array(46) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(15) "1742314735:9383" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "226864" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(90) "O Housemarque byl zájem. Nástupce Returnalu má mít podobný rozpočet jako Alan Wake 2" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(6) "223389" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250318"]=> array(1) { [0]=> string(3) "294" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"0d70c512-0ed1-491e-8dc4-88b883fea14a","external_id":"1b4fcf2d-407c-c2cd-58dd-b79c3b4de74d","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250319"]=> array(1) { [0]=> string(3) "230" } }
Saros, Sony Interactive Entertainment, Saros by nemohl vzniknout bez akvizice Sony

Saros by nemohl vzniknout bez akvizice Sony

O Housemarque byl zájem. Nástupce Returnalu má mít podobný rozpočet jako Alan Wake 2

Zdroj: Housemarque
18. 3. 2025
Název: Saros Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,
Saros

V závěru únorového State of Play byla představena hra Saros od finského studia Housemarque, které se v roce 2021 blýsklo skvěle hodnoceným Returnalem. Od téhož roku je Housemarque součástí PlayStation Studios, jelikož jej zakoupila společnost Sony, studio má nicméně mnohem delší historii. Založeno bylo již na přelomu let 1994 a 1995, přičemž vzniklo spojením ještě starších týmů Bloodhouse a Terramarque, i proto jej finský magazín Helsingin Sanomat označuje za herního dinosaura, který vytrvale zůstával dlouhá léta nejstarším nezávislým studiem, než se ve správnou chvíli nechal koupit právě Sony. I to je společně se Sarosem tématem rozhovoru s generálním ředitelem Housemarque Ilarim Kuittinenem. Ten je sice na webu Helsingin Sanomat ukryt za paywallem a ve finštině, ale o vyzobání a přeložení toho nejdůležitějšího se už postaral například magazín Wccftech.

Akvizice ze strany Sony umožnila vývojářům se pustit do svého dosud největšího a nejambicióznějšího projektu, o který by se sami pokoušet nemohli. Nebýt Sony a přerodem v součást PlayStation Studios by právě momentálně vyvíjený Saros nemohl vzniknout, jak vysvětlil Kuittinen. Rovněž prozradil, že jednali téměř denně a že se studio pokoušel získat i jiný kupec, nabídka Sony ale nakonec byla lepší. Pro vývojáře to samozřejmě znamenalo spoustu změn a novinek, jelikož se jejich studio náhled ocitlo v centru například různých kulturních změn a muselo se přizpůsobit supervizi, HR nebo bezpečnostním postupům Sony. Na druhou stranu jim však byl poskytnut dostatek finančních prostředků, aby se mohli pustit do vývoje, ale třeba i přestěhovat do nových kanceláří. Rozpočet hry prozrazen nebyl, magazín Helsingin Sanomat jej však srovnává s vývojem další finské hry Alan Wake 2 od Remedy s tím, že se přibližuje jeho 70 milionům eur. To by si sami vývojáři nemohli dovolit.

Co se týče samotného Sarosu, vývoj započal již v roce 2022 a nyní se nachází v plné produkci. Na vydání by pak dle oznamovacího traileru mělo dojít v roce 2026. Více dosud známých informací o hře naleznete i v našem předchozím článku.

# akční # roguelite # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru