Autoři hry Firewatch ze studia Campo Santo přešli v dubnu 2018 pod křídla Valve. Tehdy už ale nějakou dobu pracovali na nadějném titulu In the Valley of Gods. Loni v listopadu se na základě nejrůznějších náznaků začalo proslýchat, že osobitý projekt je možná u ledu, a že za to možná může i právě oznámený Half-Life: Alyx. Oboje se bohužel následně začátkem prosince skutečně potvrdilo.
Jeho tým prý neučinil konkrétní rozhodnutí projekt zastavit, nebyl to jeden konkrétní moment, ale původní autoři se rozprchli po dalších úkolech.
Původně přitom měla hra vyjít už loni. Sliboval to alespoň trailer uvedený na The Game Awards v prosinci 2017. Když společnost Valve tým koupila, tvářila se, že rozpracovanou hru akvizice nijak neohrozí. Koncem minulého roku ale vyplynulo, že původní autoři se rozutekli po Valve, kde se věnují namísto In the Valley of Gods různým projektům, jako je Steam nebo Dota Underlords. Anebo Half-Life: Alyx. A právě při příležitosti vydání novinky fanouškům svitla naděje. Mohou se nyní vývojáři k nedokončenému titulu zase vrátit? Zatím tomu bohužel nic nenasvědčuje.
Vývoj In the Valley of Gods je stále pozastaven. Designér a skladatel studia Campo Santo Chris Remo magazínu PCGamesN prozradil, že na hře pracovali až do přesunu k Valve. To je ale podle něj místo, jak se často říká, kde se paralelně pracuje na mnoha projektech a věnuje se jim spousta menších týmů. Jeho tým prý neučinil konkrétní rozhodnutí projekt zastavit, nebyl to jeden konkrétní moment, ale původní autoři se rozprchli po dalších úkolech. “Pracoval jsem trochu na Underlords. Teď jsem nějakou dobu dělal Half-Life: Alyx,” uvedl s tím, že najednou si uvědomili, že všichni dělají na něčem jiném. Až čas prý ukáže, co to znamená a co bude s druhou zamýšlenou hrou Campo Santo.
Spoluzakladatel týmu Jake Rodkin loni tvrdil, že je to projekt, ke kterému se mohou vrátit, a až se tak stane, dají určitě fanouškům vědět. Jenže je současně trochu smutné, že slibná novinka padla za oběť jiným favoritům. Navíc mnoho hráčů Firewatche upřímně doufalo, že s tímto comebackem autoři počítají právě po dokončení Half-Life: Alyx. Další spoluzakladatel studia Sean Vanaman přitom ujišťoval, že nový majitel nejnovější počin autorů neohrozí.
Pokud by se projekt nikdy nezhmotnil, byla by to velká škoda. Jeho premisa zněla lákavě a měl i atraktivní stylizaci. Mělo jít o explorativní first person adventuru, která hráče lákala na cestu do Egypta ve dvacátých letech 20. století. Zde jsme měli coby archeologové objevit odlehlé pradávné údolí, kde by ale na hráče číhalo kromě pokladů také nebezpečí. Dobrodružství zasazené hluboko v poušti bylo inspirované dobovou kinematografií, hráče měla na cestě doprovázet postava ovládaná umělou inteligencí a k základnímu vybavení údajně patřila kromě jiného 35mm kamera, s jejíž pomocí by hráč dokumentoval svět okolo sebe.
Také by teď po Alyx někoho ve Valve mohlo napadnout předělat In the Valley of Gods na VR titul. Ale to by bylo pořád lepší než nechat hru propadnout peklu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.