beru jako klad to že každou hru jeho studia hraje a hledá zda je hra v pořádku – kéž by si z toho vzali příklad jiná studia, tím by se snížil počet her které vychází více nebo méně v „rozbitém stavu“.
Veď práve. Že kritizuje sa za to, za čo by sa mal skôr pochváliť, že je takto svedomitý. Ako jeden z mála vývojárov. Pretože si len chce byť istý, že jeho hra je v čo najlepšom stave 🙂
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale může to být i tím že určitá skupinka lidí jsou perfekcionisté málokdy spokojení s průměrem a potom jsou na sebe přísnější.
Každopádně beru jako klad to že každou hru jeho studia hraje a hledá zda je hra v pořádku – kéž by si z toho vzali příklad jiná studia, tím by se snížil počet her které vychází více nebo méně v „rozbitém stavu“.