branding
Saúdská Arábie investuje do vlastního herního průmyslu

Saúdská Arábie investuje do herního průmyslu

Po investicích do zahraničních společností chce 38 miliardami dolarů nastartovat i ten svůj

Zdroj: Semaphore

V souvislosti se Saúdskou Arábií by asi málokdo zmínil herní průmysl. Co se týče vývoje, lze zmínit patrně jen studio Semaphore, jež stojí za hrou Unearthed: Trail of Ibn Battuta – Episode 1 z roku 2013 (která skutečně dost připomíná Uncharted, případně Tomb Raider) nebo RPG Badiya: Desert Survival, které je od roku 2016 v předběžném přístupu. Navzdory tomu se Saúdská Arábie v herním průmyslu činí, i když trochu jinak – investicemi v zahraničních společnostech. Nyní se však země hodlá pustit i do podpory a nastartování vlastního herního průmyslu a e-sportu na Blízkém východě.

Minulý rok jsme psali o investicích korunního prince Muhammada bin Salmána, který získal většinu japonské společnosti SNK Corporation, ale kromě toho investoval i do společností Capcom, Nexon, Activision Blizzard, Take-Two nebo Electronic Arts. Už loni v září saúdskoarabská vláda oznámila svůj záměr se více zapojit do herního sektoru prostřednictvím vládou financované rijádské společnosti Savvy Gaming Group. Cílem je podpora herního průmyslu celkově nejen v blízkovýchodní oblasti, ale i právě i přímo v Rijádu, tedy v hlavním městě Saúdské Arábie. Společnost Savvy Gaming Group se má stát výhradním vydavatelem her a hodlá budovat e-sportové organizace. Podle tehdejší zářijové tiskové zprávy bylo záměrem vytvořit 250 herních společností a poskytnout téměř 40 tisíc pracovních pozic. Má jít o investici v hodnotě 38 miliard dolarů, tedy zhruba 815 miliard korun.

S dalšími informacemi nyní přišla agentura Bloomberg, která hovořila s generálním ředitelem Savvy Gaming Group Brianem Wardem. Společnost hledá další projekty či studia ke koupi, ale také nové příležitosti k vydavatelské činnosti. Snahou saúdskoarabské vlády pak je „diverzifikace vlastní ekonomiky“. Společnost se zároveň snaží alespoň částečně opustit již zmíněný e-sport a více se věnovat i dalším odvětvím. „Nyní jsme více e-sportová než herní společnost. Letos se více soustřeďujeme na vydávání her a vývoj,“ uvedl Brian Ward pro Bloomberg. Zároveň hodlá Savvy Gaming Group zužitkovat své investice do dalších společností, mezi než patří i Nintendo nebo Embracer Group, navázáním spolupráce. Ta by podle Warda měla spočívat právě v publikování, vyvíjení nových IP nebo v provozování esportu na Středním východě a v severní Africe.

Savvy Gaming Group loni založila malé studio o 45 zaměstnancích, které by mělo nejdříve vyvinout mobilní hru a později se vrhnout na konzolovou. To má ale být jen začátek. Momentálně se společnost snaží o akvizici jiného vydavatele, na kterou bylo z výše zmíněných 38 miliard dolarů vyhrazeno 12 miliard. Nelze opomenout, že snahy Saúdské Arábie do zapojení jsou vnímány jako snaha o zlepšení pověsti samotné země. To je oprávněné tvrzení vzhledem k problémům s lidskými právy nebo i přímo osobou korunního prince, který byl CIA obviněn z vraždy novináře Džamála Chášukdžího v roce 2018. K tomu Ward dodal, že ve svém výkonném týmu mají ženy i členy LGBTQ komunity a že společnost najme židovskou nebo LGBTQ osobu, aby vedla studio v Saúdské Arábii. Ovšem jakým směrem se Savvy a saúdskoarabský herní průmysl nakonec vydají, to ukáže až čas.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru