branding
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, S.T.A.L.K.E.R. 2 prý v budoucnu poběží na Series S v 60 fps

S.T.A.L.K.E.R. 2 prý v budoucnu poběží na Series S v 60 fps

Spolupráce GSC s Microsoftem začala díky najití mailové adresy Phila Spencera na Redditu

Zdroj: GSC Game World
18. 10. 2024
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 20. 11. 2024

Pouhý měsíc nás dělí od vydání hry S.T.A.L.K.E.R. 2 od vývojářů z GSC Game World a skutečně se začíná zdát, že už k žádnému dalšímu odkladu nedojde. Vývojáři nedávno pozvali vybraná média do svých pražských kanceláří, nechali je zahrát aktuální verzi hry, následně se objevila řada pozitivně znějících preview a přirozeně došlo i na rozhovory. Speciálně pak interview pro magazín Windows Central přináší poměrně zajímavý vhled na několik aspektů vývoje této hry včetně navázání vztahu s Microsoftem, ze kterého se následně stal vydavatelský partner. I díky tomu bude S.T.A.L.K.E.R. 2 exkluzivně dostupný v rámci konzolí jen na Xboxu Series, přitom se to při zpětné ohlédnutí nejeví jako samozřejmost. Vývojáři totiž připustili, že původně neměli na Microsoft žádný kontakt, a tak hledali e-mailovou adresu Phila Spencera na Redditu.

„Na nikoho uvnitř Microsoftu jsme ve skutečnosti neměli žádný kontakt. Začali jsme proto na Googlu hledat e-mail na Phila Spencera, který jsme nakonec objevili v nějakém vláknu na Redditu,“ popsali vývojáři. Co se týče obsahu zprávy, kterou nejvýše postavenému muži Xboxu zaslali, šlo prý o zcela jednoduchý, ale přímočarý vzkaz. „Jsme GSC Game World a chtěli bychom přinést Stalkera konzolovým hráčům,“ napsali zástupci studia a odpověď prý obdrželi v podstatě obratem. Spencer je ihned navedl na příslušné lidi, kteří se tímto požadavkem zabývali a výsledek už známe. Vývojáři také zmiňují, že komunikace s Microsoftem pro ně byla vždy velmi příjemná a vždy komunikovali s lidmi, kteří měli o jejich hru upřímný zájem.

Na tomto místě se samozřejmě sluší podotknout, že součástí dohody bylo samozřejmě pokrytí části nákladů na vývoj tím, že se Microsoft postaral o marketing a přirozeně zaplatil také za to, že se S.T.A.L.K.E.R. 2 objeví v den svého vydání také v nabídce Game Passu. Je proto na místě očekávat, že lidé z GSC Game World budou o svém partnerovi mluvit vždy v dobrém, což se promítlo i do odpovědi na dotaz, jak je na tom hra ve spojitosti s výkonem konzole Xbox Series S. Není rozhodně žádným tajemstvím, že výkonnostně slabší model aktuální generace Xboxu dělá mnoha vývojářům vrásky. Byly tu i případy, kdy nakonec nedošlo na splnění podmínky, že hra musí být obsahově i funkčně identická na Series S a Series X – jako například u Baldur’s Gate III. A někteří z vývojářů nahlas i potichu protestují proti tomu, aby hry pro Series X vůbec musely na Series S vycházet. GSC Game World v tom ale nevidí problém a zástupci studia tvrdí, že pro Series S lze optimalizovat jakoukoliv moderní hru.

Nezůstávají však pouze u slov a nechávají nahlédnout i na to, jak S.T.A.L.K.E.R. 2 na Series S funguje. V den vydání tam titul poběží ve 30 fps, hlavním důvodem pro uzamknutí této frekvence je ale prý skutečnost, že i když hra může běžet rychleji, výkon není konzistentní. Zazněl nicméně i svého druhu příslib, že se GSC pokusí o přidání režimu výkonu a tudíž i možnosti hrát v dvojnásobné frekvenci snímků někdy po vydání. Samozřejmě to nelze brát zcela závazně, ale vývojáři tvrdí, že je to možné a budou se o to chtít pokusit, což zní s ohledem na velikost i komplexitu hry poměrně slibně. Samozřejmě je otázkou, nakolik bude trpět rozlišení, ale lidé z GSC se zřejmě výzev nebojí.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru