Ve světě nově oznámené kooperativní akce Scavengers to s tím globálním oteplováním zřejmě nebude až tak horké. V nedaleké budoucnosti nás totiž čeká zcela opačný problém – nová doba ledová. A ta si samozřejmě od nás hráčů bude žádat veliké oběti a přežít v ní určitě nebude jednoduché.
Oznámení tohoto titulu bylo jedním z překvapení, které se odehrály během letošního udílení cen The Game Awards, vedle těch větších ale mohlo trochu zapadnout. To by ale byla určitě škoda, neboť tvůrci slibují komplexní zážitek, který už měli možnost vyzkoušet například redaktoři magazínu PC Gamer. A jejich dojmy jsou prozatím velmi pozitivní.
Scavengers je kooperativní survival hrou a jak už to tak v tomto žánru bývá, svět hry je nehostinný, nepřátelský a nic svým návštěvníkům nedá zadarmo. V roli hráčů se do něj podíváte v až čtyřčlenné skupině, která se na planetu Zemi vrací zkoumat, co z ní vlastně zbylo. Neznámá apokalyptická událost ji totiž srazila na kolena a spolu s tím i dosud vládnoucí živočišný druh. Ten se po krajině potuluje už jen v podobě zlotřilých a umělou inteligencí ovládaných tlup, které dohromady tvoří frakci jménem Outlanders a ve světě hry ji ještě doplňuje frakce druhá – Scourge. To jsou neznámí a hlavně nepřátelští vetřelci, kteří na scénu vyskakují z pod povrchu země.
Warzone je názvem kompetitivního režimu multiplayeru Halo 5, který má na svědomí právě tým Midwinter Entertainment. V tomto režimu se utkávají dva až dvanáctičlenné týmy a společně soupeří proti sobě i proti umělou inteligencí ovládaným protivníkům. Právě premisa tohoto režimu je nejvíc podobná tomu, s čím příští rok dorazí i samostatný titul Scavengers.
Jednotlivé zápasy o přežití slibují být rozdělené do dílčích částí s tím, že každá nabídne unikátní cíl. Zároveň bude úkolem se svým týmem získat co možná nejvyšší skóre dřív, než krajinu obestoupí smrtící bouře. Její přítomnost by mohla připomínat uzavírající se kruh podobně, jako tomu je například u her žánru battle royale, Scavengers ale do definice tohoto typu her nezapadají a jdou si vlastní cestou. Stejně tak si hráči budou moci zvolit vlastní postup a dojít až nakonec a k evakuačnímu bodu po svém. Nejjednodušší to samozřejmě bude v rámci semknuté skupiny, nikdo ale neříká, že by to vybraní dobrodruzi nemohli zkusit sami a stejně tak není zapovězená ani zrada svých přátel. Tím hlavním úkolem je totiž přežít, a to za každou cenu.
Samozřejmostí je survival žánrem omezená přítomnost prvků výbavy a pomocných prostředků. Tuto nouzi nadále doplňuje extrémní počasí a sem tam i nějaké to zdivočelé zvíře. Například takový medvěd prý představuje velikou výzvu i pro početný tým, což platí jak pro živé hráče, tak i pro umělou inteligencí ovládané frakce. Tato šelma si své oběti vybírat nebude, na druhé straně si ale hráči budou moci v rámci své skupiny vybírat jednotlivé třídy bojovníků a těšit se tedy zřejmě lze i na řadu speciálních schopností.
Jenže více toho ale o tomto mixu PvE a PvP zatím ještě nevíme. Odkázat ale lze na web hry, kde je možné se registrovat pro možnost vstupu do testovací fáze. Ta bude spuštěna v příštím roce. Stejně tak se můžete na stránkách studia pokochat i zkušenostmi vývojářského studia. Tím je nezávislý tým Midwinter Entertainment ze Seattlu, jehož členové v minulosti pracovali například na sériích Halo či Battlefield.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.