Bez přílišné nadsázky by se dalo tvrdit, že S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl nikdy nebyl lepší. Jde samozřejmě o reakci na čerstvě vydaný patch, který hru posouvá na verzi 1.3. a přináší přes tisícovku změn, úprav a vylepšení téměř všech aspektů hry. Jak uvádí vývojáři na oficiálních stránkách, zaměřili se převážně na umělou inteligenci, tedy systém A-Life, celkové vybalancování hry, některé části příběhu i jeho postupu a samozřejmě se i nadále věnovali optimalizaci výkonu. To vše v balíčku, jehož detailní popis by vám vydal minimálně na jednu dlouhou kávu.
V samotném úvodu vývojáři z GSC Game World děkují hráčům za zpětnou vazbu a tvrdí, že bez ní by žádný patch nebyl. Jsou rádi, že hráči i několik měsíců po vydání jejich hru hrají a dělí se o své zkušenosti na sociálních sítích, které vývojáři sledují. Z kompletního výpisu změn pak vyjímají několik složitých technických záležitostí, jinak ale místy velmi detailně popisují, co se změnilo a jak bude S.T.A.L.K.E.R. 2 fungovat v nové verzi.
Stalkers, Patch 1.3 has arrived!
While you’re downloading, check the highlights at: https://t.co/sIfF1eQdgy
See you in the Zone!
pic.twitter.com/5kB0xxzpp8
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) March 18, 2025
Hned první položka v sekci umělé inteligence se týká pohybu nepřátel, resp. mutantů, který by měl být nyní mnohem plynulejší. Počítačem ovládané postavy ale budou nově také lépe reagovat na zvuky Skifových kroků, budou schopní ještě promyšlenějších přepadů, ve větší míře se budou napadat mezi sebou a celkově by jejich chování mělo být autentičtější. Co se týče vybalancování, vývojáři se ve velkém zaměřili na artefakty a jejich účinky, které upravili tak, aby nebyly buďto příliš silné, nebo naopak jen ztěží zaznamenatelné.
Opravdu hodně bodů z celého seznamu pro sebe ukradla část zabývající se příběhem. Ačkoliv funguje od začátku do konce, může předkládat některé nelogické či nefunkční momenty, a právě to chtěli vývojáři vylepšit, v ideálním případě zcela eliminovat. Jde ale také o velkou spoustu animací, dialogových částí, chybné či zavádějící záznamy v deníku nebo detaily jako pohyb nepřátel v konkrétních misích, vyskakování nejrůznějších upozornění a spoustu dalších podobných záležitostí. Ty se ostatně týkají i vedlejších misí a interakcí s postavami ve hře, které nemusely být vždycky ve všech případech plynulé a funkční.
Poslední zajímavou sekcí je výbava hlavního hrdiny, která na mnoha úrovních prošla zpětnou kontrolou, při níž vývojáři odhalili řadu nedostatků. Jako je například neadekvátní opotřebování některých částí při konkrétních podmínkách, nesedící animace při nakládání s různými zbraněmi nebo třeba výpadky vlivu radiace na místech, kde by k zasažení Skifa docházet mělo. Jsou to ale také záležitosti jako nemožnost sprintovat poté, kdy rychle použijete nůž a baterku nebo oprava směru střelby ze zbraně, když sprintujete. Obzvláště speciální je „úprava pozice mrtvoly, kterou přenášíte“ a další podobné špeky. Na každý pád, pokud jste třeba na chvíli nechali volání Zóny bez odpovědi, důvodů vrátit se teď máte díky verzi 1.3 poměrně dost.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A je aj super, že sa venujú okrem iného, aj tej optimalizácii. Lebo z toho čo som čítal na fórach a aj tu, bola dosť mizerná krátko po vydaní.
Jeho příspěvky jsou psané nepostrádají slušnost a jsou rozhodně 1000 krát přínosnější než tvoje nesmyslné a vulgární výlevy a zbytečné spamování. Takže začni u sebe = nauč se chovat. Pokud to nezvládneš, tak si ty vydličky píchni do tvých očí.